Logitech UltraX-toetsenbord ervaringen.

Pagina: 1
Acties:

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 20:38
Een week geleden heb ik bij Mycom het logitech ultraX toetsenbord gekocht. Aangezien een vriend dit toetsenbord al enige tijd met veel plezier gebruikte leek het mij ook een prima koop.
Laptoptoets-achtige aanslagen, geen rare toeters en bellen, klein en plat, en een mooi prijsje.

Na wat intensiever gebruik merkte ik dat er regelmatig een spatie niet werd geregistreerd. Ook miste er regelmatig een 'M'. Ik kwam erachter dat een druk op het linkergedeelte en rechtergedeelte van de spatiebalk 7 van de 10 keer niet werd geregistreerd. Ook een druk in de linkerbovenhoek van de M overleefde de reis naar mijn PC niet. Erg irritant.

Aangezien ik de bon nog had ben ik teruggegaan naar MyCom. De technischedienst-medewerker constateerde het probleem ook en haalde een nieuw UltraX toetsenbord uit het magazijn. Deze bleek precies hetzelfde probleem te hebben. Zijn mening: 'het was een goedkoop toetsenbord en ik kon niet verwachten dat het zou werken zoals ik wilde.' Ik heb dus maar mijn geld teruggevraagd, waarvan ik maar een deel terug kreeg omdat ik de doos al had weggegooid. Maar .. vraag me nu af of ik het erbij had moeten laten zitten.

Na een telefoontje naar m'n vriend met hetzelfde toetsenbord (hij had wel een ander type nummer dus een wat oudere versie waarschijnlijk), bleek dat hij dit probleem absoluut niet had. Elke druk, hard of zacht, en in de uiterste hoek van de toetsen werd geregistreerd.

Hierbij mijn vraag: zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met dit toetsenbord, en wat zijn jullie type-nummers?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
Je moet hierbij wel rekening houden met 't feit dat er 2 Logitech tobo's zijn die de naam 'UltraX (flat)' dragen. De een heeft bij de bovenrand met de mediakeys een stuk zwart plexiglas, en idem onder de rand met toetsen. (Dat is de 'nieuwe' blijkbaar) Het andere keyboard heeft dat niet en heeft een wat rondere afwerking en geen zwarte accenten. (De oudere versie)

Zelf hebben we hier in huis 4 van 'nieuwe type' toetsenborden en tevens in mijn vriendengroep nog 4 van die toetsenborden in gebruik zonder enige klachten. Over de typenummers; welke wil je hebben? :X

[ Voor 8% gewijzigd door Leftblank op 02-05-2008 20:19 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

same here, had het oude type, nu het nieuwe, geen enkel probleem mee (gehad) :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 07:07

Sebazzz

3dp

Heb het eerste type dat Leftblank in zijn post beschrijft.
Soms worden niet alle toetsen goed geregistreert, maar dat komt eigenlijk door mijzelf. Ik eet en ik computer en het toetsenbord is zeer gevoelig voor kruimels dus ;) Maar dat is een kwestie van de toets openklikken en de kruimel die eronder zit verwijderen.Met een nieuw toetsenbord mag je dit niet hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Heb eerst het oude type gehad, deze is een paar maanden geleden overleden aan een glas ijsthee 8)7
Daarna heb ik van het merk "König" een UltraX-lookalike draadloos geval aangeschaft.. dat was een en al ellende. De toetsen voelde veel minder strak aan, ze veerden heel vervelend en de indeling van het insert/home/pgup-blokje was heel anders waar ik niet aan kon wennen. Na twee weekjes ergeren dus toch maar weer in de kast geflikkerd.
Heb daarna dus een UltraX van het nieuwe type gekocht en was meteen weer erg blij. Zowel met het oude als het nieuwe type alleen maar postieve ervaring; typt heel erg fijn en gruwelijk snel (i.c.m. mijn vingers), ziet er goed uit en de indeling "klopt". Van de problemen in de TS heb ik nooit last van gehad :)

Verwijderd

Ik heb hier ook het oude type en dit is al z'n 5e jaar :)

Hij heeft af en toe z'n kuren maar dat is vaak een kwestie van omkeren en er een paar keer op slaan om kruimels enz. eruit te halen.

Alleen de escape toets gaat niet meer zo lekker qua aanslag, verder valt het reuze mee en zo'n plat toetsenbord werkt m.i. 10x beter dan de hogere toetsen.

• Wolf3D
Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:57:
Ik heb hier ook het oude type en dit is al z'n 5e jaar :)
Dit is inderdaad het oude type welke ook volgens een vriend goed werkt.

Maar gelukkig dus ook positieve reacties over het nieuwe model. Als het goed is dus deY-BL49A.

Het klinkt dus als dikke pech, twee UltraX toetsenborden van Mycom met exact hetzelfde probleem.

Probleem nu is; hoe kom ik aan een 100% goed werkend UltraX-toetsenbord kan komen? Ik ben hier (in Utrecht) vandaag ook in drie andere winkels geweest waar ze deze toetsenborden helemaal niet verkochten. Een van de verkopers vertelde mij dat het ook geen 'officieel' toetsenbord is, maar een OEM-toetsenbord, welke in principe niet los verkrijgbaar is. Online aanschaffen is ook geen optie aangezien ik het ding dan helemaal niet kan uittesten.
Een blik op de pricewatch van tweakers.net levert ook geen shops op die in de buurt zitten. Een poging om bij Logitech deze vraag neer te leggen strandt bij het moeten opgeven van een serialnummer, welke ik niet meer heb omdat ik het toetsenbord heb ingeleverd.

Iemand tips? :?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

Klippy

Still Game

Ik heb thuis de oude al een paar jaar en op het werk de nieuwere, daar tik ik ook al dik een jaar op.

Nog niks negatiefs te melden over beiden, voor mij nooit meer een traditioneel toetsenbord, laptop keys zijn veel beter :)

Enige "nadeel" is dat de toetsen wat sneller niet pakken als er rotzooi onder zit, maar dit alleen omdat ze minder ver ingedrukt worden en dus sneller blokkeren als er bv een kruimel onder ligt.
Dat is echter meer omdat ik altijd knoei tijdens het eten dan een defect aan het bord.

[edit]
Ik had hem toen gewoon online gekocht, weet alleen niet meer waar.
Was toen ook al een OEM, maar wel los verkrijgbaar.

Zijn 2 hele topics over zelfs [TOBO] Ultra X - deel 2
Misschien dat je daar nog wat levernaciers kan achterhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Klippy op 03-05-2008 00:00 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:20
Ik heb er 2 hier liggen. De tobo van de PC waar ik meestal achter zit heb ik het langst maar die doet het nog steeds perfect. De andere tikt soms een beetje vaag bij bepaalde toetsen, alsof er zeg maar rommel onder zit zoals kruimels (wat volgens mij ook zo is). Maar ze werken verder prima.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Mocht je es in de buurt zijn, CD-rom land in Breda heb ze ook gewoon liggen, verschillende types. En nooit problemen ermee, desnoods ga je em daar ter plekke testen...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Ik heb er 3 gekocht bij de MediaMarkt. Liggen vaak niet bij de voorbeeldborden, maar gewoon tussen de andere dozen in 8)7

Verwijderd

Ik heb beide types gehad... De oudere en de nieuwe.

Mijn ervaring is is dat het hele lekkere tiktobo's zijn maar ze veel te snel stukgaan. Half worden er idd toetsen geregistreerd en soms na het schoonmaken (optillen, ondersteboven bijv) lijkt het wel alsof de keyboard het voor de helft niet meer doet.

Heel vaak 'ramt' men ook op zo'n keyboard terwijl dat bij deze ook helemaal niet nodig is. Ik denk als je zo nu en dan de rubberen platen erin schoonmaakt je er nog behoorlijk lang mee door kan gaan :)

• Wolf3D
Cubefanatic schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:03:
Mocht je es in de buurt zijn, CD-rom land in Breda heb ze ook gewoon liggen, verschillende types. En nooit problemen ermee, desnoods ga je em daar ter plekke testen...
Laat ik nou net afgelopen zaterdag in Breda geweest zijn. Helaas had ik dit bericht toen nog niet gelezen :'(
AlterMann schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:19:
[...]

Ik heb er 3 gekocht bij de MediaMarkt. Liggen vaak niet bij de voorbeeldborden, maar gewoon tussen de andere dozen in 8)7
Afgelopen zondag ben ik na het lezen van je bericht meteen naar de MediaMarkt gegaan. Maar helaas .. ze hadden ze niet meer op voorraad en hun systeem gaf aan dat ze hem ook sinds januari niet meer binnen kregen. :?
Thanks! Ik kwam in dat lijstje een bedrijf tegen aan de rand van Utrecht. Dus .. ik denk dat ik maar eens op mijn fietsje stap en kijk of ze daar een goed functionerend toetsenbord aan me willen verkopen!

Thanx voor jullie hulp!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
hier ook tevreden gebruiker. heb de nieuwe een oude gehad. wat ik wel meemaak is dat sommige toetsen van verloop van tijd niet goed meer functioneren. Ze blijven dan een beetje hangen. Een flinke ram erop helpt vaak.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Het goedkoopste en beste keyboard ik ooit heb gehad slijt er per maand 1 :) ,

Jullie denken dat is veel ? ja maar voor 9,95 inkoop vervang ik me ondergekwijlde cola en ships keyboard om de maand met liefde , werk al jaren op en hoop er nog veel meer komen :)
Pagina: 1