Toon posts:

5.1 audio set+kaart werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb vandaag een Trust SP-6210 5.1 surround speaker set gekocht en de sweex 5.1 PCI Sound CARD.

Het zou dus moeten werken een 5.1 kaart en 5.1 boxen set.
Maar er komt alleen geluid uit mijn FrontLeft en FrontRight boxen.
De hoofdbox met volume control geeft helemaal geen geluid net zoals de center de back left en back right.
Er zit wel in mijn pc een onboard audio kaart die eerst werd gebruikt voor 2 boxjes. maar ik heb die audio kaart uitgeschakeld dus dat zou in principe geen problemen kunnen opleveren.
Zou iemand weten hoe dit te verhelpen is?
Bvd,
Bram

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 15:51
Hey,misschien heb je wat aan mijn post van vorige week.

Surround sound doet niet in vista

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als jij 5.1 geluid wilt, zal je je kaart/speakers ook 5.1 materiaal moeten voeren. Ofwel, een stereo (2.0) mp3'tje gaat je geen 5.1 geluid opleveren. Probeer anders eens met bijvoorbeeld powerdvd een dvd af te spelen en kijk dan eens of je 5.1 geluid hebt :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat topic even lezen.
Ik heb van microsoft een 6 kanaals bestand gedownload en helemaal niks. alleen rechts en linksvoor

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
rechtermuisknop op dat speakertje in de taakbalk -> 'Afspeelapparaten' -> klik 'Luidsprekers' aan -> klik op 'Configureren'.
dan zou je dit moeten zien :):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/louwrensvv/TW/Vistaaudioconfig.png

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Verwijderd

Topicstarter
KiPKaKDutcH schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:48:
rechtermuisknop op dat speakertje in de taakbalk -> 'Afspeelapparaten' -> klik 'Luidsprekers' aan -> klik op 'Configureren'.
dan zou je dit moeten zien :):
[afbeelding]
Er staat geen speakertje :S

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Even in het configuratiescherm zoeken naar geluiden en audioapparaten en dan vinkje plaatsen bij Pictogram in systeemvak weergeven ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nu een speakertje maar heb alleen de keuzes: VOLUMEREGELING OPENEN of EIGENSCHAPPEN VOOR AUDIO AANPASSEN.

• KiPKaKDutcH
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:43:
Er staat nu een speakertje maar heb alleen de keuzes: VOLUMEREGELING OPENEN of EIGENSCHAPPEN VOOR AUDIO AANPASSEN.
lol, ik heb Volumemixer openen, Afspeelapparaten, Opnameapparaten en Geluiden.

Ik gebruik SP1, weet niet of jij dat hebt.
en welke driver gebruik je? 0006?

[ Voor 4% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 08-05-2008 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb bij driver wel een probleem gehad en dat gebeurd eigenlijk steeds :+
Normaal bij een sweex driver installatie krijg je daarna als je de pc opstart bij de 1e keer een scherm van je geluids driver(dit was ook zo bij mijn vorige pc) en dit scherm kreeg ik nu niet. Ik heb de driver 10 keer geprobeerd te installeren en steeds zonder dit scherm.
Ik gebruik 0012(staat ook op de cd)
Heb sp2
Ik vermoed dat het opzich wel op te lossen is via een re-install van de pc maar heb hem nog geen 2 maanden dus had daar nou juist geen zin in daarom zoek ik naar een andere manier.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 20:17 ]

• KiPKaKDutcH
je hebt het nu over XP? :P

uhm, dat moet je ook ergens bij geluidsapparaten neuzen, heb geen XP thuis XD

Verwijderd

Topicstarter
KiPKaKDutcH schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:40:
je hebt het nu over XP? :P

uhm, dat moet je ook ergens bij geluidsapparaten neuzen, heb geen XP thuis XD
Ja xp:P
Heb daar al rondgekeken helaas zonder succes

Is er niet een manier om Bepaalde drivers compleet van de pc te verwijderen want dan zou ik alle geluidsdrivers helemaal kunnen deleten en dan de goeie te installeren

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 21:24 ]

Pagina: 1