Surround sound doet niet in vista

Pagina: 1
Acties:

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 15:51
Hey tweakers,
Ik heb sinds kort vista geinstalleerd. Alleen werkt het 5.1 geluid niet meer van mijn systeempje. Na installatie van een tool voor wm player deed die het wel maar die trials is verlopen dus 5.1 geluid werkt niet meer. Heb een p5n32sli-e mobo waarop 5.1 uitgangen zitten. Ik weet alleen niet hoe ik dit nu moet oplossen want het is een cheap 5.1 setje van phillips. Iemand een idee hoe ik 5.1 geluid kan produceren zodat ik weer kan genieten van mijn bassbox?;)
Bvd!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
De uitgangen goed aanzetten in geluidsbeheer? Dus op SPDIF oid.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Wat meer info zou wel handig zijn ;) Om je op weg te helpen ....

Welke tool was dit en waarom zou het met die trial tool wel werken ?
Wat probeer je in surround af te spelen ... dvd (met 5.1 geluid) of muziek (mp3 stereo) ?
Welk philips setje is dit en op welke manier heb je het aangesloten ?

[ Voor 13% gewijzigd door punisher007 op 26-04-2008 16:39 ]

http://blog.bjornhouben.com

• SharpEdgeOne
Hey thanx voor de snelle reacties:)
Uitgangen staan iig wel op spdif. Als ik dus die bij eigenschappen ga testen kan ik elke box aanklikken en die leveren dan ook wel geluid. Dat programma was een Plug-in voor wmp, kan zo niet kijken welke het is omdat ik op mn werk zit(alleen tweakers kan ik bij :)).Het was iig de populairste plug-in als je via wmp op plug-ins gaat zoeken.
Die plug-in verdeeld dus softwarematig het geluid over mijn boxen maar ik wil graag hebben dat het standaard verdeeld word zodat ik altijd 5.1 geluid heb. Ook dus als ik muziek afspeel via andere players.
Wederom bvd!;)
Edit: het is de srs audio sandbox plug-in voor wmp en een Philips 5.1 Speaker MMS460/00-5.1 Luidsprekersysteem 160 Watt
Rare is dus dat de boxen met het testen wel allemaal doen maar muziek alleen afspeelt via de twee front, center en bass doen niets...

[ Voor 17% gewijzigd door SharpEdgeOne op 26-04-2008 18:57 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Nou het is dus inderdaad als volgt:

Je speakers en soundcard werken gewoon zoals ze moeten. Echter als je standaard muziek afspeelt is dit stereo en dan zal de speaker dus ook niet in 5.1 afspelen. Om dit toch voor elkaar te krijgen moet je dus inderdaad een plugin gebruiken die stereo omzet naar surround.

Ik betwijfel of er een plugin is die standaard voor alles werkt. Prijs van SRS is trouwens maar 20 euro, wat met de huidige dollar prijs erg fijn is ;) Voor winamp zijn er vast ook nog wel genoeg (gratis) alternatieven te vinden.

Persoonlijk heb ik muziek trouwens veel liever in stereo. DFX gebruik ik persoonlijk ook nog wel eens om een wat ander (in mijn ogen beter) geluid te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door punisher007 op 27-04-2008 07:53 ]

http://blog.bjornhouben.com

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
CoreAVC misschien proberen? Die is gratis.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 14:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zoeken kan helpen. Ik ben hier zelf ook mee aan het klooien geweest, maar in 5.1 in vista toch 2.1 staat de oplossing die ik ook wilde aandragen (laatste post). In het nederlands is dat:
- configuratiescherm
- geluid
- luidsprekers
- eigenschappen.
- tabblad Aanpassingen
- vinkje zetten bij Luidspreker uitvullen
Dan wordt het ook softwarematig over 5 boxen verdeeld. Zoals de persoon in het topic van het linkje al zegt is het geluid van de surround-boxen wel heel zacht.
Je kan dat een beetje proberen aan te passen met het tabblad Niveaus, knop Balans. Daar de front speakers op 40% zetten ofzo, en de surround boxen op 100.
Bij mijn geluidsdrivers zit trouwens een softwarematige mixer die hetzelfde doet maar dan het volume van de surroundboxen harder door laat komen. Je kan dus kijken of je drivers kan vinden waar zoiets bij zit.
Een zoekterm kan zijn 'simulated surround'

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 27-04-2008 15:20 ]

• SharpEdgeOne
oke, bedankt voor de hulp:) zal het allemaal straks eens proberen
Pagina: 1