Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte leden, _/-\o_

ik heb een server met een switch van d-link des-1005d

ik heb volgende op het server

DHCP
DNS
AD

alleen als ik alles aan sluit op het switch dus het server en de client's krijgt mijn clients geen ip nummer van het server

waar zou het probleem aan kunnen liggen en moet ik ook nog eventuel router gebruiken voor het server voor internet, of kan ik het internet ook bij het tweede netwerk kaart inpluggen ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet toch wat meer info geven over wat je hebt geprobeerd, hoe je instellingen zijn, wat voor foutmeledingen e.d.

Hier wat info over een router in je netwerk: [win2003] internet router en dhcp server

Zo zijn er nog tig topics over DHCP en W2K3 in de search te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Sorry,

maar je hebt AD geinstalleerd, je weet schijnbaar wat DHCP en DNS is, maar voor de rest weet je nergens van?

Wat zegt google?

Ok, een klein voorzetje:

als je je internetmodem aansluit op je tweede netwerkkaart dan moet je Routing and Remote Access installeren, zodat je van je server een router maakt. Je client kunnen dan via je server internetten.

Dan komt daarna het dhcp verhaal aan de orde. Draait de DHCP server service? Heb je een scope aangemaakt? Default Gateway meegegeven in de server options?

en ga zo maar door......je had ook ff tijdens de koninginnedag rommelmarkt een Windows 2003 deployment boekje kunnen scoren. no flame intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties ik ben al enkele stappen verder nu :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet alleen DHCP installeren, je moet ook nog zelf een 'scope' aanmaken, en je moet de server nog permitten / allowen / enabelen iig iets anders als deze 3, ben ff kwijt hoe het hete.. Rechts klikken op je scope iig en dan .... iets in de trand van die 3 woorden dus.

Als je een switch hebt moet het dan goed zijn. Mocht het toch een router zijn moet je de interne DHCP server uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:40:
Je moet niet alleen DHCP installeren, je moet ook nog zelf een 'scope' aanmaken, en je moet de server nog permitten / allowen / enabelen iig iets anders als deze 3, ben ff kwijt hoe het hete.. Rechts klikken op je scope iig en dan .... iets in de trand van die 3 woorden dus.

Als je een switch hebt moet het dan goed zijn. Mocht het toch een router zijn moet je de interne DHCP server uit zetten.
Authorize?

aan de TS:
Ik neem aan dat dit een thuis server is dan moet je in WSS zitten.
Is dit in productie omgeving? huur dan is een professional in.

voor de rest Waarom uninstall je alles niet en loop je de wizzard door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ragingbull kan je mogelijk voor me even uitzoekn..?

want ik denk dat jij de oplossing voor me hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik uninstall gewoon alles en zal gewoon opnieuwe beginnen heb ook een netwerkbeheer boek van jan smits maar die zuigt ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Enkel het installeren van een DHCP server op een 2k3 machine is niet genoeg. Zoals ragingbull zegt moet je ook daarna nog een Scope aanmaken en deze Authorizen. Verdiep je er zelf een beetje in met bijvoorbeeld het boek waar je het over hebt. Daar staat het ongetwijfeld in.

[ Voor 3% gewijzigd door UTwizard op 02-05-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Als hij AD heeft geinstalleerd, dan heeft ie ook een domein aangemaakt. Zijn server is dan de DC in zijn domein. DHCP installeren dan hoef je niet te authorizen......zoals ik al zei is het aanmaken van een scope wel een vereiste om de boel aan de gang te krijgen.

Misschien overbodig nog een keer te vermelden: www.google.nl type->howto setup dhcp server windows 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal ik heb nu meer informatie binnen dan dat ik had gevraagd zoals jullie kunnen zien ben ik pas vandaag lid en zal ook op een langtermijn lid blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat woord zocht ik. ;)
Pagina: 1