Toon posts:

Data recovery USB HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there
Help wanted.

Door een probleem met een nieuw moederboard ( niet herkennen van Sata) is dus de backup schijf Gepartitioneerd , en geformateerd )
250 gig schijf in 2 delen gepartitioneerd en een gedeelte van de 1e partitie overschreven ( met win XP )

Op deze schijf stonden dus vele foto's .
Wat is de kans om deze data terug te halen ?
Welk proggie doen jullie aanraden ?

Grrrz Jacko 8)7

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De overschreven data ben je kwijt, de overige data kun je misschien nog terughalen. Heb je zelf al gezocht naar programma's die je daarbij kunnen helpen?
[google=data recovery]

🖥️ | 🚗

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Om zoveel mogelijk terug te kunnen halen moet je er voorzorgen dat er geen nieuwe data overheen gaan (wat MadMarky ook al zegt).

Hier staat vast genoeg , OM FAQ / Beleid

Succes :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 16:11
Er voor het gemak vanuitgaande dat de file systems NTFS waren.
Ik heb laatst een hoop recovery tooltjes geprobeerd voor m'n verkeerd gepartitioneerde USB HD.
De enige tool die uitkomst bood was GetdatabackforNTFS.
Het enige nadeel hiervan is dat het geen freeware is.
Met de niet-gelicenseerde versie kun je alleen zien welke data gerecovered kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Geen nieuwe data meer er op gezet !
Kwam tijdens opnieuw installeren , er achter waar de fout zat !!!
Staat dus iets van 400 MB aan "nieuwe "data er op .

Kan je met een stukje software zien wat er nog op staat ? of moet je eerst weer de partities ongedaan maken ?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
GetDataBack laat in ieder geval zien wat er nog te recoveren is, ongeacht de huidige indeling. Aan de hand daarvan kun je besluiten om het programma aan te schaffen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Fauna aangeeft is het programma GetDataBack heel geschikt voor dit soort acties, dit programma wordt wel genoemd in het FAQ. Verder zou het handig zijn als je zelf ook een beetje onderzoek pleegt door bijvoorbeeld eens te zoeken op "Data Recovery" met de zoek functie hier op het forum, dan had je al redelijk wat antwoorden kunnen vinden. (Wat je zelf gevonden hebt kun je dan ook in je topic start vermelden.) Daarnaast kun je hier ook de nodig aan informatie vinden: OM FAQ / Beleid

Ik zie dat je nog niet zo heel lang op GoT rond "loopt", wij verwachten van een ieder dat er ook vooronderzoek plaatst vindt, voordat je zelf een topic opend.

O, nog een kleine tip: groeten op het forum is niet nodig, Tweakers groeten elkaar automatisch. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:08:
Zoals Fauna aangeeft is het programma GetDataBack heel geschikt voor dit soort acties, dit programma wordt wel genoemd in het FAQ. Verder zou het handig zijn als je zelf ook een beetje onderzoek pleegt door bijvoorbeeld eens te zoeken op "Data Recovery" met de zoek functie hier op het forum, dan had je al redelijk wat antwoorden kunnen vinden. (Wat je zelf gevonden hebt kun je dan ook in je topic start vermelden.) Daarnaast kun je hier ook de nodig aan informatie vinden: OM FAQ / Beleid

Ik zie dat je nog niet zo heel lang op GoT rond "loopt", wij verwachten van een ieder dat er ook vooronderzoek plaatst vindt, voordat je zelf een topic opend.

O, nog een kleine tip: groeten op het forum is niet nodig, Tweakers groeten elkaar automatisch. ;)
Met alle respect.
DIT voelt aan , als een tik op mn vingers.

Natuurlijk heb ik al rondgekeken , alleen in deze materie vind je door de bomen het bos niet meer.
Zeker weet ik dat er genoeg programma's te krijgen zijn , om data te recoveren , maar ...
Welke heeft het meeste bedieningsgemak , voor een leek ?
Dacht altijd , dat hier genoeg mensen zijn , die elkaar willen helpen ?

Ik heb de try versie gedowned , morgen kijken of ik iets kan recoveren.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:54:
[...]
Met alle respect.
DIT voelt aan , als een tik op mn vingers.

Natuurlijk heb ik al rondgekeken , alleen in deze materie vind je door de bomen het bos niet meer.
Zeker weet ik dat er genoeg programma's te krijgen zijn , om data te recoveren , maar ...
Welke heeft het meeste bedieningsgemak , voor een leek ?
Dacht altijd , dat hier genoeg mensen zijn , die elkaar willen helpen ?

Ik heb de try versie gedowned , morgen kijken of ik iets kan recoveren.
Het is niet de bedoeling een tik uit te delen, absoluut niet. Het is meer als tip(s) bedoeld, hoe er op GoT met dingen omgegaan wordt. Dat je reeds hebt rond gekeken is uitstekend, verwoord dit een volgende keer dan ook duidelijk in je Start Post. Ik heb even overwogen het topic te sluiten, maar dit bewust niet gedaan. Ondanks dat Data Recovery een veel besproken onderwerp is en er veel over te vinden is. Ik weet zelf heel erg goed wat het is door een stom foutje, al dan niet veroorzaakt door je zelf, data kwijt te raken, daarom heb ik alleen bovenstaande reply gegeven.

En ja we willen elkaar inderdaad helpen in benarde situaties. :)

Ik verwacht dat je met GetDataBack veel kunt doen het is misschien even een beetje zoeken, maar het werkt uitstekend. Let er wel op dat als GetDataBack een dergelijke hardeschijf geheel laat doorzoeken, dit uren in beslag kan nemen. Zelf heb ik een poosje geleden een 60GB 7200rpm laptop schijfje grondig laten analyseren door GetDataBack, dit heeft een uur of 6 geduurd. (dit ging wel via een USB verbinding)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan ook eens kijken naar Ontrack Easy Recovery Professional, alhoewel dit ook niet freeware is, leverde het bij mij wel het beste resultaat de laatste keer dat ik data moest herstellen van een harddisk die gecrashd was en daarna (door een ontwetende) ook nogeens geformateerd.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Get data back .....did it !
Heb mijn meeste data terug , en zeer snel
Ben weer een blij mens

kan slotje op .
Thanx
Pagina: 1