Toon posts:

[iMac 3,06 Ghz] Prestaties en evt. vervangen videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om de nieuwe iMac 24'' 3,06GHz aan te schaffen uitgebreid met de 4GB ram geheugen en 1TB opslagruimte.

Videokaart: NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB

Mijn vraag is of een iMac geschikt is om te gamen of kan ik beter een gaming pc kopen?...bijvoorbeeld hier http://www.ikbenstil.nl/Gaming-PC:::293.html

Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen zoals Unreal Tournament 3, Crysis, CoD 4 enzovoorts.

Het lijkt mij dat de videokaart en andere specs goed zijn om deze nieuwe games te kunnen spelen?

Is het tevens ook mogelijk om bijvoorbeeld een videokaart te vervangen in een iMac?

Ik heb al wat rondgezocht over het gamen op een iMac, maar heb niks kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 01:48 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:26
Het kan op een iMac, maar een windows PC is altijd beter, aangezien je dan een betere (hoewel deze ook goed is) grafische kaart kan kopen, en een quadcore. Ook is de prijs dan lager. Maar op een iMac kán je gamen. Het is alleen erg duur, voor hetzelfde geld koop je een 9800GTX in SLI met een quad :) .

Een videokaart kan je niet vervangen in een iMac.

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 02:19:
Het kan op een iMac, maar een windows PC is altijd beter, aangezien je dan een betere (hoewel deze ook goed is) grafische kaart kan kopen, en een quadcore. Ook is de prijs dan lager. Maar op een iMac kán je gamen. Het is alleen erg duur, voor hetzelfde geld koop je een 9800GTX in SLI met een quad :) .

Een videokaart kan je niet vervangen in een iMac.
Je kan een videokaart wel vervangen....omdat de videokaart nu los van de logic board zit in de iMac. Maarja praktisch is natuurlijk heel anders :P

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Je mening geven is geen probleem, maar onderbouw het dan wel.

[ Voor 64% gewijzigd door Hoedje op 02-05-2008 10:07 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
heavymetal, welkom op GoT :w.

Ik zal het topic vooralsnog open laten, vooral vanwege je tweede vraag. De mogelijkheid tot het vervangen van de videokaart is wel interessant om te bespreken. Maar de informatie over de prestaties van de iMac is normaal gesproken geen reden om een apart topic voor te openen, mede omdat je ze toch redelijk gemakkelijk zelf moet kunnen vinden. Het is alleen daarvoor wel handig om te weten dat de 8800 GS eigenlijk een 8800M GTS is ;). Op Anandtech zijn daar bijv. benchmarks van de vinden Maar ook op andere fora worden de prestaties gepost van de iMac zelf.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 04:29:
[...]

Je kan een videokaart wel vervangen....omdat de videokaart nu los van de logic board zit in de iMac. Maarja praktisch is natuurlijk heel anders :P
Oh? Niet in de vorm van een PCI kaart lijkt me toch..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Flappiewappie
  • Laatst online: 07-02 04:57

Flappiewappie

Hier nog meer

CyBeR schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:07:
[...]

In de vorm van en MXM module (http://www.mxm-upgrade.com/)

Maar het is meer zo dat Apple dan de kaartjes makkelijker kunnen vervangen..., niet echt voor de endgebruiker dus.

Hier staat wat

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:07:
[...]

Geld dit alleen voor de nieuwe serie of ook voor de "oude"? En alleen 24 inch of ook 20 inch? Some more info please! :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 12:14
Ja, is dit ook mogelijk met de vorige alu 24"?

|>

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 21:04
Ben ook wel geïnteresseerd. Ben sinds mijn macbookje verbonden geraakt met het gemak van macOSX. Heb ook wel een deftige gamepc, maar zou graag alles-in-1 hebben. Zou zo'n imac 3Ghz met de 8800M het kunnen opnemen tegen mijn Q6600 met 8800GTS 640Mb? Indien zo, dan zal mijn keuze voor volgende pc snel gemaakt zijn...

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat er MXM in zit betekent zeer zeker niet dat de videokaart zomaar te vervangen is. Je zit nog steeds met Apple-specifieke dingen als firmware etc. De witte 24" iMac had ook al een MXM slot en daar hebben de hackers ook allang geprobeerd de videokaart te vervangen door een andere, zonder succes.

[ Voor 46% gewijzigd door Frietsaus op 02-05-2008 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Thanks voor de reacties.
Ik denk dat het dan toch een pc wordt wat speciaal ontworpen is om op te gamen.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:30:
Ok,
Thanks voor de reacties.
Ik denk dat het dan toch een pc wordt wat speciaal ontworpen is om op te gamen.
Als je er echt alleen op gaat gamen kun je sowieso beter een PC kopen.

Voor games zul je er toch windows op gaan draaien, dus het enige verschil is dan dat je een windows pc in een mooi jasje hebt. Voor dezelfde prijs heb je ook wel een leuk game ding, en als je verder niet echt van plan bent gebruik te maken van de voordelen van een mac (OS X bijv) waar zou je het dan nog voor doen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Doe jezelf een lol en lees [BBG] High-end gamesysteem mei 2008

Hier staat wat iig volgens Tnet de huidige best value for money high-end gamepc is.

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En hoezo niets te vinden over een iMac en gaming? 2e hit in Google!

• Hoedje
Deephouse schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:20:
En hoezo niets te vinden over een iMac en gaming? 2e hit in Google!
En wat heeft dat te maken met het model iMac wat in dit topic wordt besproken?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:20:
[...]

En wat heeft dat te maken met het model iMac wat in dit topic wordt besproken?
Ik citeer de OP:
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:44:
[...]
Ik heb al wat rondgezocht over het gamen op een iMac, maar heb niks kunnen vinden.
Hij heeft het daar over info over het gamen op "een" iMac, dus algemeen bedoeld.

• Hoedje
Dat is wel heel letterlijk gelezen ;) Zowel in de topictitel als in de eerste alinea staat dat het gaat om een "iMac 24'' 3,06GHz".

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

met mijn 2 jaar oude iMac 1,83 Ghz & 1,5 GB kan ik alles doen met OS X wat ik wil;
iLife 08 draait prima & Aperture & Logic Express (7) draaien prima.
Misschien volgende maand 2 GB erbij, maar dan kan ik er nog steeds tegen aan.
De iMac 17" heeft een extra output voor mijn 20" philips scherm, dus ik vermaak me nog prima ermee.
Dus ja.. je iMac 3 Ghz CD2 moet prima werken....

Gamen is altijd een lastig punt, want op de PC wordt je al stok oud genoemd met je 512 MB kaart van december 2007.
(kijk maar op V&A)

Verwijderd

Topicstarter
DocB schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:06:
[...]

Voor games zul je er toch windows op gaan draaien, dus het enige verschil is dan dat je een windows pc in een mooi jasje hebt. Voor dezelfde prijs heb je ook wel een leuk game ding, en als je verder niet echt van plan bent gebruik te maken van de voordelen van een mac (OS X bijv) waar zou je het dan nog voor doen?
Ja, ik zoek gewoon een pc voor thuis om natuurlijk alles mee te doen en die nieuwe iMac ziet er wel leuk en interessant uit en met de mogelijkheden wat het heeft.. maar ik wil wel van tijd tot tijd de nieuwste next-gen games kunnen spelen en vandaar dat het misschien idd beter is om een game pc te kopen.

Ook omdat als er dan bijvoorbeeld een game uitkomt dat ik zou willen spelen en de iMac kan dat niet aan...dat ik dan een videokaart zou kunnen vervangen.
Deephouse schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:35:
[...]

Ik citeer de OP:

[...]

Hij heeft het daar over info over het gamen op "een" iMac, dus algemeen bedoeld.
Ik bedoelde inderdaad op deze nieuwe iMac, omdat ik mij afvroeg of deze specs in tegenstelling tot de oudere versies het misschien wel goed doen op bijvoorbeeld UT3.
Maarja het is een nieuwe ding dus misschien te vroeg gevraagd.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 22:33

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Gewoon de iMac kopen. Dat gaat je echt niet tegenvallen en eenmaal gewend aan OSX en je wil niet anders.

Ook is de iMac meer dan snel genoeg voor de huidige games die er zijn. Dus doe eens gek en koop lekker de iMac.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Bigg Balls schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:38:
Gewoon de iMac kopen. Dat gaat je echt niet tegenvallen en eenmaal gewend aan OSX en je wil niet anders.

Ook is de iMac meer dan snel genoeg voor de huidige games die er zijn. Dus doe eens gek en koop lekker de iMac.
Yep, en een Mac is ook nog eens de computer waar windows vista het snelst op draait ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Frietsaus
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:38:

Ze draaien nu nog goed, maar hoe moet dat over 1-2 jaar als er nieuwere/zwaardere games komen? In een PC zet je even een nieuwe snellere videokaart als dat nodig is maar in een iMac gaat dat niet. Als ik een zin zie met gamen en een Mac krijg ik meestal mijn bedenkingen... Begrijp me niet verkeerd, die 8800M GTS is een erg leuke GPU maar de topic starter zou er wel eens spijt van kunnen krijgen als ik zijn wensen zo lees.
Anti-XP schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:06:
[...]

Yep, en een Mac is ook nog eens de computer waar windows vista het snelst op draait ;)
Maar niet voor games, en daar draait het om in dit topic.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 03-05-2008 18:22 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Frietsaus schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:19:
[...]

Ze draaien nu nog goed, maar hoe moet dat over 1-2 jaar als er nieuwere/zwaardere games komen? In een PC zet je even een nieuwe snellere videokaart als dat nodig is maar in een iMac gaat dat niet. Als ik een zin zie met gamen en een Mac krijg ik meestal mijn bedenkingen... Begrijp me niet verkeerd, die 8800M GTS is een erg leuke GPU maar de topic starter zou er wel eens spijt van kunnen krijgen als ik zijn wensen zo lees.
Valt met pc's ook wel tegen, stel je hebt nu een twee jaar oude pc en je wilt die gaan upgraden. Je kan er dan een 8800GTS of iets in gooien maar dan is je CPU weer zwaar de bottleneck. Wil je weer enigszins in balans komen is het in mijn ogen altij mobo/cpu/graka vervangen tenzij je een computer op de groei koopt en in eerste instantie een vidkaartje van 50 E erin doet.

Maar gamen op een mac blijft een klein probleem, native osx niet al teveel verkrijgbaar maar gelukkig wordt het wel beter.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

nadd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:35:
[...]

Maar gamen op een mac blijft een klein probleem, native osx niet al teveel verkrijgbaar maar gelukkig wordt het wel beter.
Neen de huidige games van EA zijn niet native, maar worden geemuleerd ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 23:03

ManiacsHouse

Scheisse!

Waar wil je een pc (ja ja een Mac is ook een pc) voor kopen? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen. Dan eens zien wat je budget is. En dan iets aanschaffen.
Afhankelijk van hoeveel geld je hebt zou je een Mac-pc kunnen kopen maar bij een 'normale' pc krijg je simpelweg meer bang for the buck. Als je wilt gamen koop dan een 'normale' pc die kun je nog tijden upgraden (iets wat bij een Mac-pc toch behoorlijk beperkt word) en je weet zeker dat de gemiddelde game werkt.

Wat betreft prestaties etc zou een Mac-pc gelijk kunnen zijn aan een 'normale' pc, ware het niet dat je bij Mac gewoon meer betaald en daardoor minder prestaties hebt voor hetzelfde geld. Het verhaaltje dat een Mac de machine is voor grafisch werk is ook allang achterhaald.

Dus wat ga jij kopen? Een 'normale' pc. Meer waar voor je geld. Kan alles draaien. Makkelijk uitbreidbaar. En je kan er alle games op draaien.
Wil je een Mac? Moet je zelf weten, maar verwacht nou niet dat het ding kan toveren.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

DocB schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:06:
[...]

Hummz, bootcamp ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Stomme opmerking in de ogen van velen. Maar is het niet een idee om te overwegen om een Apple te nemen en voor het spelen van games een console?

PC is op dit moment een dominante factor wat betreft gaming, maar de tekenen zijn er al dat uitgevers steeds meer van de consoles het premium platform willen maken om vervolgens nog is te kijken of er nog een PC versie uitgebracht moet worden. Steeds meer games komen eerst op de console en pas later op de PC.

Het grote voorbeeld van dit moment: Grand Theft Auto IV

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:01

Exirion

Gadgetfetisjist

The - DDD schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:13:
Stomme opmerking in de ogen van velen. Maar is het niet een idee om te overwegen om een Apple te nemen en voor het spelen van games een console?
Ik heb deze stap ook gezet. In 2005 m'n eerste mac (Mini) gekocht en vorig jaar een PS3 voor gaming. Sinds december een iMac 24" (met 4GB) en voorlopig ben ik helemaal klaar d:)b

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02
Hoedje schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:06:
Op Anandtech zijn daar bijv. benchmarks van de vinden Maar ook op andere fora worden de prestaties gepost van de iMac zelf.
Ik ben al de hele avond op zoek naar duidelijke benchmarks van de 3,06ghz/8800GS config, maar ik kan er weinig vinden. De eerste link gaat niet specfiek over de iMac en de tweede bevat alleen wat getallen van HL2 zonder verdere info over instellingen en settings. Zijn er verdere testgegevens te vinden, b.v. ook onder Windows?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 22:33

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dr. Strangelove,

Ik denk dat veel 'benchmarkers' nog zitten te wachten op de iMac. Zelf heb ik de mijne ook nog niet binnen dus ik denk dat het nog even duurt voordat er meerdere benchmarks verschijnen.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

The - DDD schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:13:

PC is op dit moment een dominante factor wat betreft gaming, maar de tekenen zijn er al dat uitgevers steeds meer van de consoles het premium platform willen maken om vervolgens nog is te kijken of er nog een PC versie uitgebracht moet worden. Steeds meer games komen eerst op de console en pas later op de PC.

Dat heb ik ook al jaar of 2 inderdaad: een 24" iMac en een xbox 360 op het moment. Zo'n console heeft ook een beetje de Apple-insteek als je het mij vraagt: geen geklooi met drivers of andere problemen: gewoon schijfje in dat ding drukken en lekker op de bank (!) gamen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
De dure modelen zijn verkrijgbaar bij de mac store, alleen de goedkope versie daarvoor moet je nog wachten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

EN een iMac En een console? Wat kost dat wel niet? Ik denk dat je goedkoper uit bent met een fatsoenlijke game pc. Bovendien is upgraden helemaal geen issue. Ik heb zelf op mijn dik 2 jaar oude pc de GPU ge-upgrade en speel nu weer alles op high (ook Crysis).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Edmin schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:15:
Ik denk dat je goedkoper uit bent met een fatsoenlijke game pc.
Waarom kunnen sommige mensen maar niet begrijpen dat iemand helemaal geen PC wil?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Exirion schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:17:
[...]

Waarom kunnen sommige mensen maar niet begrijpen dat iemand helemaal geen PC wil?
TS:
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:44:
Mijn vraag is of een iMac geschikt is om te gamen of kan ik beter een gaming pc kopen?
Waarom lezen sommige mensen de startpost niet?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02
De GTA serie is in elk geval sinds GTA3 al console dominant geweest, PC versies kwamen meestal pas een half jaar later. Slecht voorbeeld dus.

Niettemin is PC gaming echt aan het afsterven lijkt het. Er zullen echter genoeg games zijn die alleen op de PC echt speelbaar blijven, zoals RTSen, MMOs, flightsims. Dit hoeft niet slecht te zijn: misschien dat er daardoor weer ruimte komt voor kleinere uitgevers.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mmm ik heb een PS3 en een iMac. Wil nooit meer een pc, om op de gamen of als gewoon gebruik.

Deze combinatie is geweldig :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Edmin schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:04:
Waarom lezen sommige mensen de startpost niet?
Excuus, je hebt gelijk :) Maar een console en een Mac zijn een erg fijne combinatie als je geen gedoe wilt.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:02
Edmin schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:15:
EN een iMac En een console? Wat kost dat wel niet? Ik denk dat je goedkoper uit bent met een fatsoenlijke game pc. Bovendien is upgraden helemaal geen issue. Ik heb zelf op mijn dik 2 jaar oude pc de GPU ge-upgrade en speel nu weer alles op high (ook Crysis).
Wat je vergeet, is dat als je een console hebt, je geen hele hoge eisen meer aan je Mac hoeft te stellen. Misschien is dan een instapmodel prima voor jou :) Ik ben zelf 'afgekickt' van het gamen en kon van mijn windowsbak naar een Mac Mini, doet het prima voor mij! :P

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 20:47
doe mij maar een goede pc voor het gamen. (zie sig)
doe mij maar een macbookpro voor al het andere op de computer (zie sig)
doe mij maar een Wii voor extra game fun (zie sig)

zooooo ik ook weer ff gepatst.. :P
maar ik vind het wel een ideale combinatie

ik had ook heel graag een dikke iMac gehad, maar had dus al een pc. ik had nog geen laptop, dus vandaar mijn macbookpro

[ Voor 29% gewijzigd door murky123 op 05-05-2008 15:21 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

stevenP schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:53:
[...]

Wat je vergeet, is dat als je een console hebt, je geen hele hoge eisen meer aan je Mac hoeft te stellen. Misschien is dan een instapmodel prima voor jou :) Ik ben zelf 'afgekickt' van het gamen en kon van mijn windowsbak naar een Mac Mini, doet het prima voor mij! :P
Ja, dat is wel zo. Maar als je ergens anders op gamed (console bijv.) of niet gamed, kan je ook veel lagere eisen aan je pc stellen. Een pc voor alleen www en office kost geen drol. Dan is de financiele stap naar een Mac aardig groot, aangezien die dingen toch best aan de prijs zijn. Of het gadgetgehalte/OSX/etc. dan voldoende zijn om toch die aankoop te doen is geheel persoonlijk.
Pagina: 1