[digicam] Camera opeens mal in de war

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een Ricoh Caplio RX, een oude digitale camera waar ik ooit veel voor heb betaald en die zowiezo veeel betere foto's maakt dan mijn telefoon. Ik was er erg blij mee, totdat foto's opeens opgeslagen werden als iets wat ik kan beschrijven als horizontale line-art van om en om 3 rode en 3 blauwe pixels.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/CaplioRX.jpg

De camera is trouwens hopeloos outdated tegenwoordig, en voor reparatiekosten kan ik prolly een veel betere kopen, maar ik hoopte dat ik nog even door kon fotograferen zonder extra kosten.

Ik ben benieuwd of iemand weet waar dit opeens vandaan kan komen, of er iets aan te doen is.

Het vreemde is dat ie het al eens eerder deed en later niet meer, maar geen idee wat het weer weg deed gaan omdat ik het pas doorhad toen ik foto's van verschillende geheugenkaartjes haalde.

Wat ik nu al heb geprobeert is batterijen verwisselen, kaart formatteren, intern formatteren, russische fix (aka met gepast geweld slaan - werkt soms). Ik heb geen soortgelijke problemen gevonden van anderen, maar dat wordt ook bemoeilijkt doordat ik geen idee heb hoe ik het probleem kan beschrijven.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)