Nieuwe PC om nog plm. 3 jaar XP te draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 2.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Graag jullie advies over het volgende. Ik ben geen zware PC gebruiker; gebruik eigenlijk alleen Office, Photoshop, en ontwikkel wat (Apache, MySQL). Omdat mijn PC inmiddels bijna 8 (!) jaar oud is (AMD EPoX AK47 / Athlon 1,33 GHz / 256MB / 40 GB) wil ik iets nieuws aanschaffen.

Windows XP draai ik naar volle tevredenheid. Ik wil alleen Office 2007 gaan draaien en iets meer opslagruimte hebben. Ik heb een vrij nieuwe monitor.

Nu kan ik een dikke dual core met 1TB HD en 4GB geheugen aanschaffen, maar ik vraag me af of ik dat wel nodig heb voor mijn gebruik. Ik zou ook een (nu erg voordelige) Celeron of AMD sempron met 1 GB / 160 GB HD kunnen kopen met onboard geluid en video (Asus M2N-MX) voor minder dan 200 euro. IMHO kan ik daar de komende 3 jaar mooi mee vooruit en tegen die tijd schaf ik wel weer iets nieuws aan voor Windows 2011 of Vista SP(n).

Mijn vraag: zie ik nu iets over het hoofd - is het systeem dat ik hier beschrijf al te achterhaald - of is het beter om een Vista capable systeem aan te schaffen? Ik denk nl. dat Vista weinig toegevoegde waarde biedt voor mij, en als ik over 3 jaar over wil / moet stappen (omdat XP dan te achterhaald is), zit ik toch weer met verouderde hardware (of ik nu iets goedkoops of duurs neem). Het is dan ws. toch nodig / beter om dat weer een nieuw systeem te kopen.

Graag jullie mening hierover :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon lekker voor zo'n goedkope AMD PC gaan. Zou er dan wel 2GB in doen omdat het op dit moment toch bijna niets kost en je het misschien nog wel kan gebruiken met Photoshop. Voor wat jij wilt gaan doen met je PC heb je echt geen high-end hardware nodig, dus een 3000+ of iets in die trand is al prima.

Ik zou ook eens naar een 2e hands PC kijken. Voor onder de 200 euro heb je al een dual-core met 2GB en meer dan voldoende schijf ruimte. Is nog een stuk goedkoper dan nieuw en het aanbod is erg groot.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 30-04-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Blader eens door de BBG's, met zo'n systeem zou je drie jaar vooruit moeten kunnen.

[BBG] Basissysteem mei 2008

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had dat op werk .. ik kreeg een versie dualcore in m'n handjes .,,, dat werkte stiekem zo lekker
vergelijken met m'n ouwe bakkie dan

da die paar extra knaken wel waard imho . geen grafish geweld .. maar gewoon wat kloten onder de motorkap ..

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 30-04-2008 22:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
Voor de zaken die jij beschijft zou een besturingssysteem als Ubuntu (8.04 inmiddels) prima voldoen, met het bijkomstige voordeel dat het geheel gratis is. Net als alle applicaties die je nodig zou hebben

MS Office -> OpenOffice
Photoshop -> GIMP / GIMPshop
Ontwikkel tools voor Apache en MySQL -> eindeloos veel mogelijkheden, GNU/Linux is bij uitstek geschikt als ontwikkelomgeving (kan ik uit ervaring zeggen).

Op OpenSourceAlternatives kun je voor bijna iedere veel gebruike applicaties zoeken naar het Open Source alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik zou voor het goedkopere segment van Intel's dualcores gaan, icm een moederbord met integrated graphics en veel RAM. Zo'n dualcore werkt namelijk toch wel erg lekker soepel.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het is al jaren zo dat het heel veel kost om een pc op de "toekomst" te kopen. Je kunt er eventueel nog rekening mee houden dat je er een harde schijf bij zet, of over een half jaar een nieuwe videokaart inzet.

Maar economische is het veel goedkoper dat systeem dat over 2 jaar nodig hebt over 2 jaar te kopen. De budget processor van over 2 jaar is wat nu top of the line is , ofzo.

Enige nadeel is dat je over 2/3 jaar weer helemaal een systeem moet installeren.

// leuk_he staat net op het punt zijn systeem uit 2002 te vervangen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MaximusTG schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:34:
Ik zou voor het goedkopere segment van Intel's dualcores gaan, icm een moederbord met integrated graphics en veel RAM. Zo'n dualcore werkt namelijk toch wel erg lekker soepel.
Waarom Intel? In het lage en midden segment kan AMD minstens zo goed zijn. Neem een Athlon 64 X2 BE versie welke energie zuiniger is met een nieuw type moederbord die voorzien is van een 780G chipset. Je hebt dan direct een zeer goed onboard GPU, welke ook UVD ondersteund voor eventueel het afspelen van HD contect en dat voor niet al te veel geld, dit is met Intel (nog) niet mogelijk.

Mocht je later toch nog meer grafisch rekenkracht nodig zijn dan zet je er bijvoorbeeld een ATi HD34xx er bij naast in CrossFireX. Met CrossFireX kunnen onboard en de extra kaart met elkaar samen werken, wanneer je extra grafisch rekenkracht nodig bent.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 30-04-2008 22:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
_Dune_ schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:44:
[...]

Waarom Intel? In het lage en midden segment kan AMD minstens zo goed zijn. Neem een Athlon 64 X2 BE versie welke energie zuiniger is met een nieuw type moederbord die voorzien is van een 780G chipset. Je hebt dan direct een zeer goed onboard GPU, welke ook UVD ondersteund voor eventueel het afspelen van HD contect en dat voor niet al te veel geld, dit is met Intel (nog) niet mogelijk.
idd, in jouw geval neem je gewoon een amd x2 2350 BE of de nieuwere 4050/4450E cpu met 2 gb pc 5300 geheugen, 160 gb hd'tje met een 780G chipset. Met zo'n systeem kan je waarschijnlijk nog wel langer dan 3 jaar xp draaien en eventueel het daarop volgende wat je wilt gaat draaien.
Singlecore is anno 2008 niet zo'n slimme keus als 'werk' pc, hoewel je miss niets anders gewend bent is dualcore gewoon meer future proof ;)

@ _Dune_
dat over crossfire met de budget reeks wilde ik er net ook bijzetten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 30-04-2008 22:51 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
_Dune_ schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:44:
[...]

Mocht je later toch nog meer grafisch rekenkracht nodig zijn dan zet je er bijvoorbeeld een ATi HD34xx er bij naast in CrossFireX. Met CrossFireX kunnen onboard en de extra kaart met elkaar samen werken, wanneer je extra grafisch rekenkracht nodig bent.
Dat kwam ook bij mij op toen ik de vraag van de TS las: een goedkope AMD Athlon X2 met een 780G moederbord voldoet uitstekend. Prik daar 2 GB DDR2 op en je kunt nog zeker drie jaar vooruit. Windows Vista zal ook zeker geen probleem zijn voor zo'n systeem, mocht je ooit nog eens over willen stappen.

Zoiets bedoel ik dus:
AMD Athlon 64 X2 4200+ €55
MSI K9A2GM-FIH moederbord €65
Kingston 2 GB PC6400 €38

Daarbij komt dan nog een nieuwe hardeschijf, behuizing en eventueel dvd-rw en een kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hier een stukje leesvoer van Anandtech over de 780G chipset: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3258 De moederborden kunnen rijkelijk uitgrust worden met interfaces. Wat ook mooi is dat zowel VGA (DIN), DVI en HDMI onboard is. Hier kun je een zeer leuk butget systeempje mee maken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Een AM2 systeem met een X2 en 2GB RAM lijkt mij ook de beste optie. Kijk wel even naar het moederbord / de chipset, deze schelen vaak niet veel in prijs maar er kan aardig wat verschil in zitten mbt energieconsumptie en aansluitingen. De 690G chipset van AMD is ook een aanrader (volgens mij de voorloper van de 780G maar nog steeds te koop).
Reveller schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:20:
Omdat mijn PC inmiddels bijna 8 (!) jaar oud is (AMD EPoX AK47 / Athlon 1,33 GHz / 256MB / 40 GB) wil ik iets nieuws aanschaffen.
Lichtelijk off-topic, maar een Athlon 1333 kan onmogelijk bijna 8 jaar oud zijn. Begin 2000 kocht mijn vader een Athlon 500 systeem, dat was nog Slot A. Socket A 1333 zal ergens uit eind 2001, begin 2002 zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
RAILGUNNER schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:50:
Een AM2 systeem met een X2 en 2GB RAM lijkt mij ook de beste optie. Kijk wel even naar het moederbord / de chipset, deze schelen vaak niet veel in prijs maar er kan aardig wat verschil in zitten mbt energieconsumptie en aansluitingen. De 690G chipset van AMD is ook een aanrader [...]
Wackoz schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:51:
[...]
Singlecore is anno 2008 niet zo'n slimme keus als 'werk' pc, hoewel je miss niets anders gewend bent is dualcore gewoon meer future proof ;)
Dan kom ik dus op zoiets uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 3600+€ 35,27€ 35,27
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 27,88€ 27,88
1MSI K9AG NEO2-Digital€ 49,19€ 49,19
1Samsung SH-S203P€ 20,-€ 20,-
1Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)€ 37,96€ 37,96
1Xitac X-gear Mundo XM300K (ATX, 400W, Black)€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 202,25

Wat ik dan nog mis is een processorcooler. Het liefst heb ik ook een wat lichtere voeding, ivm warme productie. De processor is dual core. De prijs valt me overigens alles mee! Ik ga proberen om het systeem in totaal onder de 200 euro te houden. Wie heeft er nog tips / aan -of opmerkingen?

Een eis die ik mezelf opleg is wel dat alle onderdelen bij 1 leverancier te bestellen zijn, anders heb je onnodig veel bestelkosten. Die systeemkast zal ik dus moeten vervangen, want bijna niemand levert die meer. In dit topic bleek dat meer mensen met mijn vraag zitten; ik hoop dat jullie ook wat aan deze uitzoekerij hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reveller op 01-05-2008 00:06 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tweakers.net heeft een 780G moederbord van Asus besproken: reviews: Asus M3A78-EMH-moederbord met hybrid crossfire getest ook wordt de 690G chipset (zoals hoerboven genoemd) vergelijken kwa energie opname tegenover de 780G, waarin de eerst genoemde iets minder vermogen opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55
Een betere conclusie is om te stellen dat er eigenlijk geen verschil tussen de twee chipsets zit qua energieverbruik. Een verschil van 1/2 watt is niet echt significant, zeker als we meenemen dat de twee moederborden niet alleen qua chipset anders zijn,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hielko schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:31:
Een betere conclusie is om te stellen dat er eigenlijk geen verschil tussen de twee chipsets zit qua energieverbruik. Een verschil van 1/2 watt is niet echt significant, zeker als we meenemen dat de twee moederborden niet alleen qua chipset anders zijn,.
Daar heb je helemaal gelijk in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
Na enig zoeken kom ik uit op de volgende cooler:
Arctic Cooling Freezer 64 Pro

Wat ik me dan nog wel afvraag: ik heb de goedkoopste kast met lichte voeding genomen die ik kon vinden (Xitac X-gear Mundo XM300K (ATX, 400W, Black)). Kan iemand mij vertellen of de populaire Antec NSK4480B nu veel minder geluid zal produceren dan die X-gear?

Voor de duidelijkheid:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 3600+€ 35,27€ 35,27
1Arctic Cooling Freezer 64 Pro€ 14,46€ 14,46
1MSI K9AG NEO2-Digital (heeft zelfs HDMI uitgang :))€ 49,19€ 49,19
1Xitac X-gear Mundo XM300K (ATX, 400W, Black)€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 216,71

Wel wil ik in principe onder de 200 euro blijven. Iemand nog redelijke ideeen hiervoor?

[ Voor 123% gewijzigd door Reveller op 01-05-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Reveller schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:29:
Wat ik me dan nog wel afvraag: ik heb de goedkoopste kast met lichte voeding genomen die ik kon vinden (Xitac X-gear Mundo XM300K (ATX, 400W, Black)). Kan iemand mij vertellen of de populaire Antec NSK4480B nu veel minder geluid zal produceren dan die X-gear?
De X-Gear behuizing ken ik niet, maar de Antec wel. Over het algemeen zijn de Antec voeding van goede kwaliteit, daarbij is de voeding bij deze behuizing ook P80 gecertificeerd, wat inhoud dat deze minimaal een rendement heeft van 80%. (energie zuiniger) Met deze behuizing kun je in iedergeval een mooi stil systeempje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Lijk mij dat 400 watt ook erg overdreven is, ik zou meer iets zoeken in 300 watt (natuurlijk wel van een goed merk) :) . Sowieso zou ik niet besparen op de behuizing, aangezien je die heel lang mee kan nemen, ook als je een (bijna) compleet nieuw systeem bouwt in de toekomst :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Ram er een scythe ninja in, dan kan je je cpu passief koelen (mits een fatsoenlijke airflow in je kast, maar die haal je toch wel). Dat is natuurlijk erg fijn, zo'n stille kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Leiden
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-12-2024
Zo te zien is de Ninja boven het budget. Als je nog een beetje goedkoper wil, dan is deze een idee.
Hoewel het in de pricewatch staat als een socket 775 koeler is ie 100% compatible met AM2.
Heeft ook nog PWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik heb een tijd met een X-Gear kast gewerkt en heb nu sinds een paar maand de Antec en het is een wereld van verschil. X-Gear is 1 groot rammelend geheel en in vergelijking daarmee is de Antec compleet geruisloos. Ik zou dus absoluut nooit meer voor een X-Gear kast gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Maakt het je nou niet uit wat je op of onder je bureau heb staan? Die goedkope kasten zijn letterlijk van die rammelkasten met een slechte voeding er in.
Antec maakt heel goede voedingen, en ik zou dan ook zeker voor die kast gaan!

Wat ook leuke kasten zijn (echter wel wat duurder), zijn die van Arctic:
http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=143
http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=144

Persoonlijk wel goede ervaringen mee. Stevige kasten, geruisloze fans en een goede voeding. :)
Wel kun je er niet super veel in kwijt omdat de ruimte wel wat beperkter is dan een normale kast, maar ze zijn in elk geval wel degelijk, en stil. :)

[ Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 01-05-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Wel wil ik in principe onder de 200 euro blijven. Iemand nog redelijke ideeen hiervoor?
Hoe hard is die eis? Mij lijkt dat je dan terug moet op een singlecore, of minder geheugen, of veel minder moederbord. Waarom als zuinige hollander 20-30 euro besparen en een PC kopen die evenredig aan de prijs een heel stuk minder snel is, in dit geval volgens mij de 50% performance nadert... Om 20-30 euro te besparen...

AMD Athlon X2 + AMD 780G mobo + 2GB + 250GB is gewoon de beste allround optie, beste prijs/performance. Het zijn die paar extra euroś dik en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Je kan je precies aan jouw max budget houden van 200 euro, maar dan moet je terug naar een single core cpu, 1 gb werkgeheugen, een cheap ase mobo en een 80 gb hddtje, dan zit je er onder.. maar of je er dan op voorruit gaat? denk het niet. Geef gewoon die extra euro's uit, ze zijn het dubbel en dwars waard. Persoonlijk zou ik naar een nog wat krachtigere amd cpu kijken, bijv een amd x2 4200+ ofzo? prijs verschil: 15 à 20 euro maar je hebt dan wel een heel stuk snellere cpu.

Ga je het trouwens zelf bouwen of laat je het doen? Laten bouwen kost rondom de €50,- extra mits je het door een winkel laat doen.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Anders neem je je oude hdd/cd-rom kast mee, vervang je de voeding,mobo,proc,geheugen en upgrade je je koeler en hdd weer als je budget het toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
Rob Leiden schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 08:34:
Zo te zien is de Ninja boven het budget. Als je nog een beetje goedkoper wil, dan is deze een idee.
Dank je :)
Killzone schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:57:
Lijk mij dat 400 watt ook erg overdreven is, ik zou meer iets zoeken in 300 watt (natuurlijk wel van een goed merk) :)
Een mogelijke optie, die ook nog goedkoper is dan de Antec kast, is de AOpen ES45B (ATX, 350W, Zwart/Zilver). Uitbreidingmogelijkheden schijnen niet geweldig te zijn, maar dat hoeft voor mij ook niet. De meegeleverde voeding schijnt wel relatief stil te zijn.
Sowieso zou ik niet besparen op de behuizing, aangezien je die heel lang mee kan nemen, ook als je een (bijna) compleet nieuw systeem bouwt in de toekomst :) .
GENETX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:07:
[...]
Hoe hard is die eis [van 200 euro]? Mij lijkt dat je dan terug moet op een singlecore, of minder geheugen, of veel minder moederbord. Waarom als zuinige hollander 20-30 euro besparen en een PC kopen die evenredig aan de prijs een heel stuk minder snel is, in dit geval volgens mij de 50% performance nadert... Om 20-30 euro te besparen...
Het is geen keiharde eis, maar ik weet hoe het gaat: als je jezelf geen grens stelt, denk je telkens "wat is nu een paar tientjes voor een iets duurdere processor / koeler / kast / etc." Voor je het weet zit je alsnog op 500 euro. Daar komt bij: ik ga hem zelf bouwen, maar de bestelkosten komen er ook nog bovenop, dus meer dan 200 euro ben je toch al snel kwijt. Met het systeem hieronder zit ik ruim een 20 euro boven budget. Het is ook wel de sport om een kwalitatief goed systeem te bouwen (voor een jaar of 3) voor zo weinig mogelijk geld - daar ben ik hollands genoeg voor :9. Zonder (teveel) in te leveren op prestaties, ga ik kijken of ik die 2 tientjes er nog af kan schaven. Als iemand hierbij kan helpen, dan graag! Zo was de processorkoeler een goede tip :)

Ik heb er ook een iets snellere processor ingedaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 4400+€ 48,-€ 48,-
1AOpen ES45B (ATX, 350W, Zwart/Zilver)€ 34,63€ 34,63
1Arctic Cooling Alpine 7 PWM€ 6,99€ 6,99
1MSI K9AG NEO2-Digital€ 49,19€ 49,19
ImporterenTotaal€ 224,65
s0k schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:28:
Anders neem je je oude hdd/cd-rom kast mee, vervang je de voeding,mobo,proc,geheugen en upgrade je je koeler en hdd weer als je budget het toe laat.
Mijn kast is helemaal rot (=mislukte casemod) en ik ben alle schroefjes kwijt. Dus goed idee, maar niet voor dit geval :) Ik heb idd een DVD brander van Samsung die ik kan overzetten (is jaartje oud), maar ik wil eenzelfde PC voor mijn zusje kopen, en die heeft nog een brander nodig. Vandaar dat die er in het overzicht bijstaat...

[ Voor 6% gewijzigd door Reveller op 01-05-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt een paar euro op je moederbord besparen

pricewatch: Asus M2A-VM
[quote]
Asus M2A-VM

begint bij 41 euro, heeft DVI-D en is royaal te verkrijgen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hou je er ook rekening mee dat al het goedkoopste in de pricewatch bij meerdere winkels is? die verzendkosten lopen dan aardig snel op? dus waar je nu op 224 komt met verschillende shops komt er toch aardig wat bovenop. Probeer dus via 1 shop..lijkt mij het meest besparend iig op verzendkosten alleen al.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
Only schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:10:
Hou je er ook rekening mee dat al het goedkoopste in de pricewatch bij meerdere winkels is? die verzendkosten lopen dan aardig snel op? dus waar je nu op 224 komt met verschillende shops komt er toch aardig wat bovenop. Probeer dus via 1 shop..lijkt mij het meest besparend iig op verzendkosten alleen al.
Ik kijk idd ook of alles bij 1 goede leverancier te krijgen is; het liefst in of rond rotterdam, want dan kan ik het ook afhalen. Informatique is natuurlijk een goede leverancier, maar wel duur :(

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M2A-VM€ 41,61€ 41,61
ImporterenTotaal€ 217,07

Het leuke van het Asus moederbord is ook nog eens dat het een dual head onboard videokaart heeft. Nog 17 euro te gaan ;)

[EDIT]

Informatique is voor mij toch het handigst, en ik heb altijd positieve ervaringen met hun gehad. Omdat ze sommige onderdelen niet hadden, heb ik de configuratie iets aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CPU Cooler CK8-9JD2B-OC S.Silent (S754/939/940/AM2€ 10,-€ 10,-
1Samsung SH-S202J€ 17,09€ 17,09
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 58,14€ 58,14
ImporterenTotaal€ 237,35

Kost bij Informatique wel 30 euro meer: 268 euro, en dan moet ik hem zelf bouwen. Ga daarom toch nog eens kijken of ik ergens op kan bezuinigen.

[ Voor 32% gewijzigd door Reveller op 01-05-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Qua harde schijf ben je opeenw wel veel gegroeid. Je gaat van 40 -> 500 GB. Wellicht gewoon dichter bij je vorige keus zitten en over een jaar voor 40euro 1 Terabyte erbij kopen. ;) . Ik heb het al eerder gezegd: een ysteem op de toekomst kopen is duurkoop.

Het moet een erezaak zijn in de pricewatch dichter bij die 200 euro te komen.

Wellicht door behalve toestenbord/muis ook de brander uit je oude systeem te halen?

Wellicht leuk voor de Bestbuy guide in de toekomst eens een specail systeem voor 200 tot 250 euro in elkaar te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 01-05-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
leuk_he schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:32:
Qua harde schijf ben je opeenw wel veel gegroeid. Je gaat van 40 -> 500 GB. Wellicht gewoon dichter bij je vorige keus zitten en over een jaar voor 40euro 1 Terabyte erbij kopen. ;) . Ik heb het al eerder gezegd: een ysteem op de toekomst kopen is duurkoop.
Het is, zo blijkt, alleen erg verleidelijk om een grotere HD te kopen, omdat de verschillen in prijs zo klein zijn. Toch is een 250 GB idd weer 25 euro goedkoper. En ws. is dat ook meer dan genoeg. Zou niet weten waarvoor ik al die ruimte nodig had...films?! Die brand ik toch op DVD en gaan in de kast...
Het moet een erezaak zijn in de pricewatch dichter bij die 200 euro te komen. Wellicht door behalve toestenbord/muis ook de brander uit je oude systeem te halen?
Erezaak - daar heb je gelijk in. Ik zit met een Spinpoint 250 GB op 217 euro...waar zou die 17 euro nog vanaf kunnen?? Zoals gezegd - toetsenbord en muis recyle ik, maar mijn zusje heeft geen brander...moet er dus bij.
Wellicht leuk voor de Bestbuy guide in de toekomst eens een specail systeem voor 200 tot 250 euro in elkaar te zetten?
In dat geval zou ik zeggen "een compleet systeem voor 450 euro" (inclusief toetsenbord, speakers, muis en TFT). Dat is tenminste een uitdaging :P en als je hoger gaat zitten, wordt het verschil met het basissysteem (budget: 600 euro) weer te klein. Een scherm kost 200 euro, toetsenbord, muis, speakers bij elkaar 50, dus blijft er 200 voor het systeem over.

[ Voor 3% gewijzigd door Reveller op 01-05-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Reveller schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:45:
In dat geval zou ik zeggen "een compleet systeem voor 450 euro" (inclusief toetsenbord, speakers, muis en TFT). Dat is tenminste een uitdaging :P en als je hoger gaat zitten, wordt het verschil met het basissysteem (budget: 600 euro) weer te klein. Een scherm kost 200 euro, toetsenbord, muis, speakers bij elkaar 50, dus blijft er 200 voor het systeem over.
Schermpjes heb je al voor 150 euro ongeveer. 250 voor een leuk systeempje dat toch niet de beroerdste is? Leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
GENETX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:55:
[...]
Schermpjes heb je al voor 150 euro ongeveer. 250 voor een leuk systeempje dat toch niet de beroerdste is? Leuk idee.
Wat bedoel je dan? Budget van 450 naar 400 verlagen? Dat is wel een mooie prijs voor een compleet systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Reveller schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:03:
[...]

Ik kijk idd ook of alles bij 1 goede leverancier te krijgen is; het liefst in of rond rotterdam, want dan kan ik het ook afhalen. Informatique is natuurlijk een goede leverancier, maar wel duur :(

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 217,07

Het leuke van het Asus moederbord is ook nog eens dat het een dual head onboard videokaart heeft. Nog 17 euro te gaan ;)
De Arctic Alpine 7 is een LGA775 HSF, de AMD lijn van Arctic Cooling eindigt op '64', dus de Alpine 64 en Freezer 64 Pro, de '7' lijn is voor Intel processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Leiden
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-12-2024
leonpwner1 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:41:
[...]

De Arctic Alpine 7 is een LGA775 HSF, de AMD lijn van Arctic Cooling eindigt op '64', dus de Alpine 64 en Freezer 64 Pro, de '7' lijn is voor Intel processors.
Daar denkt de fabrikant anders over ;)

@Reveller: Bij digitique kom ik voor een vergelijkbare configuratie op 236,15. Verzending is 8,95 en assemblage met 2 jaar garantie 45,--.

[ Voor 16% gewijzigd door Rob Leiden op 02-05-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

zijn jullie hier nou allemaal echt adviezen aan het geven zodat die 17 euro (!!!) eraf kan vh totaal plaatje???

:|

edit/ en schrijf je limiet van 200 maar op je buik, dankzij onze vrienden 4allclients.com in de pricewatch die een erg vertekend beeld geeft vd prijzen

[ Voor 39% gewijzigd door SYQ op 02-05-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkopere kast voor 25euro kan ook nog
X-Gear Plutona CPN92K (ATX, 350W, Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

hiervoor staan dus in de BBG het basissyteem :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.