Bluetooth aangsloten aan stereo

Pagina: 1
Acties:

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Ik heb al een tijdje en BT headset waarmee ik naar muziek luister via mijn tel. Nokia 6131.

Nu leek het me wel leuk om ook mijn stereo die enkele meters verder staat te verbinden met mijn PC. PC heeft een realtek onboard geluidschip. moederbord is van Gigabyte p965-ds3 rev3.3.
PC is verder uitgerust met een Sitecom CN-512 usb dongle en de laatste Toshiba stack van de Sitecom site zelf.

op de stereo heb ik dit aangesloten.
http://www.fujitsu-siemen...eo_receiver_portable.html
De BT receiver is uitgerust met een Bluexon chip en heeft het A2DP profiel voor muziek.

Bij de eerste installatie van mijn Sitecom CN-512 heb ik even een verbinding gemaakt (ongeveer 5 minuutjes) en het geluid ging vlekkeloos.
De volgende morgen (nu dus) gaat het helemaal de mist in, de sound is niet stabiel te krijgen. Heb alle overbodige stralings apparaten in huis uitgeschakeld, ook BT op GSM enz... . meerdere malen heropgestart.... maar geen oplossing

Heeft iemand ervaring met het verbinden van de PC sound met BT dongle en BT receiver op een stereo set? alle tips zijn welkom!

PS: indien dit niet het juiste topic is kan men vertellen waar ik terecht moet?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Vast niet het antwoord wat je zoekt, maar aangezien de stereo toch maar enkele meters van je pc vandaan staat, waarom trek je niet gewoon een kabeltje?
Doet je geluidskwaliteit ook goed, aangezien bluetooth 'on-the-fly' alles lossy re-encode.

Pentaxiaan

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
SirNobax schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:33:
Vast niet het antwoord wat je zoekt, maar aangezien de stereo toch maar enkele meters van je pc vandaan staat, waarom trek je niet gewoon een kabeltje?
Doet je geluidskwaliteit ook goed, aangezien bluetooth 'on-the-fly' alles lossy re-encode.
Omdat ik dan meer dan 12 meter kabel moet trekken en met 2 deuren zit aan wederzijde van de kamer en daar wordt mijn "madam" niet zo blij van en de vloer openbreken zit er ook nog niet in.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Ah ok, ik had dus duidelijk een ander beeld van "mijn stereo die enkele meters verder staat" :+.

Pentaxiaan

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
SirNobax schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:15:
Ah ok, ik had dus duidelijk een ander beeld van "mijn stereo die enkele meters verder staat" :+.
Nou in direkte lijn staat hij gewoon aan de andere kant, dat is 4 metertjes in vogelvlucht ;)

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:04

bdu

Misschien weten ze hier (Bluetooth Stereo (A2DP) topic) een oplossing, speciaal topic voor A2DP
Pagina: 1