Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RooN
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:29
Ik heb al een poos een elektrisch projectiescherm met een normale wip-schakelaar voor naar boven en naar beneden. Ik heb de schakelaar open geschroefd en deze is erg simpel: 3 draden, 1 loopt gewoon door en de twee anderen wordt tussen geschakeld. Dit idee dus:

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/schema.jpg

Nu heb ik laatst een Logitech Harmony 525 gekocht om al mijn afstandsbedieningen te vervangen. Supertevreden mee, alleen nu lijkt het me helemaal mooi als ik ook mijn scherm hiermee kan bedienen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een zelfde soort schakelaar die met infrarood te bedienen is. Echter, ik ben niet zo heel erg thuis in de wereld van de elektronica dus daarom heb ik jullie hulp nodig :) Zelf ben ik al aan het zoeken geweest maar veel heb ik niet kunnen vinden. Er is hier op tweakers een oud topic van iemand met dezelfde vraag, maar deze persoon kan ook RF gebruiken, en dat kan ik niet, aangezien ik mijn Harmony wil gebruiken.

Google biedt weinig uitkomst, op wat (voor mij) onduidelijke prints en schema's na. Ook wordt er volgens mij meer gebruik gemaakt van RF ipv infrarood in dit geval...Ik heb ook op de site van Conrad gekeken en ben dit tegengekomen: klik --> zou ik hier wat mee kunnen?

Volgens mij is het iets heel simpels waar toch ook vast wel een goedkope, eenvoudige oplossing voor te verzinnen is? ;)

smile an everlasting smile

• bobo1on1
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-05 21:48
Velleman kitje met 2 relais eraan moet kunnen.
Helaas zal je dan ook een asociaal dure velleman afstandsbediening erbij moeten kopen om de logitech harmony te vertellen welke IR codes hij moet verzenden.

Aan die dimmer van conrad kun je ook wel een 2x om relais aansluiten om de schakelaar te vervangen.

bobo1on1 wijzigde deze reactie 29-04-2008 21:17 (55%)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• oshiro
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-02 12:04

oshiro

Chill, dude.

Is klik-aan klik-uit niet een optie misschien?

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• RooN
quote:
bobo1on1 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:09:
Aan die dimmer van conrad kun je ook wel een 2x om relais aansluiten om de schakelaar te vervangen.
Dit klinkt niet zo heel moeilijk. Zou je me een klein beetje op weg kunnen helpen hoe ik dit zou moeten doen?
quote:
oshiro schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:44:
Is klik-aan klik-uit niet een optie misschien?
Zou idd een hele goede optie zijn en heb ik ook naar gekeken, maar dit werkt volgens mij altijd met RF. Ik heb er iig nog geen met infrarood gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RooN
Verder geen andere geniale ideeën? _/-\o_

• V525
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-03 15:39
quote:
RooN schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:39:
Verder geen andere geniale ideeën? _/-\o_
Zit met dezelfde vraag!?! Misschien de topic starter inmiddels al een oplossing gevonden??
Ik ga de Harmony one kopen en wil hiermee ook mijn projectie scherm en verlichting ( Ook dimmen ) mee kunnen bedienen. Nu ben ik ook opzoek naar een infrarood schakelaar voor het scherm en eventuele lampen.

Of kan ik zoeits gaan gebruiken:

http://www.intellihome.be...ni_kontroller_transceiver

V525 wijzigde deze reactie 22-10-2009 15:54 (14%)

• V525
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-03 15:39
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True