Ik ben op zoek naar een FireWire 800 controller. Het is om een externe harde schijf op aan te sluiten, nu heb ik FireWire 400 op mijn moederbord maar toch zou ik liever wat meer snelheid eruit halen (nu haal ik ongeveer 35 MiB/s). De externe harde schijf is een raid0 van twee terabyte schijven en ondersteunt FireWire 800, dus de bottleneck is wel degelijk de interface.
Zijn er interessante modellen aan te raden? Is er veel verschil tussen presaties, cpu gebruik, prijs/kwaliteit, PCI/PCIe, etc.? Waar kan ik zo'n ding aan een goede prijs vinden? Ik zou er liefst niet meer dan € 50 aan geven, lijkt me redelijk aangezien heel wat nieuwe betaalbare moederborden standaard met FireWire 800 geleverd worden.
Ik heb al gegoogled naar reviews, winkels, etc. maar zonder veel succes.
Zijn er interessante modellen aan te raden? Is er veel verschil tussen presaties, cpu gebruik, prijs/kwaliteit, PCI/PCIe, etc.? Waar kan ik zo'n ding aan een goede prijs vinden? Ik zou er liefst niet meer dan € 50 aan geven, lijkt me redelijk aangezien heel wat nieuwe betaalbare moederborden standaard met FireWire 800 geleverd worden.
Ik heb al gegoogled naar reviews, winkels, etc. maar zonder veel succes.