Toon posts:

IEEE 1394b (FireWire 800) controller

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een FireWire 800 controller. Het is om een externe harde schijf op aan te sluiten, nu heb ik FireWire 400 op mijn moederbord maar toch zou ik liever wat meer snelheid eruit halen (nu haal ik ongeveer 35 MiB/s). De externe harde schijf is een raid0 van twee terabyte schijven en ondersteunt FireWire 800, dus de bottleneck is wel degelijk de interface.

Zijn er interessante modellen aan te raden? Is er veel verschil tussen presaties, cpu gebruik, prijs/kwaliteit, PCI/PCIe, etc.? Waar kan ik zo'n ding aan een goede prijs vinden? Ik zou er liefst niet meer dan € 50 aan geven, lijkt me redelijk aangezien heel wat nieuwe betaalbare moederborden standaard met FireWire 800 geleverd worden.

Ik heb al gegoogled naar reviews, winkels, etc. maar zonder veel succes.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals John2B al aangeeft, met een beetje zoekwerk moet je toch echt wat kunnen vinden, al hoe wel ik wel kan begrijpen dat er nou niet zoveel reviews zullen bestaan van FireWire kaarten. Het gaat hier namelijke nu niet echt om een ingewikkeld apparaat, maar meer een vrij standaard interface. Natuurlijk zijn er verschillende uitvoeringen de een zal beter presteren dan een ander, maar op gelijk prijs niveau zal dit redelijk gelijk zijn. Je hoeft bijvoorbeeld van een merk als b.v. Sweex over het algemeen niet echt wonderen te verwachten.

Ik zou zeggen pak deze http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=13&y=4 er eens bij en zoek op de specifieke controllers die er genoemd worden, op GoT of met Google.

Verder raad ik je aan ook deze nogmaals door te lezen: OM FAQ / Beleid wat verduidelijkt waarom dit topic gesloten wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.