Toon posts:

Dual core of Quad?

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben een gamer, En ik wil een nieuwe pc maar wat adviseren jullie mij een Dual Core of Quad core?
Ik heb al wat forums gelezen maar kwam er niet helemaal uit. Want een Dual Core heeft 2 processors maar een Quad core heeft 4 processors. Maar er word gezegt dat een Quad core langzamer is dan een Dual core als je games speelt. Of de Quad core word niet eens herkent of niet ondersteund.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Regards
Langedwerg

Verwijderd

Dual-core is vaak nog sneller dan Quad-core omdat je applicaties er ook nog niet voor geschreven zijn. Als jij wilt gamen alleen ermee dan is Dual-core voor jou voldoende ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan deze pc.
https://www.dynabyte.nl/artikel/23950/HP-Pavilion-m9252

Soort: desktop PC
Processor: Intel® Core™ 2 Quad Processor Q6600 2.4 GHz
Geheugen: 4096 MB
Draadloze netwerkkaart: ja
Harddisk: 1500 GB (2x 500 GB + 1x 500 GB via PMD) Kaartlezer: ja
Geluidskaart: onboard
Videokaart: 512 MB nVidia GeForce 8800GT

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:07
TS, doe eens de search gebruiken alsjeblieft. Alleen al als je op 'Dual' en 'quad' zoekt krijg je heel wat hits met topics die vrijwel 100% identiek zijn aan deze...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:19

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:42:
Dual-core is vaak nog sneller dan Quad-core omdat je applicaties er ook nog niet voor geschreven zijn. Als jij wilt gamen alleen ermee dan is Dual-core voor jou voldoende ;)
bijna goed ;)
Dual Core processoren op 3 Ghz kunnen even snel zijn als quadcore processoren op 3 Ghz indien het spel of programma niet of nauwelijks multithreading kan doen.
(wel zullen alle achtergrondprocessen op een Quad Core altijd beter verdeeld kunen worden, maar dat is meest maar weinig invloed)

Maar voor het geld van een 3 Ghz Dual Core koop je geen 3 Ghz Quad Core. Oftewel voor de meeste mensen is de keuze tussen een hoger geklokte Dual core of een iets lager geklokte Quad Core.

In dat geval heb je met een spel of applicatie die totaal geen multithreading kan, inderdaad meer aan een Dual Core.
Maar Multithreading komt steeds meer in, dus een iets lager geklokte Quad Core is voor velen een betere investering omdat de meeste computers 3 jaren mee moeten gaan.

9800x3d

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

Volgens mij heb je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? - Stap 1: Processor ook niet doorgenomen. Daar komt precies hetgeen wat leonpwner1 voorstelt, voor :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen zijn eigenlijk niet gewenst op GoT. Zie daarvoor CSL Beleid. Ga gewoon even zoeken naar benchmarks, ervaringen en discussies. Er zijn resultaten genoeg te vinden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.