Al jaren kijk ik er naar uit om een nieuwe receiver aan te schaffen. Ik ben een beginnende audiofiel, en wil mijn setje weer wat uitbreiden.
Allereerst mijn setup nu:
Creative X-Fi elite pro geluidskaart
Sony TA-F530ES versterker voor 2x Sony Xplod 12" subwoofers
Luxman R-1040 versterker voor de fronts (B&W DM 600i series)
Harmony versterker voor de center speakers (B&W DM610i series)
Denon DRA-25 versterker voor de rears (Magnat Concept 5)
Met de luxman, harmony en denon versterkers is wat mis. De eerste kraakt, de tweede levert te weinig vermogen en de derde is eigenlijk niet van mij, plus de knoppen zitten vol stof en regelmatig vallen de rears dan ook weg.
Ik wilde aanvankelijk een Denon AVR-1907 kopen, inmiddels is de serie vernieuwt en ben ik aan het kijken voor de AVR-1908. Het plan was dan om het digitaal aan te sluiten op mijn PC, en de subwoofer output te gebruiken om door te sturen naar de Sony versterker.
Diezelfde sony versterker is sinds vandaag bezig met ontbinden. De ene helft van de kanalen doet het niet meer, dus noodgedwongen allebei mijn subwoofers op 1 kanaal aangesloten (links, A+B).
Ik weet me nu geen raad meer, dus heb een paar opties op een rij gezet.
1: De 1908 kopen en dan door teren op deze sony versterker (scheelt geld)
2: Een receiver kopen die hetzelfde kan plus 2 versterkers heeft voor subwoofers
3: De subwoofers gewoon weglaten (valt eigenlijk meteen al af, te weinig power)
4: Een actieve subwoofer kopen (dan heb ik dus 2 over die bijna 200 euro hebben gekost)
5: Een nieuwe versterker kopen voor de subwoofers (duur)
De beste optie lijkt mij optie 2. Ik kan alleen geen versterker vinden die aan die eisen voldoet. De enigen die ik nu heb gezien bieden gewoon 5 kanalen, en een pre-out voor een subwoofer.
Ik heb wel gezocht naar versterkers, maar de meeste merken ken ik niet, en de ervaringen die ik lees zijn allemaal zo verschillend dat er geen touw aan vast is te knopen. Heeft iemand wijze raad voor mij?
Allereerst mijn setup nu:
Creative X-Fi elite pro geluidskaart
Sony TA-F530ES versterker voor 2x Sony Xplod 12" subwoofers
Luxman R-1040 versterker voor de fronts (B&W DM 600i series)
Harmony versterker voor de center speakers (B&W DM610i series)
Denon DRA-25 versterker voor de rears (Magnat Concept 5)
Met de luxman, harmony en denon versterkers is wat mis. De eerste kraakt, de tweede levert te weinig vermogen en de derde is eigenlijk niet van mij, plus de knoppen zitten vol stof en regelmatig vallen de rears dan ook weg.
Ik wilde aanvankelijk een Denon AVR-1907 kopen, inmiddels is de serie vernieuwt en ben ik aan het kijken voor de AVR-1908. Het plan was dan om het digitaal aan te sluiten op mijn PC, en de subwoofer output te gebruiken om door te sturen naar de Sony versterker.
Diezelfde sony versterker is sinds vandaag bezig met ontbinden. De ene helft van de kanalen doet het niet meer, dus noodgedwongen allebei mijn subwoofers op 1 kanaal aangesloten (links, A+B).
Ik weet me nu geen raad meer, dus heb een paar opties op een rij gezet.
1: De 1908 kopen en dan door teren op deze sony versterker (scheelt geld)
2: Een receiver kopen die hetzelfde kan plus 2 versterkers heeft voor subwoofers
3: De subwoofers gewoon weglaten (valt eigenlijk meteen al af, te weinig power)
4: Een actieve subwoofer kopen (dan heb ik dus 2 over die bijna 200 euro hebben gekost)
5: Een nieuwe versterker kopen voor de subwoofers (duur)
De beste optie lijkt mij optie 2. Ik kan alleen geen versterker vinden die aan die eisen voldoet. De enigen die ik nu heb gezien bieden gewoon 5 kanalen, en een pre-out voor een subwoofer.
Ik heb wel gezocht naar versterkers, maar de meeste merken ken ik niet, en de ervaringen die ik lees zijn allemaal zo verschillend dat er geen touw aan vast is te knopen. Heeft iemand wijze raad voor mij?
Droogkloot.