Toon posts:

Lacie Externe HD laten vallen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, graag hulp bij het volgende probleem:

Mijn 500 GB grote Lacie externe HD is door het verplaatsen van m'n laptop van een halve meter hoogte op een houten vloer gevallen...

Hij gaat nu niet meer aan, wel hoor ik een tikkend geluid als ik 'm inplug. Heeft iemand een idee hoe of waar - bij voorkeur om en nabij het centrum van Amsterdam - ik 'm kan laten repareren of hoe ik de data er af kan krijgen?

Bij voorbaat dank,

Krijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 16:14 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 22:43

Barrycade

Through the...

Krijn, ondanks de vervelende oorzaak voor je komst: welkom bij Tweakers :)

Zo te lezen heeft je HD de val niet overleeft. En is ie hardware matig beschadigd.
Als er heel belangrijke data op staat zou je kunnen overwegen om 'm naar een data recovery bedrijf te brengen. Let wel, deze bedrijven zijn vrij duur. Maar redelijke kans dat zij de data weten te saven.

[ Voor 2% gewijzigd door Barrycade op 29-04-2008 16:18 . Reden: typen is lastig ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 15:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

wordt waarschijnlijk erg duur. Je leeskop is tegen de platter aangekomen waarschijnlijk.

hier staat misschien iets bij?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie hier, OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

Voor zover ik weet staan er twee mappen met foto's op die ik niet heb gebackupt. 't is erg duur om de data eraf te halen, kan makkelijk meer dan 1000 euro worden. Ik denk dat ik 'm in de kast leg en wellicht is het over een aantal jaar goedkoper om de data eraf te krijgen.

Nogmaals dank,

Groet, Krijn

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:34:
Dank voor jullie reacties.

Voor zover ik weet staan er twee mappen met foto's op die ik niet heb gebackupt. 't is erg duur om de data eraf te halen, kan makkelijk meer dan 1000 euro worden. Ik denk dat ik 'm in de kast leg en wellicht is het over een aantal jaar goedkoper om de data eraf te krijgen.

Nogmaals dank,

Groet, Krijn
Je hebt sowieso geen garantie op dit soort accidenten en LaCie doet niet aan in-house data recovery. Kan je de behuizing er niet vanaf slopen en de schijf in je pc / andere behuizing hangen? Misschien kan je zelfs zien wat er stuk is aan de hand van een afgevallen stukje (bijvoorbeeld, kleine kans). Maar in de kast leggen ... ik weet niet of hij er dan ooit nog uit komt.

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1