• TimZuiker
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06-2024
Beste,
Ik heb sinds een paar maanden een SyncMaster 226BW van Samsung in huis. Ik heb zelf een laptop (acer aspire 1692) en gebruik hem als 2e beeldscherm naast mijn laptop.

Het probleem is dat mijn beelscherm trilt. DIt gebeurt vaak wanneer ik mijn laptop opstart. Ik hoor dan de Laptop denken en met dezelfde toon trilt mijn beeldscherm. Het is echter zo dat dit probleem niet constant is. Soms ratelt mijn laptop en trilt mijn beeldscherm niet, soms is het andersom (wel veel minder voorkomend).

Ik dacht eerst dat het aan mijn beeldscherm lag, dus ik heb hem omgewisseld met een ander beeldscherm, het is echter zo dat het andere beeldscherm ook trilt. Het ligt denk ik aan de combinatie van laptop en beeldscherm.
Normaal gesproken staat mijn laptop ongeveer 15 cm van mijn beelscherm af, dit zou toch mogen? Wanneer ik hem verder zet had ik er ook nog last van, maar wel in mindere mate.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, en dat iemand dit probleem herkent en misschien een mogelijke oplossing kan bedenken.

Alvast bedankt,
Tim

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 22:52

painkill

Pain(k)(ill)

Wat bedoel je met trillen:

Het beeld zelf, of het hele beeldscherm.

In het eerste geval moet je de stekkers eens goed vastmaken
In het tweede geval moet je er rubberen pootjes oid. bij hebben, zodat de schokken niet in de tafel gaan.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Raar, zou je mischien een dikkere VGA kabel kunnen proberen (dikker = vaak beter afgeschermd)?

Dit klinkt als interferentie

painkill: .. hoe kom je er op, pilletjes ingenomen vanmorgen? :9

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 14:15 ]

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Hmm... lijkt verdacht veel op een eerder topic van je: [TFT] Trillend beeld

Heb je nog wat gedaan met de tips toen?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En als ge het scherm digitaal aansluit op een PC oid? Of analoog?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:14:
Raar, zou je mischien een dikkere VGA kabel kunnen proberen (dikker = vaak beter afgeschermd)?

Dit klinkt als interferentie

painkill: .. hoe kom je er op, pilletjes ingenomen vanmorgen? :9
nou ik weet niet hoor, maar ik snap het probleem niet helemaal, ik dacht precies hetzelfde als painkill,

• TimZuiker
@painkill: Het lijkt mijn vrij logisch dat het gaat om het trillen van het beeld.
@rvanleeuw: Ik heb geen dikkere kabel liggen, kan ik hem ook met iets anders afschermen? (alu-folie of zoiets?)

@Diabolical: Ik heb express een nieuw topic geopend, omdat die al van even terug is. Ik heb de meeste oplossingen geprobeert, maar ik denk niet dat het mijn beeldscherm is die terug moet naar de garantie, omdat ik het met een ander beeldscherm ook heb. Ik heb ook een ander stopcontact geprobeert, dit lijkt (voor mijn gevoel) beter te gaan, maar toch heb ik er dan last van.
De optie om het zonder netstroom te proberen helpt gedeeltelijk. Ik denk dat het komt, wanneer hij op netstroom overstapt, automatisch minder snel gaat werken en daarom ook de trilling minder wordt.

Het meest vreemde is dat het er soms is en soms weer niet. Welke bronnen zijn er die een kleine tijd aangaan en daarna weer uit?

@Snake:
Het gaat om de analoge VGA kabel die ik aansluit.

[ Voor 3% gewijzigd door TimZuiker op 29-04-2008 14:34 ]

• Diabolical
TimZuiker schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:32:
@Diabolical: Ik heb express een nieuw topic geopend, omdat die al van even terug is. Ik heb de meeste oplossingen geprobeert, maar ik denk niet dat het mijn beeldscherm is die terug moet naar de garantie, omdat ik het met een ander beeldscherm ook heb. Ik heb ook een ander stopcontact geprobeert, dit lijkt (voor mijn gevoel) beter te gaan, maar toch heb ik er dan last van.
De optie om het zonder netstroom te proberen helpt gedeeltelijk. Ik denk dat het komt, wanneer hij op netstroom overstapt, automatisch minder snel gaat werken en daarom ook de trilling minder wordt.
Ik zou als ik zo bekijk eerder denken aan een stroomnet issue..
Het meest vreemde is dat het er soms is en soms weer niet. Welke bronnen zijn er die een kleine tijd aangaan en daarna weer uit?
Koelkasten, vriezers, wasmachines, magnetrons...

Wellicht heb je last van piekstroom op het moment dat die apparaten aanslaan.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• TimZuiker
Wanneer ik mij PC opstart (wanneer ik er het meest last van heb), zet ik mijn beeldscherm, laptop, boxen, muis en nog een paar andere dingen tegelijk aan. Kan dat een piekstroom opleveren? En duurt een piekstroom 5 á 10 minuten?
De koelkasten, vriezers en magnetrons kan ik over een paar weken testen, wanneer wij een nieuwe keuken krijgen, maar ik denk zelf dat het daar niet zoveel mee te maken heeft.

Ik zal nog even onderzoeken of het aan de kabel ligt, kijken of ik nog een andere heb liggen

• Diabolical
TimZuiker schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:09:
Wanneer ik mij PC opstart (wanneer ik er het meest last van heb), zet ik mijn beeldscherm, laptop, boxen, muis en nog een paar andere dingen tegelijk aan. Kan dat een piekstroom opleveren? En duurt een piekstroom 5 á 10 minuten?
De koelkasten, vriezers en magnetrons kan ik over een paar weken testen, wanneer wij een nieuwe keuken krijgen, maar ik denk zelf dat het daar niet zoveel mee te maken heeft.

Ik zal nog even onderzoeken of het aan de kabel ligt, kijken of ik nog een andere heb liggen
Als je bekabeling slecht is kan je behoorlijk wat last hebben van een koelkast, wasmachine of een ander apparaat wat aanslaat en eventjes staat te draaien. Deze apparaten kunnen behoorlijk je stroomnet beinvloeden.

• TimZuiker
Wanneer dat zo was zouden andere beeldschermen ook last van hebben lijkt mij? Het is dat alleen mijn laptop en ik er last van hebben.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een heel raar probleem met interferentie op een LCD scherm van me, af en toe valt het 'rode' signaal weg, en word het hele scherm 'cyaan' blauw (als ik dan aan de kabel friemel gaat het weg)
..al 3 andere kabels, socket in de monitor opnieuw gesoldeerd. ETC ETC..
Heb niet de intentie om die topic te hijacken, maar als iemand nog suggesties heeft tegen interferentie ...

die zijn wel gewaardeerd
Pagina: 1