• TimZuiker
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06-2024
Beste mensen,
Ik heb last van een trilling in mijn beeldscherm. Ik heb een 22" Samsung SynchMaster 226BW aangesloten op mijn laptop die daar dicht bij staat.

Ik heb op internet opgezocht dat trillingen in je scherm komen van omgevingssignalen, maar het rare van mijn trillen is dat hij maar af en toe trilt. Vaak bij het opstarten van mijn computer, maar lang niet altijd.

Ik heb het idee dat wanneer mijn laptop die hiernaast staat ratelt het beeldscherm trilt, maar mijn beeldscherm die aan mijn laptop vast zit heeft daar helemaal geen last van.

Weet iemand waar het aan kan liggen? Ik heb niet het idee dat het een van mijn andere randapparatuur is (boxen, lampen, e.d.) want die heb ik allemaal al eens uitgezet toen ik last had van trillingen, maar die had er toen nogsteeds lastvan.

Ps: Misschien wat handige extra informatie
Beeldscherm aangesloten via D-Sub (of VGA) aansluiting
Acer Aspire 1692, Windows Xp Prof

Met vriendelijke groet,
Tim

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je de trilling ook als je een andere pc gebruikt? Of als je een andere monitor gebruikt?

Zo kan je nagaan waar het probleem zit.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Is gewoon een defect. Extern kan geen invloed hebben. Tis geen CRT. Al vaker mee gemaakt. De Hsync of Vsync werkt niet goed meer.

• TimZuiker
@Kurios:
Ik heb het niet op een ander beeldscherm gestest, omdat het niet regelmatig voorkomt en ik heb ook niks gevonden hoe ik het extra kan opwekken of beïnvloeden.

@fleppuhstein:
Wat houdt Hsync en Vsync presies in? en wat kan ik eraan doen?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
TimZuiker schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:06:
@Kurios:
Ik heb het niet op een ander beeldscherm gestest, omdat het niet regelmatig voorkomt en ik heb ook niks gevonden hoe ik het extra kan opwekken of beïnvloeden.

@fleppuhstein:
Wat houdt Hsync en Vsync presies in? en wat kan ik eraan doen?
Horizontal en Vertical sync. Wast doe je eraan ? Fabrikant bellen en RMA aanvragen ???

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem gehad.
Bij mij was er maar een oplossing en dat was een andere videokaart maar dan een die hogere resoluties aan kan.
Het venomeen trad bij mij op als ik bijvoorbeeld een filmpje afspeelde of als ik aan het gamen was,
want dan word de videokaart pas echt aangesproken.
Het wilde soms bij mij wel een helpen als ik de vernieuwingsfrequentie aanpaste van 60Hz naar 59Hz.
Of de kleur van 32bit naar 16 bit of lager.
Waarschijnlijk is de resolutie van je videokaart ook al vrij hoog ingesteld
Als dit bij jou ook blijkt te helpen denk ik dat die 22' iets te hoog gegrepen is voor je videokaart.

• TimZuiker
@Bluefinger
Het is denk ik niet dat het hetzelfde probleem is, want tijdens spellen heb ik er niet last van. Ik merk het juist wanneer ik aan het lezen ben van het web, maar ik denk dat het ook andere tijden voorkomt, maar in een spel zie je het niet zo erg.
Ik heb wel de frequentie aangepast, maar juist hoger, misschien lager eens proberen.
Maar jij had er constant last van? of af en toe?

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-02 18:39
om zeker te weten dat het aan het scherm ligt zou ik dat eens op een andere pc testen.
dan kun je uitsluiten dat het je laptop kan zijn

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:40
fleppuhstein schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:59:
Is gewoon een defect. Extern kan geen invloed hebben. Tis geen CRT. Al vaker mee gemaakt. De Hsync of Vsync werkt niet goed meer.
Nou, dit is wel heel erg kort door de bocht. Het probleem kan ook zitten in een slecht geisoleerde adapter van de laptop, of een brakke kabel.

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een laptop en een 206B, wat zich oplost als ik de laptop van de adapter haal (en dus op accuspanning werk).

@TS: probeer het eens zonder dat de laptop aan het lichtnet hangt.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Heb hem aangesloten op een Vaio Laptop, en het lijikt inderdaad net of het scherm aan het trillen is. Vooral op een zwarte achtergrondd, als ik hier kijk bijvoorbeeld http://tweakers.net/pricewatch lijkt net of het aan de zijkanten trilt.

Heb ook een samsung 226bw trouwens.

• freggel
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:39:
Ik heb hetzelfde probleem. Heb hem aangesloten op een Vaio Laptop, en het lijikt inderdaad net of het scherm aan het trillen is. Vooral op een zwarte achtergrondd, als ik hier kijk bijvoorbeeld http://tweakers.net/pricewatch lijkt net of het aan de zijkanten trilt.

Heb ook een samsung 226bw trouwens.
En als jij het probeerd zonder netspanning? Ik ben namelijk erg benieuwd of het dan nog trilt.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:57
Dit probleem heb ik ook gehad echter in Windows Vista, schijnt bij mij te liggen aan de Intel videochip in mijn Acer Travelmate 660... Schijnt normaal te zijn, wat ik het niet vind, maargoed, een lowend chip van 3 jaar oud wordt door intel niet meer gesupport waardoor er geen goede drivers voor zijn...

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-04 21:50

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb het zelf ook een keer gehad en er stond een halogeenlampje 2cm naast mijn scherm.
Toen ik die 10cm opschoof was het trillen weg, maar bij mij trilde hij ook slechts aan 1 kant, dus wist waar ik moest zoeken

Verwijderd

Bij mij is het nu zo goed als weg. Had mijn monitor in een blok zitten, met meerdere aansluitingen. Dit heb ik veranderd en in een enkel verlengsnoer gedrukt, dus de stroom word niet meer "gedeeld". Ook heb ik een andere (goedkope) vga kabel gepakt.

Ben er nu in ieder geval tevreden mee.

• freggel
Dus Tim. probeer de laptop en/of de monitor eens op een ander stopcontact aan te sluiten (zolang beide maar niet op hetzelfde stopcontact zijn aangesloten). Eventueel kan je ook nog een andere VGA kabel proberen.

Laat even weten of het werkt, dan hebben andere mensen er ook wat aan. ;)

Verwijderd

Verrek,ik heb dit probleem nu ook met mijn 22" Samsung SynchMaster 226BW.
Als ik mijn pc opstart dan gaat het ook trillen.. ik heb op een andere pc aangesloten maar nog steeds dezelfde probleem.

ik heb ook andere vga kabel gebruikt en ik heb op een andere stopcontact aangesloten maar helaas heeft het nog steeds niet geholpen..

Nou ik hoop dat er iemand oplossing heeft..

Update: Hij is vandaag ter reparatie aangeboden aan samsung. |:(

Hij is inderdaad Defect.. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 11:51 ]

Pagina: 1