Xbox360 -> Marants SR4300 via Toslink, geen geluid.

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi allemaal.

Na een tijdje van twijfelen heb ik toch een Xbox 360 gekocht en ik heb er nu al spijt van. Ik heb nu een Piranha VGA adapter gekocht die het signaal via Toslink naar mijn reciever kan sturen. Echter het punt is dat ik gewoon geen geluid krijg op mijn reciever. Hij zegt constant dat er geen signaal komt. Als ik kijk naar de adapter komt er wel een rood licht uit het punt waar ik de toslink kabel in stop. Echter waar ik hem mijn reciever in stop zie ik verder niks.
Mijn PC is aangesloten via Coax op het 3e digitale kanaal en dat werkt prima, de Xbox heb ik op zowel de 1e als de 2e digitale ingang (die zijn toslink) geprobeerd maar ik krijg gewoon geen geluid. In de reciever gewoon DVD op Dig-1 of Dig-2 ingesteld maar dat maakt ook niks uit. Ik hoor gewoon niks.

Iemand die mij kan helpen? Want zonder geluid gamen is erg vervelend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

Shunt

Boe

Heb je een DVD draaien op het moment of een game ?.
Ik had het zelfd probleem met mijn ZR 6001 en mijn SR 3001 ik heb wat gespeeld met de DIG 1 t/m 4 en uit eindelijk bleek ik gewoon de verkeerde dig te gebruiken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb GTA 4 draaien, ik heb al gekeken maar op de achterkant staat Dig-1 en Dig-2 bij toslink dus ik heb gewoon die twee getest, Dig-3 is al bezet door coax en Dig-4 is een lege coax.

Zou een toslink to spdif converter een optie zijn? Dat mijn toslink poorten gewoon stuk zijn? Want mijn analoge poorten geven ook problemen, de linker speaker geeft dan enkel ruis.

Edit: Via mijn TV geprobeerd maar dn pakt mijn reciever ook het geluid niet als ik het van de TV doorstuur via toslink. Lijkt mij dus een defecte toslink ingang en dat ik het gewoon via een toslink naar coax converter oplos?

Hoort er trouwens rood licht uit een toslink kabel te komen of enkel uit een toslink output op de xbox/tv?

[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2008 14:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
maar de 360 heeft toch een apparte toslink uitgang

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
911GT2 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:45:
maar de 360 heeft toch een apparte toslink uitgang
Nee, die zit niet op de console zelf maar op de stekker die je erin steekt.

• Shunt

Shunt

Boe

Wel de kabel van de toslink is gewoon een glasvezel dus ja daar moet licht uit komen.
En een Toslink naar COAX converter werkt bijna nooit aangezien die er volgens mij standaard stereo van maken teminste zo een heb ik er gehad.

Game PC

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Shunt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:50:
Wel de kabel van de toslink is gewoon een glasvezel dus ja daar moet licht uit komen.
En een Toslink naar COAX converter werkt bijna nooit aangezien die er volgens mij standaard stereo van maken teminste zo een heb ik er gehad.
Nou bij mijn toslink kabel komt er geen licht uit. Heb gewoon een gamma kabel gekocht. Kan ik er dan vanuit gaan dat de kabel zelf stuk is? En is het goed te zien het licht dat eruit komt? Ik kijk er in en hield hem tussen m'n handen om het donker te maken maar zag geen rood licht.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2008 14:55 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Tsurany schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:55:
[...]

Nou bij mijn toslink kabel komt er geen licht uit. Heb gewoon een gamma kabel gekocht. Kan ik er dan vanuit gaan dat de kabel zelf stuk is? En is het goed te zien het licht dat eruit komt? Ik kijk er in en hield hem tussen m'n handen om het donker te maken maar zag geen rood licht.
ik neem aan dat hij wel in de XBOX zit en je alle hoesjes er af gehaald hebt ?
net nog even ge tjekt en ja hoor er komt gewoon licht uit mijn toslink kabeltje als de X doos aan staat.
je moet trouwens volgens mij nog wel even in de XBOX aan zetten dat je digitaal geluid gebruikt volgens mij weet nu alleen even niet zeker of dit bij de XBOX 1 was of bij de 360

Game PC

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Shunt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:57:
[...]

ik neem aan dat hij wel in de XBOX zit en je alle hoesjes er af gehaald hebt ?
net nog even ge tjekt en ja hoor er komt gewoon licht uit mijn toslink kabeltje als de X doos aan staat.
je moet trouwens volgens mij nog wel even in de XBOX aan zetten dat je digitaal geluid gebruikt volgens mij weet nu alleen even niet zeker of dit bij de XBOX 1 was of bij de 360
Ik heb de plug uit de Xbox stekker en de Reciever gehaald die de toslink poorten beschermt. Daarna de kabel uit de doos gehaald en daar zaten twee witte dopjes op. Die eraf gehaald en de kabel erin gestopt. Dus ik moet gewoon terug met de kabel denk ik? Aangezien er geen licht uit komt en wel uit de xbox poort. En natuurlijk in de xbox alles ingesteld.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
hou je toslink eens voor een lamp, en kijk of er licht doorheen komt aan 't andere einde...

|>

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
simon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:00:
hou je toslink eens voor een lamp, en kijk of er licht doorheen komt aan 't andere einde...
Gewoon een 60watt ikea gloeilap gepakt, ene kant op de lamp gelegd en de andere kant op een donker stukje gericht en helemaal niks. Ik zie geen enkel verschil.
Kan ik gewoon terug gaan en er zeker van zijn dat hij stuk is?

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2008 15:03 ]

• Shunt

Shunt

Boe

je kan er 100% zeker van zijn dat hij kapot is gewoon een gebroken toslink kabeltje.
kijk eens of er een knik in zit ergens in de kabel zo ja dan is hij gebroken waarschijnlijk met uit pakken zo nee gewoon een productie foutje.

Game PC

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Shunt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:09:
je kan er 100% zeker van zijn dat hij kapot is gewoon een gebroken toslink kabeltje.
kijk eens of er een knik in zit ergens in de kabel zo ja dan is hij gebroken waarschijnlijk met uit pakken zo nee gewoon een productie foutje.
Ik hou het gewoon op een productiefoutje en ga m'n geld terug eisen. Bedankt voor de hulp iedereen!
Ik ben over een uurtje terug met een goede kabel, kijken of het gefixt is.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Tsurany schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:05:

Dat mijn toslink poorten gewoon stuk zijn? Want mijn analoge poorten geven ook problemen, de linker speaker geeft dan enkel ruis.
Steek de witte stekker eens in de lege coax. Als je met de rood witte analoge stekkers enkel ruis uit de linker krijgt kan het best zo zijn dat hier een digitaal signaal op staat.
Er van uit gaande dat deze ruis enkel met de xbox is, niet met alle analoge bronnen, want dan is er wat meer aan de hand...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:19:
[...]

Steek de witte stekker eens in de lege coax. Als je met de rood witte analoge stekkers enkel ruis uit de linker krijgt kan het best zo zijn dat hier een digitaal signaal op staat.
Er van uit gaande dat deze ruis enkel met de xbox is, niet met alle analoge bronnen, want dan is er wat meer aan de hand...
Dat is een defect wat er al was toen ik hem kocht, maar aangezien ik enkel digitaal wilde gebruiken was dat geen probleem. Heb hem ook 2e hands gekocht.

Nu heb ik een werkend kabeltje, aangezien er rood licht uit komt. Echter heb ik alsnog dat hij zegt "no data", oftewel hij zegt dat hij geen signaal ontvangt.
Begin zo langzamerhand echt gek te worden, heb al vanaf half 9 vanochtend niks dan problemen en tegenslagen.

God dit keer zat de kabel niet helemaal in de xbox, ik haat mezelf. Tegenslagen en dan is het eindelijk goed verpest ik het zelf. Iedereen enorm bedankt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2008 16:04 ]

Pagina: 1