• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 14:10
hey,

Het viel mij op dat mijn geheugen snelheid vrij laag ligt, terwijl mijn geheugen en moederbord veel meer aan kan.

Ik heb het volgende geheugen: Kingston Hyper X PC9200 1150 MHz. Maar deze draait bij mij op PC6400 ~ 400MHZ! dit vind ik erg laag.

Nu is mijn vraag kan ik dit geheugen zo hoger klokken naar de standaard snelheid, of moet dit in stappen. of molasteer ik dan mijn pc?

Meer info:
CPUZ info
Geheugen: Kingston

Moederbord: Striker

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in de PMG FAQ, specifiek in de RAM FAQ en verdiep je in bussnelheden, double data rate (DDR) etc :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:35:
Kijk eens in de PMG FAQ, specifiek in de RAM FAQ en verdiep je in bussnelheden, double data rate (DDR) etc :) .
Als aanvulling: zoek in je manual van je mobo hoe je het geheugen op een hogere snelheid kan instellen, je zult overigens ook het voltage aan moeten passen. ;)

• MuVo
Ik heb me manual door gelezen en de PMG FAQ ook. De PMG FAQ is me duidelijk, maar in de manual staat mijn gebeugen niet, maar dat wil toch niet zeggen zeggen dat mijn moederbord mijn geheugen zet??? op zijn minst dan 1066 mhz?

Mijn moederbord kan maximaal 1066 mhz aan, dus waarom dan terug klokken op 400 MHZ

http://dlsvr02.asus.com/p..._Formula_manual_E3611.zip

Verwijderd

MuVo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:24:
Ik heb me manual door gelezen en de PMG FAQ ook. De PMG FAQ is me duidelijk, maar in de manual staat mijn gebeugen niet, maar dat wil toch niet zeggen zeggen dat mijn moederbord mijn geheugen zet??? op zijn minst dan 1066 mhz?

Mijn moederbord kan maximaal 1066 mhz aan, dus waarom dan terug klokken op 400 MHZ
Er wordt een standaard door het bios een 'veilige' waarde gekozen zodat het systeem kan opstarten.
Als je het op 1066MHz wilt hebben zul je dit zelf in moeten stellen samen met het voltage op je RAM en de timings. ;)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
PC6400 = 800Mhz, en je moederbord kan 1066Mhz aan maar je processor (standaard ingestelde waarde) niet. Je moet dus je processor overklokken om die 1066Mhz te halen en evt door te klokken naar je 1150..

[ Voor 8% gewijzigd door rafler op 29-04-2008 15:42 ]

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 18:00
rafler schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:41:
PC6400 = 800Mhz, en je moederbord kan 1066Mhz aan maar je processor (standaard ingestelde waarde) niet. Je moet dus je processor overklokken om die 1066Mhz te halen en evt door te klokken naar je 1150..
onzin, ieder moederbord biedt de mogelijkheid om een divider in te stellen.

3kwp pvoutput

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
Ja goed dat noem dan toch overklokken, het is niet zo ik prik 1150Mhz geheugen erin en het draait lekker op 1150...

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
The Mask zegt het al, maar is wat kort van stof. Je geheugen kan op standaard voltage niet de z'n maximale snelheid halen. Daarom is de standaard instelling van je geheugen een stuk lager dan het eigenljik kan draaien.

Om het op 1150Mhz de laten draaien zal je het voltage op je geheugen in de bios moeten verhogen. Ook zal je dan je geheugensnelheid met de hand moeten verhogen. Je moet hierbij wel oppassen dat je alleen het geheugen sneller zet en niet je FSB, tenzij je je processor wilt gaan overclocken. Dat doe je met behulp van een geheugen divider, waar morpheus het over heeft.

Dit is alleen een korte uitleg waarom je geheugen niet op maximale snelheid draait en geen complete how-to. Je zult je er zelf in moeten verdiepen om uit te vinden hoe je dit allemaal precies instelt in je bios. Got en google zijn hierbij nuttige hulpmiddelen. Succes!

specs

• MuVo
tnx voor de info :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Lijkt me vrij duidelijk - dit is DDR 'effectief' vs echte geheugenklok. Staat ook duidelijk in de FAQ.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.