2 dvd branders?

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Beste,

in alle best buy guides wordt er telkens maar over een enkele Dvd schrijver gesproken.

Maar voor kopiëren is het toch wel veel makkelijker om er 2 te hebben.
Nu is de vraag.

Kan je dan best :
- 2 Dvd branders nemen
- Of 1 brander en 1 lezer

ik kon namelijk niet uit de pricewatch opmaken of daar nog een groot prijsverschil opzit + of de Dvd lezers veel sneller zijn als de branders in het lezen.

Alvast bedankt,
Pj

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
1 brander en 1 lezer is genoeg, qua leessnelheid maakt 't nauwelijks uit en het prijsverschil tussen een brander en lezer kun je echt wel uit de pricewatch halen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Wil je sneller dan 20x?

Mensen die kopieren doen dat vaak vanaf een image, vanaf de harde schijf dus. Of tijdelijk image, dus inlezen, en vanaf het image vanaf de hdd weer op dvd branden, omdat dit stabieler is dan on-the-fly kopieren.

Wil je toch on the fly kopieren, zou ik gewoon 2 branders nemen, mooi identieke kleur en stelling.

Als je harde schijf(/ven) snel genoeg zijn kan je nog tegelijk branden ook

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
een brander kost niks (20 euries) heb je voor 40 euro een compleet setje.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij zit er ongeveer 10 euro verschil tussen.

Money for nothin' and your chicks for free

• Xzero14
en enkele dvd lezer's lezen dus niet sneller als branders ?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon voor 2 dvd writer gaan. Als de een het niet doet heb je de ander nog. 2 verschillende merken is wel fijn. ik heb zelf een Plextor naast mijn samsung. die Samsung is nu al 3x vervangen en die plextor doet het altijd. Dat was de eerste 12x dvd brander met sata aansluiting die plextor en mijn samsung is nu een 20x dvd brander ipv 18x dvd brander maar die begint nu ook al kuren te tonen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Ik zou zelf gaan voor 2 branders.
De reden is dat soms bepaalde merken beter brand bij bepaalde branders, dan heb je nu 2 keuzes.
Liteon, brand goed en kan de dvd's scannen na het branden om de kwaliteit te zien.
En als je nu nog een andere merk pakt dan he je 2 mogelijkheden om te branden, en met de liteon om te testen.

Meer info. www.cdfreaks.com ga naar het forum. daar vind je hoe je het testen kunt doen, voorbeelden met branders, testen van branders, etc.

• Xzero14
op de site die je aangeeft spreekt men wel niet met lof over de Lite-on LH-20A1S die in de BBG wordt aangeraden. wel de Samsung SH-S203B van de vorige BBG's.

Dan zou ik precies voor een Samsung en een LG gaan..

Mvg,
Pj

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Je kan niet met elke brander de dvd's testen na het branden, met een liteon wel, wat ik met testen zie branden ze wel goed.
Heb zelf ook nog 2 benq branders, ze reageren op diverse dvd's allemaal verschillend, en dit geld ook voor alle brandsnelheden voor dvd's.
Bijna alle dvd's moeten gebrand worden op 8x (16x dvd's) om goede kwaliteit te halen. Soms zelfs op 4x, dit kun je alleen zien met testen.
Maar blijkbaar is er weinig intresse in, om te testen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic lijkt verdacht veel op een "wat moet ik kopen topic", de FAQ heeft daar het een en ander over te zeggen en dat is hier te vinden: OM FAQ / Beleid

Daarnaast kun je prima aan de hand van wat zoekwerk bepalen wat een beetje een degelijke brander is, er zijn genoeg reviews hierover te vinden lijkt mij. In de http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/ staat over het algemeen ook aangegeven waarom men voor een bepaalde brander gaat, dit zou je ook kunnen nalezen, zoals je zelf ook aangeeft.

Of je twee branders moet kopen of een combinatie van een brander en een speler, kun je best zelf bepalen aan de hand van de http://tweakers.net/pricewatch/ . Kijk naar de prijsverschillen en bepaal voor jezelf of jij het prijs verschil waard vindt om bijvoorbeeld twee branders te kopen.

Verder sluit ik bij deze het topic.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.