• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:22

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Ik ben al zo'n 2 weken opzoek naar een externe hdd met 'media' functies, maar zonder veel succes.

Omdat ik de zomer en mei vakantie naar het buitenland op vakantie ga, met de auto (2 dagen rijden). Kijk ik tijdens de reis graag een film of een tv serie. Ik ben al in het bezit van een dvd-speler. Maar zo is vorig jaar gebleken is het meeslepen van dvd's niet echt een optie. Ook omdat ik tv series wou kijken moest ik deze branden, terwijl ik ze naar 1 keer kijk. Dus het erg zonde van de dvd's en er erg veel tijd in zitten om divx te converten naar dvd formaat. Na de aanschaf van een media harde schijf hoop ik dus dat dát verleden tijd is, en dat alleen kopieren van bestanden naar de harde schijf voldoende is.

Ik heb al een tijd op het internet gezocht maar dit was me meestal te duur, ook is er erg weinig te vinden op dit gebied. 8)7. Ik heb helaas een aanbieding op ibood gemist, hier boden ze de Argos HV-256T-160 aan voor 120 euro. Ik kwam hier alleen een week telaat achter. Ook op ebay/marktplaats is er zeer weinig te vinden, om dit was erg prijzig.

De media player moet de volgende dingen hebben:
- 80/120gb+ harde schijf (2.5" heeft voorkeur)
- Divx/Xvid support met mogelijkheid tot ondertitels. (.srt, .sub, etc.)
- av uitgang, om te verbinden met de dvd-speler.

Het liefst heb ik dat allemaal rond de 100 euro, het formaat van de harde schijf maakt me niet zo heel veel uit.Het liefst 2.5" omdat dat gemakkelijker is mee te nemen, maar 3.5" is ook goed en deze zal waarschijnlijk iets goedkoper zijn.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor 3,5" zijn er wel wat mediatanks te krijgen. Die worden echter niet in PMD besproken, maar in VID: Zie Networked Media Tank - deel 2
Ik verplaats je topic dan ook naar VID.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier zijn wel veel losse cases te vinden. Sommige met zelfs FM transmitters ingebouwd. Worden ook gewoon naar NL verzonden, maar ik heb geen idee van de kwaliteit. Volgens mij zijn dit veelal dezelfde dingen als op eBay worden aangeboden.

http://www.chinavasion.com/index.php/cName/hdd-enclosures/

• loet62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2020
http://www.atronis-techno...ails.php?proid=80&lang=ge

Dit is de hg2011. Deze heeft ondertitel (srt) support. Ondertussen gebruik ik deze speler al meer dan 1 jaar.

• hars73

hars73

Ik heb inmiddels deze op het oog: http://www.chinavasion.co...ortable-backup-enclosure/

Met ingebouwde FM transmitter, kaartlezer, ondersteuning van VOB bestanden en noem maar op. Ideaal om naast de tv te zetten voor alle kleuterfilms die tegenwoordig bij ons in de kast staan ;)

• loet62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2020
Staat wel nergens iets over ondertitel ondersteuning!

Succes,

Loet

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:22

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Ik heb ook op chinavasion gekeken, veel producten.

Deze komt erg in de buurt met wat ik wil:
http://www.chinavasion.co...a-enclosure-with-vga-otg/

Spec's:
- Tot 250gb hdd (sata!)
- dvix/xvid ondersteuning. (met ondertiteling)
- Geheugen kaartjes (sd/mmc, ms, cf)

En dat voor 32 euro (er komt nog verzendkosten overheen)

Het enigste wat nog mist is een power adaptor voor in de auto, bij bijna alle hd-media players van 'chinavasion' zit deze wel. Input is 5 Volt dc, moet geen probleem zijn.

Dit product is pas sinds 9 mei te koop, deze heb ik ook nog nooit eerder gezien

[ Voor 15% gewijzigd door Kwastie op 29-05-2008 00:09 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20
Ik heb zelf al een tijdje een Freecom 2.5" Mediaplayer met 60GB 5400RPM schijfje. Hij is ook te krijgen onder een andere merknaam Mediagate 25, waarbij er ook meerdere accesoires voor in de auto verkrijgbaar zijn.
Hij speelt DivX, Xvid, WMW etc. af zelfs op 720p resolutie etc. en de firmware is upgradebale.

Ik ben er erg tevreden over, bouwkwaliteit is erg goed, hapert zelden en geeft een mooi beeld en geluid.....alleen download ik de laatste tijd voornamelijk mkv files welke hij dus niet afspeelt ;( Dus toch maar naar een duurdere HTPC moeten gaan. Ik zal er eens over nadenken of ik hem niet wil verkopen....

[ Voor 18% gewijzigd door weertenaar op 29-05-2008 09:06 ]

• hars73

hars73

Ik heb vandaag deze besteld vanuit China voor 47 euro inclusief verzendkosten (link):

Afbeeldingslocatie: http://img0.chinavasion.com/images/thumbnails/chinavasion-CVS-HDD101-1-mn.JPG.thumb_240x238.jpg

* IDE 2.5 Inch HDD Enclosure
* Max HDD Size: 120GB
* Max Partition Size: 40GB
* Video Format:MPEG1/2/4, AVI, Divx, Xvid
* Audio Format:MP3, WMA, WAV
* Picture Format: JPEG

* Color System: NTSC, PAL
* Output: AV OUT, VGA OUT
* USB: 2.0

Other Features:
* Music/Photo Slide Show
* Copy/Rename/Delete/New Folder/Property files without PC