• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo beste Tweakers,

Ik heb sinds vorige week het volgende probleem:

Mijn computer start niet meer op, als ik de computer aanzet krijg ik geen beeld en ook geen gepiep meer uit het speakertje in de case, de fan's draaien wel allmaal en ik hoor mijn hd ook draaien.

Eerst voor de duidelijkheid eventjes de huidige specs van de computer:

- Pentium 4 3.2 GHZ HT
- Asus P5ND2-SLI (op moment vervangen door een MSI Neo2 - FR)
- Vdata 1024 MB PC5300 DDR 2 Geheugen
- Coolermaster 460 Watt voeding
- XFX 8600 GT XXX Edition
- Maxtor 160 GIG HD SATA
- Sony IDE DVD Brander.

Ik dacht eerst dat het aan mijn Videokaart lag, een 8600 GT dus ik heb van mijn broer zijn 8800GT gepakt en die geprobeert in mijn pc, helaas kreeg ik nog steeds geen beeld, als ik mijn videokaart in zijn pc stak kreeg ik wel gwoon beeld te zien bij het opstarten van zijn pc.
Ik dacht daarom dat mijn MOBO het begeven had dus ik heb een nieuw moederbord gekocht, de MSI Neo2 - FR met de P35 Chipset.
Na alles ingebouwd te hebben krijg ik jammer maar helaas nog steeds geen beeld:S.
Toen heb ik mijn geheugen omgewisseld met het geheugen van mij broer (2x1 gig OCZ PC6400) Ook dit leverde helaas geen resultaat op.
Uiteindelijk dacht ik dat er nog maar 1 ding kapot zou kunnen zijn, namelijk de Processor!! ook deze ging ik natuurlijk eventjes checken, ik heb de Pentium 4 eruit gehaald en in mijn computer van mijn broer geplaatst, het mooie was dat zijn pc gewoon normaal opstart en windows draaide gewoon??
Ik heb ook mijn voeding omgewisseld met die van mij broef, helaas kreeg ik hierbij nog steeds het zelfde probleem.

Dus in prencipe weet ik begot niet waar het probleem ligt, ik heb volgensmij alles omgewisseld en niks geeft resultaat.

Mijn computer draaide voordat dit probleem gekomen is als een zonnetje maar wel met het oude moederbord (Asus p5nd2-SLI)

Ik weet het echt niet meer, weet misschien iemand van jullie raad met dit probleem?? Ik hoop van wel

Alvast bedankt

Kevin Bentlage

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je vergeet wellicht het belangrijkste : de voeding?

• lumix91
Exorcist schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:16:
Je vergeet wellicht het belangrijkste : de voeding?
Dit was ik vergeten erbij te typen 8)7 ik heb ook mijn voeding omgewisseld met die van mij broer, helaas bleef het probleem zich voor doen!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

En de hdd dan?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• lumix91
Ik krijg niet eens me bios screen te zien, mijn scherm blijft gewoon in stand-by staan zeg maar.

Verwijderd

Je monitor, is die aangesloten? Doet die het wel goed p een ander systeem?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

lumix91 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:43:
[...]
Ik krijg niet eens me bios screen te zien, mijn scherm blijft gewoon in stand-by staan zeg maar.
Haal 'm toch eens los. En je IDE brander ook. Probeer eens met minimale hardware op te starten; als je voeding/mobo/geheugen/cpu allemaal 1 voor 1 getest hebt lijkt het toch aan een van je andere componenten te liggen.

Oja, voor de zekerheid. Je mobo maakt geen contact met de backplate? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 28-04-2008 21:51 ]

Nederlander in België

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-04 17:09
Het is misschien een domme vraag maar, weet je zeker dat je monitor het nog wel doet? 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de rest van de PMG FAQ door te nemen, en te testen :) .

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 29-04-2008 17:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Depep
  • Laatst online: 27-07-2025
Sluit de 4-pins CPU power connector eens aan ;)

specs

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 09:29

Sinester

Game Guru

Een tijdje geleden had ik dit ook, echt vanalles geprobeerd, van alles loskoppelen tot andere onderdelen enz

Helaas moest ik toch tot de conclusie komen dat me mobo dood was, aangezien de andere onderdelen het allemaal wel nog deden.

tot heden weet ik ook nog niet wat het veroorzaakt heeft, maar ik verdacht een brakke voeding

Hello there

Verwijderd

Hallo,
ik heb nou precies hetzelfde probleem!! :(
ik heb een 2 jaar oude AMD athlon 3200+ op een Asus A8N VM CSM mobo met 2x 512MB DDR ram op dual channel, 2 harde schijven en een asus EN6600 GT silent in een chieftech kast met een 420W voeding
Ik heb allebei mijn schijven apart op het systeem gehad (en draaiend gehad in een ander systeem als secundaire drive), alle DVD drives losgekoppeld, de videokaart eruit gehaald en op de onboard videokaart geprobeerd te draaien. ook het moederboard is 2x vervangen. Het gekke was dat met een moederboard met dezelfde nforce 430 chipset deed ie helemaal nix, met een via chipset kon ik wel in de bios komen, maar daarna gaat hij niet eens het geheugen testen Hij herkent wel netjes alle componenten. De monitor doet het dus ook gewoon, wat ook wordt bevestigd wordt door het uitblijven van de piep bij het booten. Daarna een andere voeding geprobeerd (zat nog garantie op)... dit werkte voor enkele dagen... daarna weer dood!! dus originele voeding er weer in. Daarna de processor vervangen (ik kon gelukkig een 3800+ op skt939 kopen voor €22,-) Weer nix... dus dan om en om de 2 reepjes RAM apart er in... ook nix. zelfs met een skelet systeem van alleen het moederboard met geheugen en processor doet het niet!!! (van de kast alleen de powerknop aangesloten) Het enige wat ik nog niet vervangen heb is de CPU koeler... maar ook die loskoppelen werkt niet! En ineens, zonder aanwijsbare reden deed ie het weer!!! (met cpukoeler) ikke blij... :*) alles stuk voor stuk er weer in... blijft werken... dan de laatste ledjes weer aansluiten, kast dicht... en nix meer!!! 8)7 Zou nou allebei de dimms tegelijk stuk gegaan kunnen zijn omdat het dual channel is? Of doet het systeem het niet zonder CPU fan en is daar wat aan stuk?
Heeft iemand ervaring met kapot geheugen waarbij het hele systeem hangt? Of zal er een combinatie van enkele verschillende onderdelen kapot zijn gegaan?
Ik snap er niets meer van!? |:( ;(
HELP

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:25:
Hallo,
ik heb nou precies hetzelfde probleem!! :(
ik heb een 2 jaar oude AMD athlon 3200+ op een Asus A8N VM CSM mobo met 2x 512MB DDR ram op dual channel, 2 harde schijven en een asus EN6600 GT silent in een chieftech kast met een 420W voeding
Ik heb allebei mijn schijven apart op het systeem gehad (en draaiend gehad in een ander systeem als secundaire drive), alle DVD drives losgekoppeld, de videokaart eruit gehaald en op de onboard videokaart geprobeerd te draaien. ook het moederboard is 2x vervangen. Het gekke was dat met een moederboard met dezelfde nforce 430 chipset deed ie helemaal nix, met een via chipset kon ik wel in de bios komen, maar daarna gaat hij niet eens het geheugen testen Hij herkent wel netjes alle componenten. De monitor doet het dus ook gewoon, wat ook wordt bevestigd wordt door het uitblijven van de piep bij het booten. Daarna een andere voeding geprobeerd (zat nog garantie op)... dit werkte voor enkele dagen... daarna weer dood!! dus originele voeding er weer in. Daarna de processor vervangen (ik kon gelukkig een 3800+ op skt939 kopen voor €22,-) Weer nix... dus dan om en om de 2 reepjes RAM apart er in... ook nix. zelfs met een skelet systeem van alleen het moederboard met geheugen en processor doet het niet!!! (van de kast alleen de powerknop aangesloten) Het enige wat ik nog niet vervangen heb is de CPU koeler... maar ook die loskoppelen werkt niet! En ineens, zonder aanwijsbare reden deed ie het weer!!! (met cpukoeler) ikke blij... :*) alles stuk voor stuk er weer in... blijft werken... dan de laatste ledjes weer aansluiten, kast dicht... en nix meer!!! 8)7 Zou nou allebei de dimms tegelijk stuk gegaan kunnen zijn omdat het dual channel is? Of doet het systeem het niet zonder CPU fan en is daar wat aan stuk?
Heeft iemand ervaring met kapot geheugen waarbij het hele systeem hangt? Of zal er een combinatie van enkele verschillende onderdelen kapot zijn gegaan?
Ik snap er niets meer van!? |:( ;(
HELP
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door moet je vast wel wat wijzer van worden. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - voor jullie beide een aanrader.

En Steph, topickaping wordt niet op prijs gesteld - als je vraag geen eigen topic waard is, doe wat aan je eigen inzet, ga niet andermans topic kapen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.