Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132097

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een lange tijd te twijfelen om een beamer aan te schaffen, voornamelijk voor films kijken en een beetje gamen op de Wii. Ik ben niet op zoek naar het neusje van de zalm, maar gewoon betaalbare beamer met een redelijke prijs/kwaliteitverhouding. Vandaag kreeg ik het Office Centre foldertje binnen met de volgende beamer:

InFocus X6 DLP

Lamp
Vermogen 160 watt
Lampduur 2500 uur
Lichtopbrengst 2000 Lumen
Dual lamp

Lens
Zoomverhouding 1:1,1
Zoom handmatig

Beeld
Beeldverhouding 4:3, 16:9 (breedbeeld)
Contrast ratio 1800 :1
Standaardresolutie SVGA (800 x 600)
Maximale resolutie HDTV 1080 (1920 x 1080)
HD ready
Projectiemethode opzicht, doorzicht
Projectieformaat 0,75 - 6,5 m
Horizontale frequentie 31,35 - 68,7 kHz
Verticale frequentie 56 - 85 Hz
Keystone correctie horizontaal
Keystone correctie verticaal

Overig
Projectietechniek DLP
Geluidsniveau 35 dB
Pijlaanwijzer
Afstandsbediening
Interne luidspreker

Aansluitingen
Ingangssignaal video HDTV, PAL, PAL-M, PAL-N, SECAM, NTSC, NTSC 4.43
Ingangen RCA, RS-232C, S-Video, VGA, mini-jack 3.5 mm
Uitgangen VGA

Overig
Energieverbruik 205 watt
Geschikt voor plafondmontage
Kleur(en) Zwart
Introductie model 2008
Afmetingen (H x B x D) 8,9 x 27,2 x 20,5 cm

Eigenlijk ben ik op zoek naar redenen waarom ik deze beamer NIET zou kopen? Uitgaande van de volgende keuzecriteria:

- Redelijke prijs/kwaliteit verhouding
- Films (DVD's) kijken en wat (Wii) gamen (neem aan dat ik niet zoveel met audio te maken heb, aangezien dat tussen dvd-speler en versterker werkt toch?)
- Hij moet aangesloten kunnen worden op TV, Wii en DVD-speler (evt. voor de lol een keer de pc)

Hoop dat iemand mij dat laatste setje kan geven of sterk afraden mits ik iets over het hoofd zie.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 19:13
Een reden om 'm niet te halen is dat het geen breedbeeld projector is en een wat lage resolutie heeft. Daarmee haal je bij 16:9 films een resolutie van 800x450 over. Maar voor 330,- euro zoals deze is de keuze in goedkopere HD projectors van 1280x720 volgens mij beperkt tot 0.
Daarnaast zul je met zo'n goedkope dlp misschien last krijgen van het regenboog effect (check google voor uitleg). Houdt er rekening mee dat deze gericht is op boardrooms enzo, niet in eerste plaats om een filmisch plaatje neer te zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261262

Hey Stooker en co,

Even een vraagje ben je tevreden met deze beamer, ik twijfel namelijk ook om die te kopen.
Doel is vooral om film te zien en sporadisch mijn ps2 en pc op aan te sluiten.

Moest iemand anders ook al ervaring hebben met dit product, feel free to comment.Ik ben er nieuw in en ken er namelijk niet zo veel van :-)

Dank je wel voor jullie feedback

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 261262 op 07-05-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47
Het ding zal ook wel een gigantische hoeveelheid lawaai maken vermoed ik. Dit soort dingen zijn bedoeld voor presentaties en niet voor HTs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05

Vrijdag

De Zwarte

35decibel is erg veel. Die van mij (oude InFocus 4805) zit daar ook rond en hoewel ik het op een gegeven moment niet meer hoor (net als mijn redelijk luidruchtige pc) kan het voor andere erg storend zijn.

En wat er ook al gezegd is: het is een kantoorbeamer. Die zijn niet heel erg gericht op het weergeven van films. Een potje op de Wii zou best gaan, die resolutie is ook niet heel hoog maar voor HT zijn er betere beamers te krijgen.

Aan de andere kant, als jij met de eventuele getoonde beeldkwaliteit tevreden bent heb je voor weinig geld een leuk ding staan. Kan je hem misschien ergens aan het werk zien?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb deze beamer ook aangeschaft en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de beeldkwaliteit.
Ik heb een projectiescherm erbij gekocht van 150x150 en dan is het een prachtig plaatje om te zien.
Ook de geluidsproduktie van de ventilator valt mee.
Alles staat of valt natuurlijk met je eisen; Hoe groter je wil projecteren, hoe eerder je de afzonderlijke pixels zult zien. Ik denk dat de grens van beamers met een 800x600 resolutie rond de 2-2,5 meter breedte ligt. Maar dat hangt ook weer af van jouw afstand tot het scherm.
Als je van plan bent om dvi/hdmi te gebruiken, heb je ook pech bij deze beamer.
De enige aansluitingen zijn composite, vga en svhs. Voor component moet je een losse adapter kopen.
Al met al vind ik dit een goede beamer voor weinig geld.
Directe concurrent: Acer X1160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Niemand over regenboog effect? Dat is knap, deze probleem zie je snel als je snel je ogen van links naar rechts beweegt. Zeker met gamen wil je ze wel tegenkomen. Vrijwel standaard probleem op (goedkope) DLP.

Daarbij is 800x600 gewoon te weinig in mijn ogen. Ik zou alleen op minimaal XGA richten voor goede vermaak en onder games vooral zijn letters beter te lezen. XGA beamers worden ook al niet zo duur meer.

En als je denkt dat je veel gebruik van maak, neem dan beamer met spaarmode zodat ie tot 4000 hr kan. Dat bespaart meer geld op lamp, die een duur onderdeel is. Bovendien is het al erg fel in gedimde kamer... spaarmode dimt lamp meer bij.

Ikzelf kiest nog voor LCD techniek, omdat je hiermee prima kan doen bij flitsende films en games, en dus alles goed beeld blijft zonder regenboog effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb geen last van het regenboog effect.
Gamen met de Wii is fantastisch!
In tegenstelling tot de LCD techniek zijn de afzonderlijke pixels bij DLP beamers minder zichtbaar.
Hoe meer ik hem gebruik, hoe positiever ik word over deze beamer.
Pagina: 1