Toon posts:

hoi vraagje van een leek

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht laat ik eens een pctje samenstellen
dus alles besteld,in mekaar gezet en het werkt nog ook,,maar
nu heb ik 2gb geheugen ddr2 1066 mhz en het moederboard ondersteund dat ook(maar na eff gekeken te hebben op de website gigabite.nl ondersteund het moederboard maar bepaalde types,dus niet mijn geheugen)toen bleek mijn processor maar tot 800mhz te kunnen.
dus mijn vraag is:als ik de proccesor overclock kan die dan wel 1066 mhz geheugen aan????

of wat zouden jullie doen in mijn geval???

mijn specs

Asus Triton 75 Heatpipe
AMD BlackEdi X2 2600WOF5000+1MB
GiBy MA78GM-S2H 780G RGVSM

CooMas ExtremePower 400W ATX2
Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 Kit (Retail, KHX8500D2K2/2G)

groetjes fats

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 11:26
Wat ik zou doen in jouw geval is:
- je zinnen wat beter formuleren, want er is geen touw aan vast te knopen
- in ieder geval niet gaan overklokken want je hebt er (blijkbaar) onvoldoende kaas van gegeten.
- je leverancier vragen of hij je juist geheugen heeft verkocht. Volgens jouw gegevens ondersteunt je moederbord jouw geheugen niet. Het is dan raadzaam om geheugen te kopen dat wel ondersteunt wordt.
- als je toch gaat overklokken kun je de geheugen snelheid loskoppelen van de processor snelheid.

Homo sapiens non urinat in ventum

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-01 13:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

In elk geval eerst die schitterende FAQ doorlezen, en daarna : wat is je probleem? If it aint broken, don't fix it. Je geheugen heeft het gewoon rustig, en mag best onder de aangegeven specs lopen. Je auto kan ook best 180, maar dat hoéft niet ;)
(daarnaast : probeer je Shift-toets te vinden, net als je punt, want dit leest erg ongemakkelijk)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-01 15:02

Dhrax

Prog Lord

Ik zou iig de PC basics eens door gaan nemen, want je hebt geen flauw benul waar je over praat :X

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:55
hahaha gozert?! dit slaat werkelijk alles

To Beezze or not to Beezze

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:35:
of wat zouden jullie doen in mijn geval???
Allereerst de basisschool afmaken en in het vervolg gewoon een simpel kant en klaar dell pctje halen.

Succes :)

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Lol @ reacties _/-\o_

Maargoed ik zal je maar even een tip geven: verander je mem-divider eens 8) Suc6 :9

[ Voor 4% gewijzigd door InfinityG35 op 28-04-2008 19:56 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:39
Knap dat je dat terug vind op gigabite.nl ik kijk daar normaal voor op gigabyte.com.
Daarnaast bestel ik bijna hetzelfde pctje als jij maar weet ik nu al dat het honderd procent zeker wel goed gaat werken, je CPU loopt niet op 800MHz maar eerder je geheugen, je hebt gelijk als je zegt dat je moet overclocken om de volledige snelheid van 1066MHz te halen (iets met FSB op 266 zetten, multiplier terugzetten en HTT op 4x) maar als ik je zo hoor praten kun je daar nog beter niet aan beginnen voor je je hebt ingelezen in de stof

M3P - M3LR - 6320Wp

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Met een 400 watt voeding verwacht ik niet al te veel. Vriend van me heeft ook een noname voeding en dat gaat prima, 500 mhz overklok extra, maar hij heeft wel een slappe videokaart. Heb je een betere videokaart dan gaat het gegarandeerd mis.

Sowieso blinken amd processoren niet uit in hun overklokmogelijkheden en vind ik ze best heet, muv de 45watt tdp varianten, maar die heeft hij sowieso niet. Om te ondervolten zijn ze wel weer stukken beter in dan intel.

Ja en verder, blijf eerst van je mem af. Gigabyte heeft zo'n leuk programma easytune. Daarmee kun je in windows de kloksnelheid en voltages veranderen. Download even winprime en zet je cores aan het werk. Verhoog de kloksnelheid, blijft het stabiel, stapje erbij. Niet stabiel beetje voltage erbij en herhalen maar.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik zou eens beginnen om dit door te lezen: PMG FAQ
Dit gaat meer over hoe geheugen, processor en chipset samenwerken..
Overigens zou ik verder gewoon niks doen. Als het werkt is het goed ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.