Toon posts:

Geen free to air zenders met CanalDigitaal pakket.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders spenderen hun halve zomer op de camping. Mijn moeder is meer van het puzzelen en lezen, mijn vader wil echter zo nu en dan eens even TV kijken.

Hiervoor heeft mijn vader een CanalDigitaal pakket aangeschaft. Nu is de klacht echter dat hij elke keer als hij met de caravan op stap wil zijn smartcard weer moet laten activeren wat weer €10 kost.

Omdat ze toch meestal naar de publieke omroep kijken heeft mijn vader het CanalDigitaal abonnement stop gezet en wil nu de free to air zenders gaan bekijken waaronder dus Nederland 1, 2 en 3.

Dit levert echter problemen op. Hij krijgt simpelweg niet de juiste zenders binnen. Het enige wat hij kan ontvangen is BVN.

Via de search ben ik op het volgende topic terecht gekomen: Ned 1-3 ontvangen via antenne en schotel. Maar hier heb ik geen eenduidig antwoord kunnen vinden. Zo wordt er gesteld dat het gewoon te ontvangen is maar ook dat er daarvoor wel een Topbox abonnement heeft moeten lopen. Kortom, onduidelijkheid.

Kan iemand ons vertellen waar dit aan ligt en wat wij hier mogelijk nog voor aan moeten schaffen?

Gegevens
- CanalDigitaal smartcard
- Thomson TS4H ontvanger
- CanalDigitaal Basis abonnement (liep af in Februari)

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-12 22:23
Zelf ook last van gehad. op de site van canaldigitaal staat 'heractivatie smartcard' als je die eens een schop geeft dan moet het volgens mij wel goed gaan (hielp bij mij..)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat is er mis met http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=302 :?

Zowel on-line voordat we gaan als per SMS (als we het vergeten zijn) gaat prima hier.

En als je eenmaal geregistreerd bent kan je volgens mij gewoon her-activeren voor free-to-air
http://www.canaldigitaal....t.asp?id=267&channelid=11

[ Voor 33% gewijzigd door Resistor op 27-04-2008 20:48 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:46:
Wat is er mis met http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=302 :?

Zowel on-line voordat we gaan als per SMS (als we het vergeten zijn) gaat prima hier.

En als je eenmaal geregistreerd bent kan je volgens mij gewoon her-activeren voor free-to-air
http://www.canaldigitaal....t.asp?id=267&channelid=11
Maar als we dan dus elke keer de smartcard moeten activeren voor €10 euro zoeken we liever een andere oplossing. En is het mogelijk te heractiveren zonder abonnement.?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12 22:07

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:46:
[...]

Maar als we dan dus elke keer de smartcard moeten activeren voor €10 euro zoeken we liever een andere oplossing. En is het mogelijk te heractiveren zonder abonnement.?
Voor zover ik weet is dat gewoon gratis, waar haal je vandaan dat dat 10 euro kost ?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:46:
Heractiveren kost geen 10 euro, dat kan je gewoon gratis via de website doen. Of telefonisch, maar dat is idd een betaalnummer.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:53
Hiet is een vreemd verhaal een kaart aktiveren is gratis via het internet het kan ook via de telefoon of SMS die kosten van telefoon en SMS moet je betalen en meer niet.
Dus hoe je bij die 10 euro komt is mij een raadsel, misschien rekent je vader 10 minuten in de wacht voor hij aan de telefoon geholpen wordt??

Ja en als hij moeite heeft met de Nederlandse zenders dan zou hij eenmalig de schotel perfekt moeten uitrichten en dan goed vast zetten zodat hij met een flinke wind niet kan verwaaien.
Wat ook nog wel eens gebeurt is dat als er een betalingsachterstand is dat CanalDigitaal de kaart op zwart zet en dan krijg je helemaal niets meer als alleen BVN maar dat nieem ik maar aan dat dat niet zo is.
Ook kan hij in de wintermaanden de smartkaart aan iemand geven die met de schotel kijkt en hem iedere maand even in zijn ontvanger stopt zodat hij niet verloopt maar altijd up to date is.
Pagina: 1