memory mapping, hoe werkt dat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Hallo,

Vandaag 2 gig geheugen in mijn pc erbij gestopt. Enkel gebruik ik een 32bits linux distro en had ik van te voren al bedacht dat ie geen 4 gig ging kunnen lezen. (heb nu 4 gig in totaal). Linux herkend 3.49gig van het geheugen. Nu weet ik dat er zoiets als memory mapping bestaat om de overige 500MB toe te kennen aan bijv videokaart. Maar... hoe werkt dat precies?

Ik krijg op internet niet echt veel handige info gevonden over mijn moederbord. Ik heb een moederbord van gigabyte die Modelnaam GA-M61PM-S2 heeft... :) Iets anders zie ik zo niet op de doos staan van welk type enzo het is..

Hoe krijg ik de overgebleven 500 dus aan een ander apparaat toegekend? :) Of ondersteund dit boardje geen memory mapping? Het is geen oud moederbord ofzo.. Heb hem afgelopen kerstvakantie (iets later) gekocht.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En daar hebben we dus de PMG FAQ voor, zie 4GB en desktop PC's :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Check eerst of je chipset/mobo 36 bits adressing ondersteunt. Als dat zo is dan en er zit in je bios een remapping optie, dan kun je die aanzetten en met PAE de totale 4GB verkrijgen.

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Die hebben we niet voor niets geschreven :z

En wat is er precies mis met de constatering dat je een GA-M61PM-S2 hebt? Dat is gewoon de naam van dat bord. Ik heb er ook eentje. Prima bord.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.