Toon posts:

Nieuw gegeheugen (TEAM 2 Instabiel!?)

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Allen,

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe pc en eigenlijk ben ik er al een tijd niet tevreden over.
Ik heb bijvoorbeeld tijdens mijn vista installatie 1 reep team2 geheugen (van de 4) moeten verwijderen om hem te kunnen voltooien (anders BSOD).

Naar mijn idee ligt het aan het instabiele TEAM2 geheugen en deze wil ik dus graag vervangen in de hoop dat alles beter loopt (krijg vaak ook van die memory dump BSOD's en vreemde vastlopers.)

Nu is mijn vraag welk geheugen kan ik het beste aanschaffen (4 GB)? Het moet stabiel zijn en de maximale snelheid kunnen benutten van onderstaande configuratie. En hij moet ook ondersteund worden door het moederbord (heb het idee dat het niet zo is bij het TEAM2 geheugen)

Product : Lian Li PC-A10B, Zwart
Product : Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775
Product : Team Elite,2048MB, DDR2. PC6400, 800MHz, 2x
Product : XFX Geforce 8800 Ultra,GDDR3, PCI Express x16, 768MB
Product : Hitachi Deskstar T7K500, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Product : Asus P5N32-E SLI, Retail
Product : NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Product : Be Quiet Straight Power, 550 Watt, Retail
Product : OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Product : Scythe Mugen "Infinity".

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Heb je het geheugen ingesteld op het juiste voltage en timings anders zou die inderdaad wel instabiel kunnen worden. Heb je Memtest gedraaid?
En staat het geheugen in de QVL lijst van Asus. Asus is namelijk nogal kieskeurig met geheugen. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heb nog geen memtest gedraaid, maar ik en absoluut geen technicus wat dat betreft. Hij staat inderdaad niet op de QVL.

Overklokken oid is ook geen pre bij mij, ik wil gewoon vier reepjes geheugen op mijn moederbord drukken en dan vista zonder probleem kunnen installeren.

Ik wil daarom ook wle investeren in nieuw geheugen, ik wil dan nu alleen wel zeker weten dat het minimaal net zo snel is (liever sneller) en dat ik de minste kans heb dat mijn moederbord het niet slikt met de standaard instellingen.

Dus wat raden jullie me aan?

p.s. wat kan ik met de gegevens die zon memtest laat zien? (en hoe kan ik die timings in de bios aanpassen?) snap er eigenlijk bijster weinig van....

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Memtest zal aangeven of er fouten zijn, als hij aangeeft ook maar 1 fout gevonden te hebben is je geheugen gewoon kapot. Als je dus met 4 reepje eerst een test draait die fouten laat zien en vervolgens met 3 reepjes een test kan draaien zonder fouten dan is het reepje wat je er uit hebt gelaten defect.

Je kunt ook proberen om eens een bios update te doen, het bijprikken van 2 GB geheugen leide bij mij vorige week ook tot een traag systeem (geen BSOD's maar gewoon een traag systeem memtest86+ gaf geen fouten aan). Een update van het bios naar de laatste versie heeft dit probleem volledig opgelost :) Is dus misschien ook voor jou het proberen waard...

Verwijderd

p.s. wat kan ik met de gegevens die zon memtest laat zien? (en hoe kan ik die timings in de bios aanpassen?) snap er eigenlijk bijster weinig van....
Staat allemaal wel in de handleiding van je moederbord hoe je het voltage en timings aan moet passen als dezen niet goed staan kun je fouten krijgen. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Oftewel QVL geheugen nemen als je het op 'safe' wilt gooien. Daar heb je echt geen eigen topic voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.