Nieuwe Corsair 600 Wat Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-02 22:05
Aanleiding van dit topic:
Ik wil een nieuwe voeding aanschaffen en heb goed onderzoek gedaan en reviews gelezen of ik weer voor een corsair moet gaan en of de 600 wat niet te overkill is voor mijn configuratie. Ik heb op de meeste vragen wel een antwoord gevonden, maar niet op onderstaan probleem.

De volgende situatie doet zich voor:
Ik heb laatste 2 nieuwe harde schijven (2 X Seagate 750GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11) erbij gekocht, maar nu heb ik te weinig Sata aansluiting op mijn voeding zitten, dus heb ik een probleem. Ik heb er nu al de volgende voeding inzitten: Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W, maar met onderstaande hardware en met het oog op de toekomst qua overclocken lijkt mij die voeding niet meer toe reikend en wil ik over gaan op een 600 wat of misschien een 750 wat (misschien te overdreven) voeding die meer vermogen kan leveren en het dubbele aantal sata aansluitingen van 8 heeft. Over het merk valt niet te discussiëren dat word gewoon weer Corsair, mmaar welke voeding en type moet ik nemen. Ik heb even onderzoek gedaan maar kom er niet achter wat nu de typeaanduiding HXEU, TXEU & VX betekenen. Om een juiste keuze te kunnen maken zou ik graag jullie advies willen hebben en natuurlijk zou ik graag een antwoord op de vraag betreffende de typeaanduiding (HXEU, TXEU & VX) willen weten. Wie kan mij op bovenstaande een antwoord geven?

Het lijkt mij dat mijn voeding erf redelijk aan moet trekken nu met onderstaande configuratie en zeker straks als ik ga overclocken, dan komt er nog wat meer vermogen bij kijken. Ik kan het helemaal mis hebben en misschien is een 600 wat voeding overkill, maar daarom zou ik dus graag jullie advies willen hebben.

Mijn Configuratie:

Behuizing:
Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Moederbord:
GigaByte GA-P35C-DS3R, P35 (ATX, DDR2⁄DDR3, Sound, LAN, 19.00% € 132,95 € 132,95
SATA II, RAID)

Voeding:
Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W

Geheugen:
2 X Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia (4 GB totaal)

Videokaart:
Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 19.00% € 359,95 € 359,95
EN8800GTS⁄HTDP⁄640M

Processor:
Intel Core 2 Duo E6850 (S775, 2x3,00GHz, 4MB, 1333MHz FSB, Boxed)

Harde Schijven:
2 X Seagate 500GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10
2 X Seagate 750GB SATA II 7200RPM 32MB Baracuda 7200.11

DVD Branders:
2 X NEC AD-7173S 18x (SATA. RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)

Geluidskaart:
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

Cardreader:
Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zwart Retail

Hier nog een overzicht van de Corsair voedingen met typeaanduiding waar mijn vraag dus op berust:

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/6008/corsairvoedingenau5.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vjenne-ICT op 26-04-2008 10:45 ]

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-02 22:05
Misschien even lezen wat mijn vraag is, dan weet je ook dat ik daar niet meteen in dat forum een antworod op kan vinden. Ik ehb het nodige speurwerk al gedaan, maar nog geen antwoord kunnen vinden.

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:46:
[...]

Misschien even lezen wat mijn vraag is, dan weet je ook dat ik daar niet meteen in dat forum een antworod op kan vinden. Ik ehb het nodige speurwerk al gedaan, maar nog geen antwoord kunnen vinden.
Als je even op de link had geklikt had je gezien dat voedings vragen daar thuis horen. ;)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:30
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:46:
[...]

Alle vragen over ''hoeveel watt heeft mijn voeding nodig'' en ''heeft mijn voeding wel genoeg vermogen voor X'' horen in het topic thuis waar The_Mask naartoe linkt ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

De vraag die je hier stelt komt vooral neer op:

1) dit is m'n config, zoeken jullie even voor me uit hoeveel Watt dat verstookt
2) er zijn een paar versies van $voeding, vertellen jullie me even het verschil

Je zegt wel gezocht te hebben, maar maakt niet duidelijk waar je dat gedaan hebt, op welke termen en wat je dan wel vond. En dat je blijkbaar niet in het "Welke voeding heb ik nodig?"-topic gekeken hebt maakt dat dit topic al helemaal niet aan de eisen op GoT voldoet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.