Creative X-Fi?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:18
Beste Tweakers,

Allereerst is dit mijn eerste forumbericht en ik weet niet of ik wel in de goede categorie zit. Mocht dit niet zo zijn, dan mijn excuses ;)

Ik heb een klein probleempje. Ik heb momenteel een Asus M2N-SLI Deluxe moederbord, met SoundMAX OnBoard geluid en na een paar maanden twijfelen wil ik toch graag de stap naar X-Fi maken. Ik heb een klein beetje onderzoek gedaan, maar nou lijkt de Creative Xtreme Gamer toch een kaart voor mij.

Er zijn wel een paar vragen. Ik heb Vista en XP, maar omdat ik een XFX 8800GT heb, wil ik op Vista gamen. Mijn eerste vraag is dus, zijn de drivers voor Vista goed of zijn ze nog niet ver ontwikkeld? Ik heb ook gelezen dat er krakend geluid is met sommige moederborden, is dat ook het geval met de mijne?

Raden jullie mij nog andere kaarten aan? Ik sta open voor alles, maar het mag niet te duur zijn. Momenteel is de Creative XtremeGamer Fatal1ty Pro afgeprijsd en daar ging mijn voorkeur ook naar uit, mits het geen problemen gaat opleveren!

Alvast bedankt,

Lampje :)

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
als gebruiker van de fatality x-fi kaart heb ik aardig wat ervaring opgedaan met deze kaart in zowel mijn huidige vista systeem en mijn oude xp bak.

Heel eerlijk gezegd vind ik de drivers van vista nog steeds prak. Laatstelijk installeerde ik sp1 en wederom de volledige drivers van creative over de zeik. (nieuwe drivers loste het probleem overigens wel op hoor!) Maar zo mooi en prettig werkend als op xp zijn ze niet geweest en zullen ze mijns inziens nooit worden. daar kon je realtime wisselen van de instellingen zonder ook een vastlopr of probleem. Op mijn vista bak is dat wel anders instellingen wijzige resulteerd nog steeds af en toe in een blauw scherm of wegvallend geluid (waardoor je opnieuw moet opstarten)
Als er geen frontbay in zou zitten waardoor ik mijn koptelefoon aan de voorkant kan gebruiken zou ik nooit meer een x-fi in een vista bak zetten.
Voor op vista is t mijn insziens een no go, op xp is het absoluut een supervette aanschaf en zou ik em overigens wel aanbevelen!

De problemen voor creative komen overigens niet alleen door de drivers zelf maar ook doordat vista native support voor eax onmogelijk maakt. (deze feature is op zich bijzonder omdat games hierdoor een ander soort geluid krijgen)
Om deze featurwe wel weer mogelijk te maken is de creative alchemy software noodzakelijk. Hoewel deze software beter is als in het begin blijft dit toch ook een oplossing waarvan zelfs creative stelt dat je de software niet moet installeren als je niet zoveel games speelt (wat een vertrouwen heeft creative in de eigen software hé...). Ik gebruik nu op dit moment die software niet maar misschien moet ik die nog maar eens testen...

Eventueel heeft asus een mooie geluidskaart uitgebracht. (LET OP DE d2x IS ALLEEN VIA PCI-e AAN TE SLUITEN, anders kom je in de d2)
testje van de xonar vs de creative x-fi
http://techreport.com/articles.x/14500/1
Die zit iets hoger in prijs maar ik verwacht daarbij wel een veel betere service. Die van creative is echt onder de maat.

[ Voor 5% gewijzigd door hoeretoeter op 25-04-2008 14:18 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:18
Bedankt voor je tips.

De Creative kaart is niet zo duur, daarom zag hij er leuk uit. Geeft de "standaard" XtremeGamer kaart ook die problemen? Deze wordt al voor 64 euro verkocht excl. verzenden (Pricewatch).

Ik vind de Asus kaart ook aantrekkelijk, maar zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven. Het is meer dat ik geen OnBoard wil, omdat ik ook problemen had met SoundMAX (Kon geen StereoMix opnemen in Fraps bijvoorbeeld). X-Fi schijnt erg goed te zijn, dus eigenlijk zoek ik een goede, niet al te dure X-Fi kaart. Dat de drivers niet optimaal zijn is niet zo erg, als het geluid maar goed is want daar gaat het om ;)

Suggesties zijn nogsteeds erg welkom!

EDIT:

Ik heb nu ook gelezen dat de Vista Driver CD die erbij zit, nutteloss is en zelfs problemen veroorzaakt. Mensen die de kaart kopen, wordt aangeraden om alles te downloaden vanaf de Creative website, dan is er geen enkel probleem.

Iemand die dit kan bevestigen? _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Refl op 25-04-2008 14:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Allereerst stellen we het op prijs als je eerst zelf contact zoekt met ons (de moderatoren) of andere forumbezoekers als je niet zeker weet waar een bericht hoort. Dan helpen we je graag op weg (zowel naar de juiste plek als met tips hoe zelf verder te kijken). Dat staat trouwens ook duideiljk in het OH Beleid . In het geval van geluidskaarten is het een beetje een twijfelgeval. Gaat je vraag meer over het geluidsaspect (kwaliteit ervan, aansluitingen etc.), dan hoort het in Audio & HiFi. Gaat het puur over de drivers, dan zit je in het subforum voor jouw OS (in dit geval Windows Clients) goed, en anders is Overige Hardware op zich geen slechte plek.

Toch is dit topic niet helemaal de bedoeling. "Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn op GoT niet gewenst. En we vragen dat je duidelijk aangeeft wat je zelf gezocht en geprobeerd hebt. "Ik heb een klein beetje onderzoek gedaan" kan van alles zijn. Locaties? Zoektermen? Links naar wat je gevonden hebt?

Verder hebben we voor Vista-drivers ook een en ander opgesteld: ** Vista drivers mini-FAQ + beleid **

Er is zeer veel geschreven over Creative geluidskaarten en Vista drivers, zoek dat eens op, het is vrij relevant...

Tenslotte geldt ook dat je zelf op zoek kunt naar reviews en ervaringen van andere kaarten (met name sinds het gedoe met Vista drivers)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.