Voip phone aansluiten op gewone telefonie?

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-03 20:42

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb een prachtige linksys voip telefoon. Prachtding, ware het niet dat ik sinds kort weer slechts mijn analoge lijn gebruik om te bellen. Het apparaat staat nu niks te doen terwijl ik een eindje verderop mijn oude analoge telefoon heb staan met wat basisfuncties e.d.

Ik zou heel graag mijn voipphone kunnen gebruiken voor vaste telefonie, maar ik heb geen zin om hier een complete asterisk centrale onder linux voor op te zetten (of een x aantal 100 euro voor een apparaat wat dat ook kan). Ik zat zelf te denken/hopen om dmv een pci modem kaartje in mijn pc met een stukje software ook deze mogelijkheid te bieden aan mijn voipphone.

Mijn vraag dus, is er een stukje software dat in de achtergrond (of als service oid) een simpele voip service kan draaien voor mijn voip phone zodat ik (via de pci modem kaart in mijn pc) kan bellen en gebeld kan worden op mijn voip phone? :)

Ter informatie, internet & webshops komen met precies het omgekeerde, een voip naar vaste telefonie converter... en softwareoplossingen kon ik nog niet echt vinden. Alle hulp is welkom :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Het zou handig zijn als je mede deelde welk type telefoon het betreft.
Heb je een internet verbinding? Zo ja, welke?
Je schrijft een kompleet verhaal die voor ons 90% niet ter zake is.

Hoe dan ook. Ik vermoed dat er een ethernet aansluiting aan je telefoon zit. Als je internet hebt,
kan je de telefoon aansluiten aan een router of switch.
Als je dat niet hebt, wordt het moeilijker. Je kan dan alleen via een pc je telefoon nog aansluiten
en dan proberen via een modem te bellen. Of dat gaat werken, betwijfel ik.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:29:
Het zou handig zijn als je mede deelde welk type telefoon het betreft.
Heb je een internet verbinding? Zo ja, welke?
Je schrijft een kompleet verhaal die voor ons 90% niet ter zake is.

Hoe dan ook. Ik vermoed dat er een ethernet aansluiting aan je telefoon zit. Als je internet hebt,
kan je de telefoon aansluiten aan een router of switch.
Als je dat niet hebt, wordt het moeilijker. Je kan dan alleen via een pc je telefoon nog aansluiten
en dan proberen via een modem te bellen. Of dat gaat werken, betwijfel ik.
Volg je wel wat ik vertel? Uiteraard zit er aan mijn voip telefoon (linksys dus) een ethernet aansluiting. Deze sluit ik dus gewoon aan op mijn netwerk. Nu moet ik dus nog wel een sip server hebben op windows welke mijn analoge telefoontjes heen en weer door kan lussen naar van mijn 56k modem naar mijn voip telefoon.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Oei, nu al op de teentjes getrapt?
Je hebt een sipserver nodig die een 'life-line' functie ondersteund. Maar of dat gaat werken via een
analoge modemkaart, weet ik niet.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:46:
Oei, nu al op de teentjes getrapt?
Je hebt een sipserver nodig die een 'life-line' functie ondersteund. Maar of dat gaat werken via een
analoge modemkaart, weet ik niet.
Ik ben zeker niet op mijn teentjes getrapt, maar volgensmij snap/snapte je niet veel van mijn verhaal. Affijn, ik zal is googlen op life-line

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OH Beleid

Overige Hardware is geen dumpbak, er staat duidelijk in het beleid dat Netwerkgerelateerde zaken hier niet thuishoren.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt niet zomaar een modemkaartje gebruiken, nee. Je hebt een echte telefoniekaart (met FXO-poort) nodig en software om ervan gebruik te maken (asterisk, bijvoorbeeld.)

Als ik jou was zou ik zoeken naar een simpel kastje met een FXO poort die dat omzet naar SIP of wat je telefoon ook nodig heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1