Laat ik dan ook maar even mijn werkwijze delen
Reguliere wasbeurt
De standaard wasbeurt die ik om de week uitvoer in de wasbox. Tijdsduur: 15-30 minuten. Kosten: ca. €4,- Benodigdheden: cash, (oud) vaatdoekje, zeem
1. Auto afspoelen. Hogedruk + shampoo. Hele auto meepakken en de wielen extra aandacht geven
2. Borstelwassen. Auto met de borstel schoonvegen. Wielen goed schrobben
3. Met het (vaat)doekje de lastige plekken schoonmaken (denk aan deurgrepen, rondom de buitenspiegels)
4. Met het doekje de spaken van de wielen schoonvegen
5. Auto afspoelen met schoon water (hogedruk)
6. Hotwax spoelen; wielen goed afspoelen
7. Naspoelen met gedemineraliseerd water voor vlekvrij opdrogen
8. Naar huis rijden
9. Met de zeem de lastige plekjes droogmaken. Denk aan tankklep, dorpels en andere plekken waar water blijft staan
Uitgebreide wasbeurt
Eens per twee maanden of bij een erg smerige auto. Tijdsduur: 30-45 minuten. Kosten: ca. €6,- Benodigdheden: cash, emmer, (oud) vaatdoekje, spons, zeem, velgenreiniger
1. Auto afspuiten. Hogedruk met schampoo. Hele auto meepakken + extra aandacht voor de wielen
2. Emmer vullen
3. Wielen inspuiten met velgenreiniger
4. Wielen schoonmaken met het doekje
-- Stap 3 en 4 per wiel om schadelijke inwerking van de velgenreiniger te voorkomen --
5. Gehele auto met de spons wassen, lastige plekjes met het doekje meepakken
6. Borstelwassen
7. Afspoelen met schoon water
8. Spoelen met hotwax
9. Naspoelen met gedemineraliseerd water
10, Naar huis rijden
11. Met de zeem nadrogen op plekken waar water blijft staan.
Poetsen doe ik niet echt aan. Ik sta om de week in de wasbox, dus dan is de hotwax voldoende.
Interieur
Eens per maand. Tijdsduur: ca. 30-60 minuten. Benodigdheden: stofzuiger, emmer met een sopje (gewoon een scheut allesreiniger in warm water), (vaat)doekje, (planten)spuit met een 50/50 water/spiritus oplossing, zeem
1. Vloermatten verwijderen en uitkloppen
2. Interieur en matten stofzuigen
3. Vloermatten terugplaatsen
4. Dashboard, deurpanelen en overige kunststofdelen afnemen met het sopje
5. Ramen besproeien met de spiritusoplossing en afnemen met de zeem
[
Voor 12% gewijzigd door
Wok op 25-04-2008 00:59
]