Zo, vandaag ook even aan het poetsen geweest, om mijn Corrado VR6 "verkoopklaar" te maken.
Plan van aanpak:
Wassen :
Meguiars NXT shampoo
Drogen :
Meguiars handdoek
Een aantal plaatdelen zijn recentelijk gespoten, zoals het zijscherm rechts, en de voorbumper. Dus die hadden voor de rest niet veel werk nodig.
De rest van de auto heb ik eerst behandeld met Sonax Polish & Wax, die een heeeele lichte polijstende werking heeft, om de basis "ongerechtigheidjes" weg te krijgen. Vervolgens heb ik die delen eerst gepoets met Turtle Color Magic zwart, om de kleine krasjes enzo op te vullen.
Daarna de hele auto in de
Meguiars NXT hard wax gezet.
Het resultaat mag er zijn, voor mijn 1993'er Corrado.
Ook heb ik nog het interieur aangepakt, da's beige stof en leer, dus nogal gevoelig voor "smoezelig" worden.
De voorstoelen heb ik uitgebouwd, en vervolgens het tapijt ingespoten met een Quick 'n Brite oplossing (oplossen in heet water, blijft daarna verdund) om dat goed schoon te maken.
Het leer heb ik aangepakt met de producten van colorlock (
http://www.mooi-leer.nl/)
1: Leer schoonmaken, met lederreiniger sterk
2: Leer licht opschuren met een erg fijne korrel
3: Leer ontvetten en het lichte slijpsel verwijderen met "Lederbenzine" (Soort wasbenzine, zal ook wel werken.)
4: Met Color Fresh (verkrijgbaar in de originele leerkleur van je auto) wat een soort verf is voor je leer, de stoelen behandeld. De "ergere" slijtplekken 2 tot 3 keer. (wel tussentijds een uur of 4 goed laten drogen.)
5: Met "lederverzegeling" de kleur gefixeerd op het leer, zodat het op de stoel blijft, en niet aan je broek komt.

6: Leer goed behandeld met "Leder protector" wat gewoon het beschermende spul is. Dit is eigenlijk hetgene wat je normaliter alleen gebruikt om je leer glad en soepel te houden en tegen uitdroging te beschermen.
Interieurtje ziet er nu dus ook weer lekker uit.
Kortom, ik ben wel weer ff zoet geweest.
(Foto's zijn overigens niet bewerkt qua contrast, belichting, kleur etc, dus zo uit de camera.)
Aannames zijn fataal.