Mijn Onkyo 505 A/V receiver met daarop 2 frontspeakers Magnat Quantum 505 wil ik gaan uitbreiden met 2 surround boekenplank speakers (zelfde serie: Quantum 501). Nu is de kamer er natuurlijk nooit ideaal voor vormgegeven waardoor ik problemen krijg met een schuine wand. Daardoor zou de rechtersachter surround op het plafond komen te hangen, terwijl de linksachter speakers alleen min of meer boven me geplaatst kunnen worden, of zo goed als naast me op oorhoogte.
Hoe dramatisch is afstandsverschil en hoogte verschil? Is dit allemaal op te vangen door afstelling van de receiver? Te dicht op een speaker zitten lijkt me niet zo lekker (en lastig te compenseren), dus dan zou ik kunnen gaan voor boven me, maarja dan is er geen echt links rechts effect meer. Wat adviseren jullie me?
Hoe dramatisch is afstandsverschil en hoogte verschil? Is dit allemaal op te vangen door afstelling van de receiver? Te dicht op een speaker zitten lijkt me niet zo lekker (en lastig te compenseren), dus dan zou ik kunnen gaan voor boven me, maarja dan is er geen echt links rechts effect meer. Wat adviseren jullie me?