Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[fp/feat] Tekst selecteren niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds de site een nieuwe look&feel heeft is het niet meer mogelijk om tekst van de site te selecteren. :'(

Ik selecteer tekst tijdens het lezen van een artikel om het lezen van grote stukken tekst eenvoudiger te maken. De geselecteerde tekst maakt het makkelijker om te "onthouden" waar je gebleven bent als je ogen van de ene naar de andere regel gaan.

Er is schijnbaar ook een oplossing voor dit probleem. De oplossing staat beschreven in \[ Usuability ] Bezoekers kunnen geen tekst meer selecteren

Is het mogelijk deze oplossing ook op de Tweakers site toe te passen? _/-\o_

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het lijkt me handig te vermelden exact wáár je geen tekst kunt selecteren en zaken als welke browser / OS je gebruikt ;) En ook eventuele plugins/extensions.

Hier kan ik namelijk overal tekst selecteren v.z.i.w.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 16:01

boesOne

meuh

Hij heeft het over tekst op de FP. Ik merkte het ook op mijn werk. Oorzaak is IE6.
Edit: Nou ja oorzaak. Het probleem doet zich voor onder IE6 op XP.

[ Voor 29% gewijzigd door boesOne op 24-04-2008 09:39 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om het selecteren van tekst op FP.
En het gaat inderdaad om IE 6.0.2900.2180 zoals ook in de oplossing omschreven.
Er is echter een oplossing voor (zie link in vorige post) maar ik kan niet inschatten of dat veel werk is.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

→ BUG :) .

DM!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

De 'oplossing' zoals in dat topc vermeld is niet direct van toepassing op onze frontpage code. Het ligt ook een stuk ingewikkelder; er zijn veel situaties die tot dit ongewenste effect leiden in IE6 en zijn allemaal gerelateerd aan het buggy layout model van deze (verouderde) browser.

Dit oplossen is dus niet eenvoudig, misschien met onze huidige layout zelfs onmogelijk zonder terug te vallen op een table-based layout (the horror!), en aangezien nieuwere browsers hier geen last van hebben is er absoluut geen incentive om hier iets aan te doen. Het devies is gewoon: browser upgraden ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.