Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ Usuability ] Bezoekers kunnen geen tekst meer selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb recent onze volledige site omgezet in bijna volledig divs ipv tabels, een kleine groep van onze bezoekers kan niet meer "selecteren" ... na een aantal dagen uitvissen ben ik er dus achter gekomen dat het gaat om "tekst / woorden / zinnen" selecteren op de site, nu echter, ik heb alles getest met firefox 1.5, 2.0, internet explorer 6, 7, opera, mac, linux ... & met laptop muis, gewone muis, optische muis ... en ik en nog vele anderen kunnen perfect tekst selecteren ... en delen van de tekst selecteren.

De probleemgroep heeft het probleem dat ze wanneer willen selecteren onmiddellijk de hele pagina is geselecteerd ... nu beetje ten einde raad, wat kan ik hier aan doen? goodbye zeggen tegen de bezoekers is ook geen optie (doelgroep is 12-15 jaar, breezer volk)

Misschien een cursus "met de muis werken voor dummies" schrijven of kan ik het technisch oplossen met css aanpassingen?

Verwijderd

Gaat het om de site in je profiel?

Als je zelf aangeeft dat meerdere personen, onder verschillende browsers, het probleem niet hebben, dan zou het toch aan de gebruiker zelf moeten liggen. In ieder geval, probeer meer over de doelgroep met het probleem te weten te komen. Dan kun je browser/OS gerelateerde problemen uitsluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 19:07 ]

Verwijderd

Weet je welke browsers die mensen met problemen gebruiken, en welk OS?
Eventuele plugins, extensies, addons, toolbars?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem situeert zich in Microsoft internet explorer ; versie 6.0.2900 blijkbaar, ik heb het met geluk op men oude laptop ook kunnen vaststellen ...

Oorzaak gevonden, position:absolute op men #container was de oorzaak ...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 20:06 ]