Toon posts:

mysterieus probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een raar probleem, heb een computer met een MSI moederbord, 1x serial ata drive en een dvd speler, dus niets aparts.

Nu had ik eerst altijd een leesfout op mijn harde schijf, toen heb ik een neiuwe harde schijf gekocht, voor een tijdje ging het goed, daarna wou windows niet meer starten.
Windows opnieuw geinstalleerd, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer verschillende problemen, bij het opstarten blijft die bij het opstartscherm van windows hangen en start die zo maar opnieuw op, als die dan al doorgaat, dan verdwijnt ineens de muiscursor, of de muiscursor wordt ineens helemaal groot. Verder kan hij tijdens het opstarten van Windows ook ineens helemaal vastlopen.
Opnieuw installeren van Windows heeft weer zin voor 1 dag.
Ook krijg ik soms weer de melding leesfout en dan wil die niet door sraten.

Nu heb ik geprobeerd om te starten in veilige modus, maar daar start die niet eens naar door.

Nu wou ik een andere harde schijf op ide aansluiten, maar zou dat nog zin hebben?

Verder denk ik dat het aan het geheugen of aan de videokaart kan liggen, wat denken jullie?

Groeten Roy

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Check eens of er condensatoren op je moederbord bol staan en/of aan het lekken zijn.

Leave only footprints, take only memories

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:35
Check de FAQ, er zijn een hoop andere dingen die fout kunnen zitten (geheugen bijvoorbeeld).

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... hmm. Vage problemen, wellicht n virusje? Recente virusscanner geinstalleerd? (Format je je disk compleet wanneer je Windows herinstalleert?)

Kan ook een ander probleem met je I/O, geheugen of CPU zijn. Hoe heet wordt je CPU? Zit de grill van de koeler wellicht onder het stof, of niet voldoende koelpasta tussen de die en de koeler? Is je PC geoverklokt of scherper getimed? If so, even terug naar de standaard snelheid. Draai ook eens een stress-test voor je geheugen (d'r zijn wel bootable ISOs met DocMem te vinden daarvoor) om die uit te kunnen sluiten van het probleem. Een CPU stress test is wellicht ook geen slecht idee.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen daar staat vast wel wat in. ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

lief1981, GoT is eigenlijk een forum waar wij verwachten dat onze gebruikers eerst even zelf het e.e.a. proberen alvorens toe te vluchten naar een topic :). Ik ga dit topic dus sluiten.

Je kunt het beste even in OH FAQ - Mijn PC is defect, wat nu? kijken. Daar staat nuttige informatie :).
Nu wou ik een andere harde schijf op ide aansluiten, maar zou dat nog zin hebben?
Als de huidige schijf defect is wel, anders niet.
Verder denk ik dat het aan het geheugen of aan de videokaart kan liggen, wat denken jullie?
Daar is helemaal niets over te zeggen omdat je te weinig informatie geeft en het waarschijnlijk niet getest hebt. In de OH FAQ staat een link naar een Hangen en Opstarten Troubleshooter. Neem deze goed door en je zult snel genoeg weten of het geheugen defect is (iets met Memtest ;)).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.