Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Afgeplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7)

Heeft iemand ervaring met het uitdienst gaan bij een werkgever...(vast wel..:-)) ,, en de verrekening eigen bijdrage van de lease auto voor de resterende looptijd van het contract?

Details: ben van plan uit dienst te gaan, heb een mooi aanbod liggen. Echter, omdat ik bij mijn huidige werkgever boven mijn lease tarief lease zit daar een eigen bijdrage bij die ik bij eerder verlaten, de restschuld (eigen maandbijdrage x resterende looptijd in maanden) moet voldoen.

Mijn nieuwe werkgever neemt de schuld niet over, maar geeft wel een maandelijkse vergoeding hiervoor voor 2j, bruto..
Vind de verrekening bij mijn huidige werkgever ook plaats met mijn bruto salaris dan is het prima. Echter doen zij het netto dan betekent dit wel een behoorlijk verschil.

iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 23-04-2008 21:18 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Leaseauto en boete bij vertrek

Staat veel nuttige info in :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
klopt maar net niet waar ik naar opzoek ben....
Heb de vraag uitgezet bij HR maar voor die een antwoord hebben geformuleerd. Toen ik ze belde hadden ze uberhaupt al moeite met het verschil tussen bruto en netto...grrrrrrr

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bruto, dit mag je namelijk van de bijtelling aftrekken. Tot max wat je dit jaar aan bijtelling hebt betaalt.

Voorbeeld: Boete 450,- Bijtelling dit jaar 450,-, je betaalt 0
Voorbeeld: Boete 650,- Bijtelling dit jaar 450,- je betaalt 200 (netto)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt onderstaand model dan bij uitdienst op 01-08-08:

Boete = boven norm bedrag p/m x resterende looptijd per maand
Boete = EUR 112 x 35 = 3920

Betaalde Bij telling dit jaar = bijtelling per maand x 7
Bij telling dit jaar = EUR 690 x 7 = 4830

Oftewel, geen rest schuld...bijna te mooi om waar te zijn...:-)

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 22:19

ReLight

echo("What Now ? !")

saillant detail enkel id dat dit het EIND resultaat zal zijn NA verrekening met de belastingdienst in juni het jaar erna.

De bruto boete zal je in eenmaal moeten ophoesten aan je werkgever, en je belasting teruggavave (en de resulterende berekening) is na 1 april.

Vraag van mij:
Hoe zit het met de boete om het leasecontract af te kopen ? Wij hebben ook de bijtelling boven leasebedrag net als overal. Maar omdat we 1 op 1 leasen en geen pool hebben, hebben we erg hoge boetes bij voortijdig eigen vertrek/inleveren, 2e jaar 8x kaal-lease bedrag (ex brandstof+verz) 3e jaar 6x, 4e jaar 4x.

Dit zijn behoorlijke boetes, vandaar dat ik kijk naar een kleine lease auto nu. Maar toch... Is dit ook aftrekbaar van je bijtelling in dat jaar ? Wat ik concludeer is dat je altijd moet opstappen in december, dan heb je het meeste bijtelling gehad om af te trekken :)

[ Voor 53% gewijzigd door ReLight op 27-04-2008 08:58 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Het is ook mogelijk om het leasecontract door een externe partij over te laten nemen. Leasebedrijven zullen je hier vaak bij accomoderen. Wanneer je dan bijvoorbeeld een korting geeft op het leasecontract zullen er vast wel mensen zijn die bereid zijn het van je over te nemen. Deze korting is dan uiteraard minder dan dat je aan boetes betaald zou moeten hebben...
Pagina: 1