Toon posts:

help help... harddisk crashed

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vriend die zijn laptop heeft gecrashed.
Ik heb de laptopschijf aangesloten op mijn desktop.
De harde schijf wordt herkend. Wat kan ik doen om de data te securen?

foutmelding : cyclische redudantiefout.

In het verleden heb ik dat ook gehad, maar na een reinstall van WINXP was dit verholpen.
De schijf staat natuurlijk op MBR, maar ik kan ze simpelweg niet benaderen.

Kunnen we iets doen om deze te recupereren?
Is HEEL belangrijke info die moet gerecupereerd worden omwille van massa 3D materiaal voor zijn schoolproject.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem OM FAQ / Beleid eens door. Als je CRC errors blijft houden is de kans groot dat het opervlak van de platter(s) beschadigt is in dat geval is het beste wat je kunt doen een nieuwe schijf erin duwen en je backup terugzetten.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:46:
Is HEEL belangrijke info die moet gerecupereerd worden omwille van massa 3D materiaal voor zijn schoolproject.
Als het dan zo heel belangrijk is snap ik niet waarom ie geen backup er van heeft.

Verder idd de FAQ doorlopen en een van de recoverytooltjes proberen en stevig bidden.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

vINNI013, in plaats van paniekerig te doen, wat je nooit moet doen in dit soort gevallen, kun je beter eerst eens rustig gaan kijken wat je opties zijn. Hier OM FAQ / Beleid is redelijk wat te vinden over data recovery, daarnaast is dit een veel besproken onderwerp hier op GoT met wat simpel zoekwerk moet je genoeg mogelijkheden kunnen vinden.

In dit geval een topic starten met een paniek titel daarbij een topic start waaruit blijkt dat je zelf niet of nauwelijks hebt gekeken wat je zelf kunt vinden, gaat dit topic op slot, daarnaast zou ik je aanraden het FAQ ook eens door te lezen over het aanmaken van een topic.

Als tip wil ik wel meegeven, als je niet te veel verstand van zaken hebt en dit is heel erg belangrijke data zoals jij zelf aangeeft, dan raad ik aan de FAQ eens goed door te nemen en eventueel contact opnemen met één van de genoemde DataRecovery bedrijven. Dit zal geen goedkope optie zijn maar zij weten wat ze doen. (sommigen werken op basis van: "No cure No pay")

Edit: Sorry, mijn fout ;) Welkom op GoT :), hier op GoT gaan wij er vanuit dat je zelf ook het een en ander onderneemt om tot een oplossing te komen, dit zou uit je topic start moeten kunnen opmaken. Daarbij staan er in de verschillende FAQ's heel nuttig informatie, kun je daar in je antwoord niet vinden, dan kan je ook de zoek functie van GoT gebruiken. Heb je vervolgens nog geen antwoord of oplossing kunnen vinden dan kun je een topic aanmaken welke het probleem omschrijft en weergeeft wat je zelf al hebt geprobeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 24-04-2008 10:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.