Toon posts:

twijfel tussen ddr2 800 mhz of 1100 voor overclocking.

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes omdat mijn pc beetje oud begint te worden (amd xp 2400 6600 GT 1 gb ram) wil ik binnenkort dus een nieuwe inelkaar zetten.

Ik zat te denken aan een asus p5k-v moederbord (goede overclocker) een dual core e7200 met een 8800GS video kaart, nu zit ik te twijfelen of ik ddr2 800 mhz geheugen moet pakken (2 gb) of het duurdere 1100 mhz geheugen ( 2gb). Weet iemand zo of dit veel voordeel heeft met overclocken?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Volgens mij is PC-6400 (800Mhz dacht ik) al ruim voldoende voor te OC'en, echter als je extreem wilt klokken kun je beter de 1066Mhz nemen volgens mij, maar hier ben ik niet zeker van.

Verwijderd

De E7200 heeft een multiplier van 9,5 daarmee zou je dus al tot 3,8GHz komen zonder je geheugen over te klokken. Maar al bijna al het geheugen wil wel sneller bijvoorbeeld 900MHz mag geen probleem zijn en dan zit je al op 4275MHz wat waarschijnlijk nooit gaat lukken zonder extreme voltages.
Dus met 800MHz geheugen zit je wel goed. :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Met droogijs kwamen ze aan een FSB van 550MHz. Zie hier. Dus het hangt er vanaf hoe serieus je gaat overklokken. Als je dan 1:1 wilt draaien, zal je wel 1100MHz geheugen moeten hebben. Ga je niet extreem overklokken, dan zou ik voor de 800MHz modules gaan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 23-04-2008 20:32 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ik zou de P35-DS3 nemen. Kloken erg goed, worden minder warm en goeie componenten er op.

Naja, gaan we eens kijken

9,5x400= 3,8GHZ.
9,5x550=5,225GHZ.

Denk jij meer dan 3,8ghz te kunnen doen op je koeler, dan is het verstandiger om geheugen te nemen wat gegarandeerd sneller kan.

Verwijderd

Topicstarter
In het begin wil ik het nog rustig aan doen maar lijkt me wel vet om hem straks stabiel op 5 ghz te draaien :D maar dan zal ik denk wel andere koeling moeten nemen dat 1100 mhz ram kost overginens ogv 30 euro duurder als dat 800 ram, dus dat valt best mee..

@rein

Is die veel beter dan de p5k-v dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 20:39 ]

Verwijderd

Ja, namelijk, geen onboard video, wat niet goed is voor je overclock, ultra durable 2 componenten, betere onboard geluid. Lees anders mijn revieuw over de DS3R.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:04:
Ja, namelijk, geen onboard video, wat niet goed is voor je overclock
Dat was met de G965 chipset zo. De G33 en G35 chipsets hebben hier geen last meer van.
Zie bijvoorbeeld http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168399 FSB van 580MHz :9

Verwijderd

Dat is zeker een mooi resultaat :).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Dit valt eigenlijk onder 'welke moet ik nemen?' en dat soort vragen zijn niet gewenst op GoT :o. Dit omdat je het eigenlijk prima zelf uit kunt zoeken :).

Hoe? Bv. aan de hand van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Daar staat het e.e.a. uitgelegd en de berekeningen die daar gebruikt worden kun je ook prima toepassen op het snellere geheugen wat niet in de tabellen / uitleg staat. Wat betreft overclock resultaten: zoek ervaringen van mensen! Je kunt in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen en Die Hard Overclocking ongetwijfeld een aantal topics vinden waarin mensen een processor flink overclocked hebben. Aan de hand daarvan kun je wel een inschatting maken hoe makkelijk een moederbord overclocked. At last but not least besteden bepaalde reviews ook aandacht aan overclocking, zoek dus ook naar reviews!

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.