Oude laptop op 22 inch aansluiten, niet juiste resolutie

Pagina: 1
Acties:

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 16:17
Ik probeer de oude medion laptop (met Geforce FX Go5350) aan te sluiten op m'n HP 22 inch, zodat ze ook daar lekker op kan werken.
De drivers zijn goed geinstalleerd, en in de windows instellingen kun je zien dat ie veel resoluties ondersteunt op z'n externe vga poort. Hij kan er zelfs Full HD resolutie weergeven, en nog een zooi hele grote resoluties daarom heen.
Maar 1680 bij 1050 kan ie niet weergeven.. zelfs niet als ik bij het 2e scherm de drivers installeren, en hij em ook in het systeem heeft staan als de HP 22 inch.

Ik wou de drivers nog updaten, maar kon blijkbaar niet de goeie drivers downloaden van Nvidia.

Ik weet niet zo goed waar ik nu moet kijken, jullie?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Elektrische camper (80kWh)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:22
probeer de drivers van laptopvideo2go eens, enneh, ik denk niet dat jouw laptop die resoluties aankan :+

edit: daarmee bedoel ik dat er limitaties aan je laptop kunnen zitten

[ Voor 25% gewijzigd door sjongenelen op 23-04-2008 12:02 ]

you had me at EHLO

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
TheNymf schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:15:
probeer de drivers van laptopvideo2go eens, enneh, ik denk niet dat jouw laptop die resoluties aankan :+
BS. Hij kan namelijk wel 1920x1200(of 1080) weergeven dus daar kan het niet aanliggen.

Daarnaast kan VGA best doorpompen hoor en de FX-serie van nVidia mag dan oud zijn, maar is nog niet super antiek!

Je kunt inderdaad wel even proberen de drivers van LaptopVideo2Go te installeren. www.laptopvideo2go.com, want dit klinkt namelijk als een limitatie in de driver die je nu gebruikt. Overigens wel even goed lezen op de site en de aangepaste INI gebruiken :) Maar dat lukt denk ik wel!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 11:08
Dit heb ik ook gehad, echter op een intel chipset. Mijn philips 22inch kreeg ik niet op de juiste resolutie, terwijl ik wel kon instellen op 1900 * ... enzovoorts.

Je zou het nog kunnen proberen met custom resoluties in Powerstrip. Werkt dit niet, dan zit er niet veel anders op dan een nieuwe laptop (same here).

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 00:02
Kan je in je nvidia control panel geen custom resoluties instellen?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Toevallig heb ik ook net mijn monitor op mijn laptop aangesloten. Bij mij was dit probleem opgelost toen ik het display van de laptop uitschakelde in de driver. Standaard kwam hij bij mij op dualview.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 16:17
Bedankt voor de reacties. Ik zal naar laptopvideo2go.com kijken binnenkort.

@smokey, dat is ook een mogelijkheid. Ik moet even kijken hoe dat ook alweer ging, klinkt erg suf maar het windows instelinngen scherm laat me alleen een 2e scherm koppelen, en niet het origineel uitschakelen.

@peterz20, ik ga daar geen nieuwe voor kopen :P mijn 2 laptops werken wel op het scherm, die medion van m'n vriendin werkt al wel op 1600 bij 1024 op het 22 inch scherm.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Elektrische camper (80kWh)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Alex3305 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:57:
[...]

BS. Hij kan namelijk wel 1920x1200(of 1080) weergeven dus daar kan het niet aanliggen.

Daarnaast kan VGA best doorpompen hoor en de FX-serie van nVidia mag dan oud zijn, maar is nog niet super antiek!

Je kunt inderdaad wel even proberen de drivers van LaptopVideo2Go te installeren. www.laptopvideo2go.com, want dit klinkt namelijk als een limitatie in de driver die je nu gebruikt. Overigens wel even goed lezen op de site en de aangepaste INI gebruiken :) Maar dat lukt denk ik wel!
Hoeft geen bullshit te zijn, hoor, die 1920x1200 kan ook een virtuele resolutie zijn. Er was laatst ook namelijk al een topic over de FX 5200 en hoge resoluties en de vraag van de TS (en de opmerkingen die gemaakt worden over de beschikbare resoluties) zijn hetzelfde: Samsung 245B wil niet op native resolutie via DVI.

Enige verschil is dat het daar gaat over DVI en hier over VGA. ;)

edit:
Het kan natuurlijk zo zijn dat de VGA- poort eigenlijk een DVI-I poort met converter is en dat is het maar de vraag of je wel hoger komt dan die 1600x1200.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-04-2008 15:04 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1