Ik heb een probleem met mijn PC. Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, vandaar dat ik hier wat hulp hoop te kunnen krijgen. Gisteravond heb ik mijn PC uitgezet en dit ging (naar mijn weten) normaal. Nu ik het apparaat weer aan probeer te zetten, gebeurt er helemaal niets. Normaal gesproken krijg ik een BIOS scherm met de gegevens van mijn PC (geheugen, harde schijf, etc), maar dit gebeurt nu niet. Het scherm blijft zwart (krijgt zelfs geen signaal) en er zijn geen piepjes te horen. Ik heb de kast open gemaakt en wat er wél gebeurt is dat de fan (van de CPU) gaat draaien en het "Aan"-lampje (het lampje dat aangeeft dat de pc aanstaat) aangaat. Meer niet.
Het vreemde is nog dat mij is opgevallen dat de fan en het "Aan"-lampje *meteen* aangaan, zodra er stroom op de pc wordt gezet. Oftewel, als ik de stekker eruit haal (en deze er een tijdje uitlaat), deze vervolgens weer aansluit, gaat de fan meteen draaien, zonder dat ik de "Aan"-knop in heb gedrukt.
Gezien ik geen piepjes hoor en er geen waarschuwingen op het scherm te zien zijn, heb ik geen flauw idee wat er nu aan de hand is. Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat er met mijn PC aan de hand is? Suggesties?
Het vreemde is nog dat mij is opgevallen dat de fan en het "Aan"-lampje *meteen* aangaan, zodra er stroom op de pc wordt gezet. Oftewel, als ik de stekker eruit haal (en deze er een tijdje uitlaat), deze vervolgens weer aansluit, gaat de fan meteen draaien, zonder dat ik de "Aan"-knop in heb gedrukt.
Gezien ik geen piepjes hoor en er geen waarschuwingen op het scherm te zien zijn, heb ik geen flauw idee wat er nu aan de hand is. Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat er met mijn PC aan de hand is? Suggesties?