Ik hoop dat je de E-MU 0404USB bedoel, aangezien de software van de PCI versie voor mij ook totaal onbekend is. Alle knopjes die je nodig zou hebben zijn op de USB versie fysiek geplaatst, redelijk 'fool-proof'

.
Wat betreft ASIO. Standaard word de 0404 als gewone geluidskaart aangesproken, dus in eerste instantie met de kmixer in het geval van WindowsXP.
Om ASIO te gebruiken heb je een redelijk gelimiteerde keuze uit programma's. Ik gebruik zelf Foobar voor muziek, waarbij je via een plugin ASIO als 'output device' kan kiezen. Ook WinAmp kan je voorzien van een ASIO plugin.
(
Een videospeler met ASIO output heb ik nog niet zo snel gevonden, maar daar vind ik 'bit-perfect' ook een stuk minder belangrijk)
Dit omzeilt Window's volumeregelaar (die word gewoon gedisabled) en word je dus verplicht de monitor knop (of main output, 1 van die 2 geloof ik) te gebruiken. Alle 'randgeluiden' (msn, windows klikjes, etc) zullen ook niet meer afgespeeld worden zodra er een ASIO stream aanwezig is. (heerlijk imo, geen irritante bliepjes door je muziek door

)
(btw, ik heb zelf ook een NAD C-325BEE

, alleen nog geen speakers

. Binnenkort hoop ik dus wat meer ervaring te hebben met het aansluiten daarvan)