Toon posts:

Welk moederbord kan ik het beste nemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik zou graag willen weten welk moederbord ik het beste kan kiezen.
Altijd heb ik asus moederbords gehad, maar misschien ben ik aan iets anders toe of toch niet !
Zowiezo wil ik een AMD PHENOM X4, dus ga ik voor een AM2+ moederbord.
Intel processors heb ik echt genoeg van wil er nooit meer 1 hebben.
Welke is het beste van onderstaande merken:
Asus
MSI
Gigabyte
DFI
Ik moet stabiliteit hebben en snelheid en zowiezo wil ik een ATI crossfire bord
Bovendien wil ik graag beste combinatie van moederboard en merk en videokaart en merk en geheugen en merk.
Graag een antwoord hierop ik kan namelijk geen goede vergelijkende benchmarks vinden.
Overal staat super ect... bij.
Mvg,
Marc

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kijk gewoon naar het moederbord dat jou de functionaliteit biedt die jij nodig hebt.

Als je al die moederborden hebt gevonden, ga dan kijken naar de chipsets die er op zitten en ga rondkijken of ze problemen opleveren, snel kapot gaan, etc.

Daar kun je denk ik al een heel eind mee komen.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

simpel
gigabyte, msi, asus en enzz zijn allemaal goeie borden.
Waar wij als tweakers kijken wat je met zo bord kan met overklokken.
De vraag die je moet stellen is ga ik overklokken of niet?

Verder de enigste bord die goed crossfire ondersteunt zijn borden met een amd chip er op .
Als niet doet overklokken is een asrock bordje voldoende en de prijs verschil kan je dan een leuke kaart of beter cpu voor terug kopen.

Geheugen .
Standaart geheugen kan niet fout gaan maar overklok geheugen moet je wat meer moeite voor doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zowiezo kunnen overklokken, dus wil eigenlijk op elk gebied het betere hebben en vooral stabiel

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 00:40
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:04:
simpel
gigabyte, msi, asus en enzz zijn allemaal goeie borden.
Waar wij als tweakers kijken wat je met zo bord kan met overklokken.
De vraag die je moet stellen is ga ik overklokken of niet?

Verder de enigste bord die goed crossfire ondersteunt zijn borden met een amd chip er op .
Als niet doet overklokken is een asrock bordje voldoende en de prijs verschil kan je dan een leuke kaart of beter cpu voor terug kopen.

Geheugen .
Standaart geheugen kan niet fout gaan maar overklok geheugen moet je wat meer moeite voor doen.
Correctie, crossfire werkt ook op Intel chipsets (niet dat het hier van toepassing is maar feit is dat crossfire ook op andere chipsets aan de praat te krijgen is). Verder kan geheugen weldegelijk problemen opleveren, elke mobobakker heeft niet voor niets QVL lijsten :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Wat heb je zelf al gezocht? Wat voor chipset zoek je, welke features wil je, welke prijsrange? Zie CSL Beleid

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Zie hiertoe ook de Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen dus ook onder :)

Tweaker? het komt concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat:

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.