[Geheugen] Pc6400 en Pc8500 samen mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoals de topic titel al zegt : Is het mogelijk op pc8500 geheugen naast pc6400 geheugen te draaien.

Huidige situatie
  • E6850
  • 2 GB Geil pc8500 cas5
  • WD raptor 150 GB
  • XFX 8800 GTS 512mb XXX editie
  • Gigabute p35-ds4 Rev 2.0
Wat ik me eingelijk afvraag is het mogelijk om bij deze config pc6400 geheugen erbij te zetten.
Volgens Google en GoT search kom ik er niet uit alleen maar vs en niet en.

Waarom : Ik heb heel goedkoop 2x 2 GB pc6400 kan krijgen en 6 GB natuurlijk aantrekkelijker is dan 4 GB.

Logische redenering:

Het zelfde als SLI de betere kaart klokt zich terug naar de slechtere kaart.
Geldt dit dan ook voor geheugen ?

Graag jullie mening hier over.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:48
PMG FAQ over het hoofd gezien?

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 11:04
En waarom is 6GB 'natuurlijk' veel aantrekkelijker? 4GB krijg je tijdens gewoon pc-gebruik + wat gamen ed toch niet vol. Extra geheugen wordt nl pas aantrekkelijk als je je huidige geheugen soms vol krijgt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tenzij je extreem veel geheugen gebruikt momenteel, zou ik eerder voor 4GB sneller geheugen gaan dan 6GB trager.

• LuckY
  • Niet online
Heb ik doorgelezen alleen daar kom ik niks tegen over pc8500 geheugen.
Alleen de optie om het lager te klokken maar dan weet ik nog niet of het werkt.
Flipjack schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:39:
En waarom is 6GB 'natuurlijk' veel aantrekkelijker? 4GB krijg je tijdens gewoon pc-gebruik + wat gamen ed toch niet vol. Extra geheugen wordt nl pas aantrekkelijk als je je huidige geheugen soms vol krijgt.
Veel met VM's werken,meerdere VM's tegelijk aan.
Admiral Freebee schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:51:
Tenzij je extreem veel geheugen gebruikt momenteel, zou ik eerder voor 4GB sneller geheugen gaan dan 6GB trager.
Zie punt hierboven: Ik werk liever met 2 systemen met 2/3 GB dan met 1,5 GB

Kwesite van Blindheid :

PMG FAQ
Snelheden: dat is op zich logisch, je hebt de meeste kans op succes wanneer het boeltje op de snelheid en de timings van het langzaamste reepje draait.

[ Voor 11% gewijzigd door LuckY op 20-04-2008 19:59 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan wel PC8500 geheugen hebben maar loopt het nu ook op die snelheid ? Ik gebruik zelf PC6400 geheugen maar met een FSB van 345MHz loopt het maar op 690MHz ipv 800MHz. Het lijkt me sterk dat jouw geheugen nu op PC8500 loopt, zou wel kunnen maar is niet echt waarschijnlijk.

Als je geheugen nu op zeg 750MHz loopt heeft PC6400 nog niet eens nut, laat staan de PC8500 waar je nu mee draait. Als je geheugen nu onder de PC6400 loopt maakt PC6400 geheugen er bij zetten helemaal niets uit omdat het toch niet benut wordt. Het zou in dat geval dus helemaal niets uitmaken als je PC6400 er bij zou zetten. Het er bij zetten zou dus 0,0 langzamer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 20-04-2008 20:01 ]

• LuckY
  • Niet online
Bedankt,
Dat is nou een duidelijk antwoord.

Bij me laatste weten draaide het geheugen wel op pc8500 snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 20-04-2008 20:02 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
LuckyY schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:56:
Zie punt hierboven: Ik werk liever met 2 systemen met 2/3 GB dan met 1,5 GB
Geen kwestie van blindheid. Van 1,5GB naar 3GB gaan zal voor veel mensen nuttig zijn. Maar 4GB is al veel geheugen om te gebruiken, laat staan 6GB. Al wat ik wil zeggen is dat je eerst je huidige geheugengebruik goed moet opvolgen voor je beslist.

Verder kan je meestal verschillende snelheden wel goed mixen. Het enige wat je tegen kan komen is compatabiliteitsproblemen met je moederbord.

• LuckY
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:09:
[...]

Geen kwestie van blindheid. Van 1,5GB naar 3GB gaan zal voor veel mensen nuttig zijn. Maar 4GB is al veel geheugen om te gebruiken, laat staan 6GB. Al wat ik wil zeggen is dat je eerst je huidige geheugengebruik goed moet opvolgen voor je beslist.

Verder kan je meestal verschillende snelheden wel goed mixen. Het enige wat je tegen kan komen is compatabiliteitsproblemen met je moederbord.
Als je voor 2 tientjes 4 GB op de kop kan tikken vind ik het niet erg ;) dat het een beetje overkill is .
En ik merk al dat ik niet goed meer dan 2 server virtueel kan draaien omdat ik ze net geen 1 Gb kan toekennen. Dan moet daar nog de client bij.

En ik heb nu me geheugen op pc6400 snelheid draaien (ze draaide wel op pc8500).
Dus dan ga ik het maar testen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LuckyY schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:56:
[...]

Heb ik doorgelezen alleen daar kom ik niks tegen over pc8500 geheugen.
Alleen de optie om het lager te klokken maar dan weet ik nog niet of het werkt.
[...]
En waarom is PC8500 geheugen zo anders dan alle andere snelheden :?
Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?

Dat is in principe gewoon mogelijk, mits het van eenzelfde soort is (SDR, DDR, DDR2, RDRAM, etc). Je kunt de verschillende soorten niet onderling mixen.

[...]

Snelheden: dat is op zich logisch, je hebt de meeste kans op succes wanneer het boeltje op de snelheid en de timings van het langzaamste reepje draait.
Lijkt me bijzonder duidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.