Toon posts:

VGA fout PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok laat ik beginnen bij mijn specs voor de duidelijkheid.

- Gigabyte GA-G31M-S2L 775 Socket
- Core 2 Duo E6750 @ 2,67 GHZ
- 4 GB DDR2 ( 2x 2GB)
- Asus GF 8600 GT 256 MB
- Vista Ultimate 32bit
- vage voeding die ik gekregen heb van een vriend ( 350 Wat)

Probleem ;

Gisteren zet ik mijn pc aan en hij begon spontaan mijn HD te scannen op fouten. Dit is opzciht al vreemd omdat ik de PC er voor gewoon had afgesloten. Nadat het scannen voltooid was starte de computer zichzelf opnieuw op en hoorde ik een vreemd geluid. Namelijk 1 lange piep en 2 korte erna.

Ik kan me nog herrinderen dat ik de handleiding van mijn moederbord heb gelezen dat dit een indicatie is dat er iets niet in orde is. Ik kreeg ook geen beeld en zag dus geen opstart scherm of iets dergelijks.

1 long, 2 short : Monitor or graphics card error

Nu kan ik me moeilijk voorstellen dat mijn video kaart nu al naar de klote is omdat ik 3 maanden geleden deze pc in elkaar heb gezet en alles dus gloednieuw is. Het zou natuurlijk kunnen maargoed.

Ik heb dus mijn kast open gemaakt gekeken of alles nog goed zat en aangesloten was. Nergens iets op aan te merken. Heb alles eens goed aangeduwd en de videokaart er hellaal uit gehaald en er weer terug in gedaan. Daarna de pc opgestart en weer het zelfde piepje en geen beeld.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die een idee hebben wat er aan de hand zoui kunnen zijn.
Ik heb zelf een vermoede dat het aan de voeding zou kunnen liggen. 350 wat is namelijk niet echt veel.

Wat denken jullie?

p.s.
heb hellaas geen andere pc om te testen of de kaart echt kapot is.
Ik gebruik nu de onboard video om nog gebruik te kunnen maken van de pc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 17:24 ]

Verwijderd

Zou inderdaad je voeding kunnen zijn als je ons ook nog kunt vertelen wat voor voeding het is merk en type nummer en het aantal te kunnen leveren amperes. Kan hier misschien iets nuttigs worden over gezegd. ;)
Als je nu via onboard video wel met de PC kan werken kan het zijn dat de voeding de videokaart niet trekt of dat de voeding de videokaart heeft gesloopt.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 17:48 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

het is eigenlijk een beetje moeilijk om nu te zeggen waar het probleem van de TS zit.Het hoeft namelijk niet persé aan je videokaart te liggen.

Een voor een onderdelen vervangen (uiteraard wel beginnen met je videokaart) en dan kijken waar het fout gaat.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Mtek mp350b als voeding.

Ik krijg trouwens ook een fout als ik windows op start ( in windows) . Zou dit een aanleiding kunnen zijn?

Windows host proces (rundll32) werkt niet meer.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: rundll32.exe
Versie van toepassing: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van toepassing: 4549b0e1
Naam van foutmodule: nvapi.dll
Versie van foutmodule: 7.15.11.6925
Tijdstempel van foutmodule: 475f4cbe
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 000276e0
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 9dba
Aanvullende informatie 2: 8a95d6c15390697e49eebb4c03600ac2
Aanvullende informatie 3: 1bf1
Aanvullende informatie 4: 7cbcbe87a857dbb5e2f109f5a066e14a

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 593168998
Version.txt
AppCompat.txt
memory.hdmp
minidump.mdmp

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 18:46 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En daar is dus de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor. Testen is het devies. Of Mtek een beetje fatsoenlijk merk is kun je vinden in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19, en je kunt uitrekenen hoeveel je op de beide +12V rails nodig hebt. Ik zie Mtek niet bij de A-klasse voedingen staan, dus mogelijk is dat de oorzaak, maar dat zul je uit moeten testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe voeding van corsair 460 watt er in gedaan en de videokaart werkt nog steeds niet. Nu is de conclusie dus het is OF de videokaart OF het moederbord?

Ten einde raad
Pagina: 1