Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tacens Voedings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In nederland verkopen ze sinds kort ook de 0db tacens voedingen.
de:

AERIS 680 (680watt)
en de
VALEO SMART 560 (560watt)
Ook te zien op www.tacens.com

Maar nu de Vraag is dit echt zowat geluidloos?
Ik heb nu zo pestpokke voeding in me pc zitten van Coolermaster Igreen waar 17db/max20 op de doos stond maar het lijkt wel of de dvddrom drive vol staat te draaien zoveel herrie.

En ben dus opzoek naar een nieuwe, die je amper hoort (nee geen fanless vind ik te duur max 100euro)
Maar een 2e miskoop zal niet prettig zijn vandaar deze vraag over de 0db voedingen

Iemand ervaring er mee?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Check deze site voor een overzicht van kwaliteitsvolle "stille" voedingen:
http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

En 0dB lijkt me niet echt mogelijk...

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 19-04-2008 23:48 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Reduces effectively the heat produced by the power supply and with an intelligent fan control, it even allows switching off the psu fan when it is not needed, producing 0dB noise.
Kortom, er zit gewoon een fan in, die vast niet bijster veel anders zal zijn dan elke andere 120mm fan in elke andere voeding, alleen wordt de fan hier automatisch uitgeschakeld als de temperatuur van de voeding laag genoeg is. Hoe effectief dat is valt weinig van de zeggen denk ik. Dat hangt namelijk voor een deel ook af hoe warm het in je kast wordt en zo.

En aangezien er verder voor zover ik zo snel kan zien nergens wordt vermeld bij welke temperatuur hij uitschakelt is daar dus weinig zinnigs over te zeggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2008 23:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Orion84 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:48:
En aangezien er verder voor zover ik zo snel kan zien nergens wordt vermeld bij welke temperatuur hij uitschakelt is daar dus weinig zinnigs over te zeggen?
Precies, grote bullsh*t dus.
Plus dat hun tabelletjes met de vermogensverdeling van de voeding me ook niet veel vertrouwen inboezemt. Het is niet echt duidelijk en ze tonen niet echt hoeveel vermogen de 12V-lijn echt kan leveren. Haal een Enermax Modu82+ 525W of een Corsair HX520W en je zal veel beter af zijn.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb een Tagan gehad en heb nu een Corsair voeding, maar die zijn allebei hartstikke stil hoor. Wellicht kun je ook gewoon de fan van je Cooler Master voeding vervangen.

Casemod: Cubeleon

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 12:03

Lord_Nemesis

Wa oars?

Tagan is bij mij ook de stilste (en beste) voeding die ik heb gehad. Gaat nu standaart in elke pc hier.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 21:41
ik heb een zalman hp 600 en een ocz gamexstream 700 en deze zijn zeer stil.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De iGreen voedingen zijn ook echt slecht. Heb er zelf ook 1 gehad en die 17dB is echt onzin. Hier over contact met Coolermaster gehad en ze weten dat ie te veel herrie maakt. Ze waren alleen niet van plan hier iets aan te doen. Ze gaven mij 2 opties en die waren zelf de fan vervangen en garantie kwijt zijn of anders maar een andere voeding kopen. Ik heb dus maar een andere voeding gekocht. Heb nu een Zalman en die is heerlijk stil. Ik heb in mijn PC waterkoeling en dat niet voor de temps maar echt voor de stilte, die Zalman voeding past daar prima bij.

Zelfs een stille Samsung HDD maakt meer herrie dan die Zalman voeding. Dan maakt het ook niet uit of de PC niets doet of dat ik aan het gamen ben. De iGreen is idle nog redelijk stil maar met gamen wordt het echt een stofzuiger was mijn ervaring.

Die iGreen is gewoon super slecht qua geluid. Andere Coolermaster voedingen zijn wel stiller maar voor mij nooit meer een Coolermaster voeding, mede door het verhaal van hun aan telefoon dat ze het weten maar dat ik het zelf maar moet uitzoeken.

Goede stille voedingen zijn oa van Zalman en Corsair. Met die 2 heb ik zelf ervaring en ze zijn beide erg goed. Maar zoals hier boven staat zijn er nog meer goede merken.

Als jij gewoon luchtkoeling hebt zal de fan van de CPU en GPU meer herrie maken dan je voeding. Wat dat betreft heeft een 0dB voeding ook geen nut. Zelfs bij mij met waterkoeling voor de stilte maakt de rest van de PC meer herrie dan de voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 20-04-2008 14:57 ]

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 13:50
Ik zou de decibelwaarden op de dozen nooit vertrouwen, maar meer afgaan op reviews. Bij het samenstellen van mijn huidige pc ben ik voor een groot deel afgegaan op reviews op http://www.silentpcreview.com. Ik heb de Corsair HX520 gekocht en ben super tevreden. Het enige dat ik hoor als ik mijn pc aanzet is de luchtverplaatsing en mijn harde schijven.
Ik heb even proberen te zoeken naar reviews van die Tacens voedingen, maar kon haast niks vinden. Als ik jou was zou ik gaan voor een voeding die door verschillende mensen/sites gereviewed is.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Adverteren met 0dB is sowieso de grootste onzin, zelfs als de ventilator uit staat, want de spoelen etc geven al de nodige dB's.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
De voeding word zowiezo al warm van de warme lucht uit de fans van de CPU en GPU.
De doorsnee kast heeft achterin 1 ventilator zitten, omdat de voeding meehelpt de lucht af te voeren.
0 dB me ass.. :p

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

koop een efficiente voeding van een a-merk en het is indien het geen megavoeding is, een stille.

Zelf beschik ik over een Antec Earthwatts 550W en die is gewoon heel erg stil. Zeer tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Maarja veel wezen gogelen en hier op got gekeken,
Vrijwel lijken de Corsair HX520 en de Zalman ZM600-HP
Op melkaar (niet het aantal watt) evenstil.
Maar volgens somige mensen is de hx520nog stiller dan de zalman.
Ik zit nu echt in dubio welke ik moet kiezen want 2e miskoop is niet niks.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
De Corsair is sowieso geen miskoop. Met de Zalman heb ik geen ervaring, maar die is vast ook wel goed als ie goed uit de reviews komt.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
supper de Corsair, hoor hem als enigste uit mijn pc kast komen:) (heel zachtjes)
Ofwel pc is vrijwel helemaal stil

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

seasonic s12 II 550watt hier in me pc en die is ook zeer stil, wellicht omdat het in combinatie is met een antec p182 die een groot gedeelte van het trillen en geluid absorbeerd. feit is toch dat hij met kast open ook vrijwel geen geluid maakt.

een aantal reviews vertelen meer dan 1000 specs kunnen. Ik heb ook fans gehad die zoveel geluid maakte dat ik ze uitzet tijdens normaal gebruik (nu vervangen) die nog geen 20Db zouden moeten produceren. klopt echt vaak geen hout van.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34
Ik heb een Cooler Master Real Power M520 in mijn systeem zitten, vrij stil, modulair, efficiënt en zeer betaalbaar (prijs/kwaliteit is erg goed)

De wijzen komen uit het Oosten!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47

artificial_sun

Mazda Rx7

N og even voor de mensen die een verkeerd beeld krijgen over de voedingen met 0dB techniek door dit topic. De Tacens schakelt de 13,5cm fan (die al zeer stil is) uit als hij niet nodig is. Met wat i-netten zal de fan dus niet gaan draaien.

Stadia was beter....

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb een 850W Be-Quiet Dark Power voeding die volledig stil is. Zowel onder zware belasting als wanneer ik zit te internetten. Voordeel van deze voeding is dat de fan (en de rest van de fans die ik erop aangesloten heb) na het uitzetten van mn pc nog na blijven draaien om te zorgen dat de onderdelen van mijn kast ook nog kunnen afkoelen. Ik heb geen enkele klacht over deze voeding.

Wel kan ik uit ervaring zeggen dat de Tacens fans (120mm aura ICE) de stilste zijn die ik tot nu toe heb gehad en ik kan ze iedereen aanraden voor de zachte prijs die ze kosten!

Verwijderd

Mijn tangan had last van badcaps maar dat zal nu wel opgelost zijn. printontwerp van die overleden tangan was ook zeer slecht, vragen om uitgedroogde en lekkende condensators. De corsair TX650 die ik nu heb is zeer stil en ook nog leuk geprijsd.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:23:
Mijn tangan had last van badcaps maar dat zal nu wel opgelost zijn. printontwerp van die overleden tangan was ook zeer slecht, vragen om uitgedroogde en lekkende condensators. De corsair TX650 die ik nu heb is zeer stil en ook nog leuk geprijsd.
Badcap problemen zijn simpel te repareren als je een beetje kunt solderen. Gewoon de caps ergens anders uitslopen :+

Stadia was beter....

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16
Over die Tacens voeding:

- 13.5 cm ultra-silent fan (20db) with antivibration pads

No way dat die dus volledig stil is, ok hij schakeld de fan uit als hij het hiet warm krijgt, maar als je een beetje gaat gamen (of iets anders waarvoor de pc prik nodig heeft) dan ga je hem denk ik wel horen hoor.

En ik heb idd ook goede verhalen gehoord over corsair voedingen. Dus als ik jou was, zou ik daarvoor gaan (ga ik binnen afzienbare tijd doen ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Rickz op 16-04-2009 16:12 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

dlm schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:11:
Over die Tacens voeding:

- 13.5 cm ultra-silent fan (20db) with antivibration pads

No way dat die dus volledig stil is, ok hij schakeld de fan uit als hij het hiet warm krijgt, maar als je een beetje gaat gamen (of iets anders waarvoor de pc prik nodig heeft) dan ga je hem denk ik wel horen hoor.

En ik heb idd ook goede verhalen gehoord over corsair voedingen. Dus als ik jou was, zou ik daarvoor gaan (ga ik binnen afzienbare tijd doen ;) )
Welke Tacens voeding heb je precies?

Stadia was beter....

Pagina: 1