Geen center na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort RAID0 in mijn pc, waardoor ik Vista opnieuw geinstalleerd heb. Naderhand alle drivers en software weer netjes geinstalleerd, maar tijdens het kijken van een film kwam ik erachter dat ik geluid miste, in dit geval alle stemmen. Niet zo fijn dus |:( Na even rondzoeken kwam ik erachter dat mijn center speaker niet werkte, zelfs niet in de test utility van creative, waar je op je speakers kunt klikken om een test geluid af te spelen. Alle kabels daarna na gekeken, maar die zaten natuurlijk allemaal nog op zijn plek. Heb inmiddels ook al de nieuwste drivers gedownload, maar dat mocht niet helpen. Het betreft de volgende configuratie:

- Creative X-Fi XtremeMusic
- Teufel 5.1 Speaker set
- Vista Ultimate

Mijn subwoofer (die op dezelfde kabel zit als center) werkt wel perfect. En het lijkt me niet dat het aan codecs kan liggen aangezien de Utility van creative daar geen gebruik van maakt.

Iemand ideeen of suggesties? Bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Wissel de center/sub plug om met de links/rechts plug. Dat de sub werkt komt waarschijnlijk omdat het de lage tonen uit de andere kanalen weergeeft. Als de center dan wel werkt weet je dat het aan de kaart of instellingen ligt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
ShittyOldMan schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:26:
Wissel de center/sub plug om met de links/rechts plug. Dat de sub werkt komt waarschijnlijk omdat het de lage tonen uit de andere kanalen weergeeft. Als de center dan wel werkt weet je dat het aan de kaart of instellingen ligt.
Dit heb ik gedaan, dan werkt de center als links voor. Hij is dus niet defect verder, ik denk dat het 'software' matig ergens iets mis is. Maar het gekke is dat het een schone OS Installatie is en alle instellingen overal goed staan. Misschien iemand anders met een XFi en hetzelfde probleem?