Brute koel Modding!!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ff over die iemand die een aopen kast wil vullen met water en dan op 80 kilo uitkomt wat het totaalgewicht betreft.
Ik zie het probleem niet!?!
Hoeveel liter gaat er in een beetje een aquarium? 150*50*50 = 375 liter. Dit is toch ook geen probleem voor een klein beetje fatsoenlijke tafel?

dus dat van die 80 kilo..geen probleem.
Water is dus echt geen optie..ookal heb je zuiver water, als je je computer erin legt krijg je toch weer ionen erin die zorgen voor geleiding..

en slaolie werkt dacht ik ook niet, was een paar weekjes geleden hier iemand die ook zoiest wilde, en dat lukte dus niet
geen idee wie het was hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puur water geleid niet.. KLOPT

maar het PRAKTISCHE probleem is dat je INDERDAAD (bijna) niet kan voorkomen dat er zouten of iets anders in oplost wat ervoor zorgt dat het gaat geleiden..

pak gewoon glycol ofzo.. mineraalolie kan ook..

maar wat ik ten zeerste aan zou raden is :
HEEL JE MOEDERBORD WATERDICHT MAKEN MET KIT OF BIJTS OFZO

ben je al van een hoop problemen af..

ook zou je een gedeelte van je mobo waterdicht kunnen maken en dat afsluiten met plexiglas.. zodat je niet veel (duur) koelvloeistof nodig hebt en kabels gewoon aan kan sluiten..

be cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 09:53

schizofreen

ik & jij

[niet alles doorgelezen]
[ff BINAS erbij gepakt]
allen gelet op temeratuur
vloeistoffen die in aanmerking komen:
-aceton
-benzine (dat wordt lachen)
-siliconenolie
-spiritus

maar waarom mik je niet gewoon je MoBo in een vrieskist en laat die vloeistof maar zitten?
Tzal best wel koud genoeg zijn hoor...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Laatst online: 27-09 08:17

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat spul uit die reclame heb je ook niets aan... Dat ging om een of andere mega super turbo autowas, en dat spul in dat aquarium was een van de delen daarvan.

Ik zou trouwens aan olie gaan denken.
Remolie is lekker vloeibaar, maar dat spul bijt helaas heel erg.
Ik heb ooit een Porsche gehad, en daar moest hele dunne olie in de motor. Dat spul kostte iets van Fl 80,- voor 4 liter. Dat spul was iets dikker als water, maar lang niet zo dik als gewone motorolie.
Gewoon ff langs de dichtstbijzijnde motor speciaalzaak gaan zou ik zo zeggen...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat mensen echt domme dingen gaan doen:
Puur water geleid!!!
Weliswaar niet zoveel als vervuild water, maar zelfs in puur water zit H3O+ en OH-. Water ioniseerd van zichzelf een beetje, zo kom je ook aan een ph van 7 bij kamer temparatuur. Bij hogere tempareturen verschuift geloof ik de ph schaal omdat water dan meer ioniseerd (Dus dan kan de ph boven de 14 komen!)
Het is al weer jaren geleden dat ik dit gehad heb met scheikunde en ik geloof dat zuren en basen niet meer zo uitgebreid gegeven worden, maar ik ben hier toch erg zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Op dinsdag 20 februari 2001 12:27 schreef bugsy het volgende:
Voordat mensen echt domme dingen gaan doen:
Puur water geleid!!!
Weliswaar niet zoveel als vervuild water, maar zelfs in puur water zit H3O+ en OH-. Water ioniseerd van zichzelf een beetje, zo kom je ook aan een ph van 7 bij kamer temparatuur. Bij hogere tempareturen verschuift geloof ik de ph schaal omdat water dan meer ioniseerd (Dus dan kan de ph boven de 14 komen!)
Het is al weer jaren geleden dat ik dit gehad heb met scheikunde en ik geloof dat zuren en basen niet meer zo uitgebreid gegeven worden, maar ik ben hier toch erg zeker van :)
zoals al eerder is gezegt is dat te verwaarlozen, dus beter opletten bij scheikunde :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op maandag 19 februari 2001 23:47 schreef schizofreen het volgende:
[niet alles doorgelezen]
[ff BINAS erbij gepakt]
allen gelet op temeratuur
vloeistoffen die in aanmerking komen:
-aceton
-benzine (dat wordt lachen)
-siliconenolie
-spiritus

maar waarom mik je niet gewoon je MoBo in een vrieskist en laat die vloeistof maar zitten?
Tzal best wel koud genoeg zijn hoor...
stel je krijgt een vonkje enzz
heb je de poppen aan het dansen en je huis in de fik >:)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 15:16 schreef -Confusion- het volgende:

[..]

Wie is er hier dom?

Schuim blussers blussen idd met schuim,
maar CO2 blussers blussen toch echt wel met stikstof.
volgens mij is co2 toch echt koolstof di-oxide en geen stikstof. N is het symbool voor stikstof d8 ik. allebei dom dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
Water heeft nog een HEEEEEL groot probleem.
Hoe zuiver het ook is, het blijft nog steeds uitzetten als het bevriest. En wat denk je dat er met een chip gebeurt als water tussen de chip en het mobo zit en dit gaat uit zetten?

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 15:48 schreef _Cyber_ het volgende:
Hoe zuiver het ook is, het blijft nog steeds uitzetten als het bevriest. En wat denk je dat er met een chip gebeurt als water tussen de chip en het mobo zit en dit gaat uit zetten?
kweet het niet hoor amar eehhhhh waarom zou je het water laten bevriezen?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
Op dinsdag 20 februari 2001 15:53 schreef delyver het volgende:

[..]

kweet het niet hoor amar eehhhhh waarom zou je het water laten bevriezen?
Volgens mij hebben we het hier toch over een vrieskist?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 15:55 schreef _Cyber_ het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het hier toch over een vrieskist?!
ja??? maar je gaat toch geen water over je mobo heen gooien en dat in een vriezer leggen??? dat kan iedere idioot nog bedenken |:(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Op zondag 18 februari 2001 15:31 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Jij hebt zeker niet opgelet bij scheikunde |:(
Gezuiverd en gedestilleerd water dus pure H2O geleid _GEEN_ elektriciteit.
Het kan ook helemaal geen elektriciteit geleiden.
Voor geleiding van elektriciteit zijn ionen nodig. In zuiver water zitten geen ionen dus kan het ook geen elektriciteit geleiden. Jij dacht zeker aan kraanwater, daar geleid idd wel elektriciteit. Maar daar zit ook allemaal troep doorheen.
O.a.: altijd wel wat keukenzout (NaCl --> Na + + Cl-) wat opgelost ijzer (Fe3+ ionen) en nog veel meer troep.
Door al deze ionen gaat het water opeens wel geleiden.

Nu jij weer. >:)
Zelfs zuiver water geleidt! Water kent een zogn. dissociatie constante (10^-14). water valt spontaan uiteen (dissocieert) in H+ en OH- ionen. Met een concentratie van 10^-7 (pH = 7).

dus:

H2O --> H+ en OH- (en andersom). De evenwichtsconcentratie is zeer laag: c(H+) = c(OH-) = 10^-7 mol/l.

de pH wordt bepaald aan de concentratie H+ ionen (dit zijn zuurmakende ionen): pH = -log c(H+)

dus voor zuiver water: pH = -log (10^-7) = 7

Dus er zijn altijd ionen in water aanwezig, die voor geleiding zorgen!

Nu jullie weer!

[edit]
Oh ja:

fluorinert is een goede vloeistof:

http://tweakers.net/nieuws/11739?highlight=fluorinert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
Op dinsdag 20 februari 2001 15:56 schreef delyver het volgende:

[..]

ja??? maar je gaat toch geen water over je mobo heen gooien en dat in een vriezer leggen??? dat kan iedere idioot nog bedenken |:(
Heb jij het hele verhaal wel bijgehouden??
We hebben het hier over ZUIVER water wat "niet" geleid, zodat er een mobo in een vries kist in gehangen kan worden.
Of sla ik de plank nu mis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
zijn twee dingen door elkaar,
ene wil het in een vrieskist de andere gewoon in water, die twee iden lijkt mij |:(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 11:44
nou heeft iedereen het over koelen met een vloeistof, maar ik zie niemand iets zeggen over het waterdicht houden van de kast :?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
OW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
Ikke niet meer snap, denk dat ik maar eens naar huis gaat................ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 16:20 schreef _Cyber_ het volgende:
Ikke niet meer snap, denk dat ik maar eens naar huis gaat................ :?
zou ik ook doen als ik jou was! ;)

ik ben al een tijdje thuis vandaar dat ik nogal scherp ben :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 16:57

VDM

Waarom probeer je niet een soort dunne waterdichte zak om je mobo heen te doen en dan leg je mobo & zak samen in een bak water. De druk van het water zorgt ervoor dat de zak strak aansluit op je mobo maar er komt geen water tegen je mobo aan.

Hadden jullie niet aan ged8 he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:13

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 19:44 schreef RdB het volgende:

...

en slaolie werkt dacht ik ook niet, was een paar weekjes geleden hier iemand die ook zoiest wilde, en dat lukte dus niet
geen idee wie het was hoor
fok, kun je me hier meer over vertellen, want daarmee wilde ik het dus gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 15:48 schreef _Cyber_ het volgende:
dit probeer ik nou al de hele tijd duidelijk te maken.. maar niemand wil het snappen

er blijft gewoon simpelweg onder het vriespunt met water nix van je mobo over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Eehm... vergeten we hier niet iets? Als je je moederbord in pure H2O op gaat lossen, zullen er dan na een lange tijd geen onderdelen zijn, die een héél klein beetje gaan oplossen? Kunnen er door de stroming geen miniscule stukjes van je moederbord losraken en het water een klein beetje geleiding geven?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 18:15 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Tjaa, ik ben benieuwd. Ohja, willen lui als Amadeuz en Oversoft pleaze eerst ff de hele topic lezen voordat je wat post, dan weet je ook waarover het precies gaat en wat de bedoeling is.
En je mag mij ff uitleggen wat 'osmose water' precies is.... :)

Supersook: ik denk dat een heel klein beetje geleiding al voldoende is om storingen te veroorzaken, die misschien niet meetbaar zijn met multimeters...
Als je het echt wil proberen geef ik je de meeste kans met slaolie denk ik. Ohja: geen mengel gebruiken.
heb je gelijk in... eerst lezen en dan posten!!!

maarum, het mooie wil dat alle componenten op je mobo geisoleerd zijn, dus alleen bij de sloten en jumpers heb je probs, en daar moet toch een drempelwaarde van hoger dan een paar volt over, en dat redt je niet door sla-olie heen :)
Ben wel zo slim natuurlijk om eerst een oud xt mobotje uit te proberen als voorbeeld.. om te kijken OF het uberhaupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 23:40 schreef freakyfrank het volgende:
puur water geleid niet.. KLOPT

maar het PRAKTISCHE probleem is dat je INDERDAAD (bijna) niet kan voorkomen dat er zouten of iets anders in oplost wat ervoor zorgt dat het gaat geleiden..

pak gewoon glycol ofzo.. mineraalolie kan ook..

maar wat ik ten zeerste aan zou raden is :
HEEL JE MOEDERBORD WATERDICHT MAKEN MET KIT OF BIJTS OFZO

ben je al van een hoop problemen af..

ook zou je een gedeelte van je mobo waterdicht kunnen maken en dat afsluiten met plexiglas.. zodat je niet veel (duur) koelvloeistof nodig hebt en kabels gewoon aan kan sluiten..

be cool!
hmm.. dat waterdicht maken is op zich wel IDtje, maar doe ik pas als de eerste tests niet lukken. Want met verpakking is natuurlijk de geleiding een stuk slechter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 20:37 schreef VDM het volgende:
Waarom probeer je niet een soort dunne waterdichte zak om je mobo heen te doen en dan leg je mobo & zak samen in een bak water. De druk van het water zorgt ervoor dat de zak strak aansluit op je mobo maar er komt geen water tegen je mobo aan.

Hadden jullie niet aan ged8 he? :D
je hebt nog steeds het probleem van slechte geleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
[b] EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID, HET GAAT HIER OVER VRIEZEN, DUS WATER IS OFF-TOPIC HIER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 20 februari 2001 21:01 schreef bramvrzt het volgende:
Eehm... vergeten we hier niet iets? Als je je moederbord in pure H2O op gaat lossen, zullen er dan na een lange tijd geen onderdelen zijn, die een héél klein beetje gaan oplossen? Kunnen er door de stroming geen miniscule stukjes van je moederbord losraken en het water een klein beetje geleiding geven?
Denk dat het al genoeg kan zijn als het stof en vet wat op je spulletjes zit op gaat lossen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:13 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Denk dat het al genoeg kan zijn als het stof en vet wat op je spulletjes zit op gaat lossen...
]

*D pech voor jou, maar stof en vet geleiden niet of slecht!!! >>> anders zou je mobo nu toch ook sluiting maken?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
ok, alles is nou wel een beetje gediscussed denk ik, maar ik heb nog steeds geen behoorlijk MOBO + Processor. Iemand nog wat liggen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 21:11 schreef supersook het volgende:
[b] EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID, HET GAAT HIER OVER VRIEZEN, DUS WATER IS OFF-TOPIC HIER!!!
okee :)

dan is afkitten wel een idee, morgen heb ik weer scheikunde misschien brengt die gast me nog op een goed id :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

res
Op dinsdag 20 februari 2001 21:15 schreef supersook het volgende:

[..]

]

*D pech voor jou, maar stof en vet geleiden niet of slecht!!! >>> anders zou je mobo nu toch ook sluiting maken?? |:(
En zweet dan? Dat komt er ook op. Zweet verdampt, mineralen die dr in zitten blijven op je mobo plakken. Jij gooit mobo in water, mineralen lossen op, heb je fijn geleidend water... het geleidt niet GOED dat zeg ik niet, maar een beetje geleiding kan al teveel zijn...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ten eerste: Water is inderdaad geen oplossing doordat het allang bevroren is bij -20.

Ten tweede: Puur zuiver water blijft niet puur en zuiver, er lost nl spul in op, dwz vuil dat bv op je mobo zit. Maar ook en dat is veel erger, de aluminum en koperen sporen op je mobo. Immers doordat water een pH van 7.0 heeft en dus ionen bevat (definitie van zuur is voorkomen van H3O +). Een oplossing hiervoor is een opofferings metaal dat makkelijker oplost als het koper danwel aluminum. Maar dat moet danwel in een ander vat oplossen als je mobo inzit anders gaat het weer geleiden. Dus zul je een viertal platina elektrodes nodig hebben deze zijn niet goedkoop.

Ten derde: Water geleidt bijna niet. Diegenen die beweren dat zuiver water niet geleidt hadden beter op moeten letten tijdens scheikunde. Dan hadden ze nl geweten dat water een pH van 7.0 heeft. Laat het nou net zo zijn dat een pH waarde een waarde is voor het aantal vanzelf ontstane H3O + en OH-.
Hoe zuiver je je ook maakt het blijft geleiden. Gelukkig is die geleiding erg klein en inderdaar verwaarloosbaar bij een paar volts. Maar toch.

Ten vierde: Er werden als optie verschillende koolwaterstoffen aangereikt. Dit zijn geen oplossingen omdat ze je kunststof aantasten.

Ten vijfde: Er werd als optie slaolie voorgesteld. Dit zou mogelijk moeten zijn, mits je slaolie erg zuiver is. Bedenk wel dat je erg dunne olie nodig hebt want gewone slaolie is vrij lastig te gebruiken bij -20 omdat het dan stroperig is. Maar het is wel de richting waarin gezocht moet worden.

Ten zesde: Mocht je slaolie gaan gebruiken dan zit je ook weer meteen met een probleem, namelijk omdat de vloeistof niet erg goed geleid maar wel veel warmte kan opslaan slaat het de meeste warmte lokaal op. Dus zul je je slaolie rond moeten gaan pompen. Op zich leuk en aardig, maar dan heb je weer fans nodig (Het zou moeten kunnen met 120mm fans ofzo) maar die brandden door omdat ze teveel weerstand ondervinden van de vloeistof. Dus je zult een pomp nodig hebben, zo eentje voor waterkoeling. Die heeft waarschijnlijk wel genoeg vermogen en is gebouwd op vloeistoffen. Blijft er echter 1 vraagje over.

Als laatste: Als je toch een pomp nodig hebt en je kiest voor slaolie ipv water, je legt je hele systeem in die vloeistof. En dat zit weer in een koelkast. Is het dan niet makkelijk om waterkoeling te gebruiken en op alle warme onderdelen (lees CPU, GPU en Northbridge) een waterblok te zetten voorzien van een peltier bij je proc. Uiteraard kun je je geheugen nog voorzien van vinnen en fans. Je hoeft dan alleen nog maar de vrieskist te slopen en het koelelement in je reservoir te stopppen en al je technische en financiele problemen zijn opgelost.

Ik geef toe jullie idee koeler. Maar het mijne is uitvoerbaar, dat van jullie niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:36 schreef Kalizec het volgende:
Ten eerste: Water is inderdaad geen oplossing doordat het allang bevroren is bij -20.

Ten tweede: Puur zuiver water blijft niet puur en zuiver, er lost nl spul in op, dwz vuil dat bv op je mobo zit. Maar ook en dat is veel erger, de aluminum en koperen sporen op je mobo. Immers doordat water een pH van 7.0 heeft en dus ionen bevat (definitie van zuur is voorkomen van H3O +). Een oplossing hiervoor is een opofferings metaal dat makkelijker oplost als het koper danwel aluminum. Maar dat moet danwel in een ander vat oplossen als je mobo inzit anders gaat het weer geleiden. Dus zul je een viertal platina elektrodes nodig hebben deze zijn niet goedkoop.

Ten derde: Water geleidt bijna niet. Diegenen die beweren dat zuiver water niet geleidt hadden beter op moeten letten tijdens scheikunde. Dan hadden ze nl geweten dat water een pH van 7.0 heeft. Laat het nou net zo zijn dat een pH waarde een waarde is voor het aantal vanzelf ontstane H3O + en OH-.
Hoe zuiver je je ook maakt het blijft geleiden. Gelukkig is die geleiding erg klein en inderdaar verwaarloosbaar bij een paar volts. Maar toch.

Ten vierde: Er werden als optie verschillende koolwaterstoffen aangereikt. Dit zijn geen oplossingen omdat ze je kunststof aantasten.

Ten vijfde: Er werd als optie slaolie voorgesteld. Dit zou mogelijk moeten zijn, mits je slaolie erg zuiver is. Bedenk wel dat je erg dunne olie nodig hebt want gewone slaolie is vrij lastig te gebruiken bij -20 omdat het dan stroperig is. Maar het is wel de richting waarin gezocht moet worden.

Ten zesde: Mocht je slaolie gaan gebruiken dan zit je ook weer meteen met een probleem, namelijk omdat de vloeistof niet erg goed geleid maar wel veel warmte kan opslaan slaat het de meeste warmte lokaal op. Dus zul je je slaolie rond moeten gaan pompen. Op zich leuk en aardig, maar dan heb je weer fans nodig (Het zou moeten kunnen met 120mm fans ofzo) maar die brandden door omdat ze teveel weerstand ondervinden van de vloeistof. Dus je zult een pomp nodig hebben, zo eentje voor waterkoeling. Die heeft waarschijnlijk wel genoeg vermogen en is gebouwd op vloeistoffen. Blijft er echter 1 vraagje over.

Als laatste: Als je toch een pomp nodig hebt en je kiest voor slaolie ipv water, je legt je hele systeem in die vloeistof. En dat zit weer in een koelkast. Is het dan niet makkelijk om waterkoeling te gebruiken en op alle warme onderdelen (lees CPU, GPU en Northbridge) een waterblok te zetten voorzien van een peltier bij je proc. Uiteraard kun je je geheugen nog voorzien van vinnen en fans. Je hoeft dan alleen nog maar de vrieskist te slopen en het koelelement in je reservoir te stopppen en al je technische en financiele problemen zijn opgelost.

Ik geef toe jullie idee koeler. Maar het mijne is uitvoerbaar, dat van jullie niet.
tja.. je argumenten zijn redelijk, maar: >:)

op het moment dat olie warmer wordt en dus vloeibaarder, stroomt het naar de oppervlakter van de bak. Hierdoor ontstaat een constante circulatie van olie waardoor er geen ophoping van warmte ontstaat zoals jij suggereerd.

ten tweede, die peltiers zijn aso duur, en dit geintje kost me bijna nix dan alleen wat werk. en ja, dit blijft toch een mogelijkheid die nog weinig mensen hebben uitgeprobeerd, dus wel de uitdaging waard! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-RiSe
  • Laatst online: 22-09 12:53

D-RiSe

Kick the baby

wat d8 je van een mobo in een luchtdichte omhulzing (tupperware bak of zo) en gooi die gewoon in een vriezer...idee?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Dat naar bovenstijgen vanwege warme vloeistof lichter als koude is waar, maar ik denk dat dat effect niet genoeg zal zijn om een huige T-Bird te koelen.

Wat je mening over peltiers betreft, JA ze zijn erg duur. Hebt sowieso vaak een tweede voeding nodig. Maar, goed ik zie dat je het wil proberen, als het lukt zou ik het graag willen weten. Veel succes. Mocht je nog wat vragen hebben, stel ze maar. Valt toch binnen mijn studie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:45 schreef D-RiSe het volgende:
wat d8 je van een mobo in een luchtdichte omhulzing (tupperware bak of zo) en gooi die gewoon in een vriezer...idee?
weer hetzelfde probleem! >>> slechte geleiding!!! :( .. anders had ik het alang gedaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Werkt niet, tupperware is kunststof, kunststoffen geleiden niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
ik weet het niet precies maar geeft dat tupperware wel genoeg warmte door aan de binnenkant?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Op dinsdag 20 februari 2001 21:46 schreef supersook het volgende:

[..]

weer hetzelfde probleem! >>> slechte geleiding!!! :( .. anders had ik het alang gedaan!!
waarom moet het zonodig geleiden dan? je neemt gewoon een grote bak en doet gewoon een fop38 ofzow op je proc.... lucht in bak = -20 dus best brute koeling d8 ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 21:48 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

waarom moet het zonodig geleiden dan? je neemt gewoon een grote bak en doet gewoon een fop38 ofzow op je proc.... lucht in bak = -20 dus best brute koeling d8 ik zo....
de warmte kan er dan niet uit! denk ik

en je hebt nog steeds lucht in het bakkie zodat dat kan bevriezen = kortsluiting

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
als je zon bakkie nou eens gaat vacuum zuigen met een stofzuiger???

en dat in een vriezer leggen?

of komt er dan helemaal geen koude lucht in het bakkie?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

dan moet je dus zorgen dat de warme lucht ergens anders er uit kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Als je olie gaat gebruiken en je wil die rondpompen kan je toch gewoon een oliepomp uit een auto scoren bij de sloperij:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:49 schreef delyver het volgende:

[..]

en je hebt nog steeds lucht in het bakkie zodat dat kan bevriezen = kortsluiting
je heb weer es gelijk denk ik... maar dit was ik toch ook zeker nie van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Op dinsdag 20 februari 2001 21:49 schreef delyver het volgende:

[..]

vochtvreter er bij in doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:52 schreef Demoniac het volgende:
Als je olie gaat gebruiken en je wil die rondpompen kan je toch gewoon een oliepomp uit een auto scoren bij de sloperij:?
goede tip!!! is zeker het proberen waard als de boel blijft hangen op 1 plaats, hetgeen ik nie verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Op dinsdag 20 februari 2001 21:51 schreef delyver het volgende:
als je zon bakkie nou eens gaat vacuum zuigen met een stofzuiger???

en dat in een vriezer leggen?

of komt er dan helemaal geen koude lucht in het bakkie?
Dan kan je comp zijn warmte alleen kwijt aan de punten die het bakje raken, en die geleiden bijna geen warmte, dus is ie nog sneller oververhit dan gewoon op de tafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 21:53 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

vochtvreter er bij in doen :)
zo een van de reclame?? lol :)

ff serieus das best een id, alleen de uitvoerbaarheid lijkt me moeilijk, en eehhhh volgens mij zijn die dingen nogal duur en groot :(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 21:55 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Dan kan je comp zijn warmte alleen kwijt aan de punten die het bakje raken, en die geleiden bijna geen warmte, dus is ie nog sneller oververhit dan gewoon op de tafel...
daar was ik al bang voor :(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 12:00
Je kan natuurlijk ook gewoon een super goede luchtkoeling maken, gewoon een stofzuiger (lekker krachtige) met de slurf door de zijkant v/d kast en dan over de processor met 'n airduckt ofzo, als je tegen het lawaai kan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
als je de hele vriezer nou vacuum zuigt??

dan lijkt het me zo dat het ook in vacuum gewoon koud wordt??

ik heb weinig kaas gegeten van 1 2 3 4de klas scheikunde, 5 klas wel hoor (redox reacties :) :( )

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 21:59 schreef Xtuv het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een super goede luchtkoeling maken, gewoon een stofzuiger (lekker krachtige) met de slurf door de zijkant v/d kast en dan over de processor met 'n airduckt ofzo, als je tegen het lawaai kan... >:)
kan wel het is immers gewoon een test :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Op dinsdag 20 februari 2001 21:57 schreef delyver het volgende:

[..]

zo een van de reclame?? lol :)

ff serieus das best een id, alleen de uitvoerbaarheid lijkt me moeilijk, en eehhhh volgens mij zijn die dingen nogal duur en groot :(
nee joh...15 piek bij de gamma....

is niet eens zo'n gek idee volgens mij hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Waarom niet gewoon HEEL je kast in de vriezer. Je laat alleen de kabels voor voeding, monitor, muis en keyboard naar buiten komen en je plaatst dat hele zootje op het deksel of een tafel naast je vriezer. Hoppa, hele probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 22:00 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

nee joh...15 piek bij de gamma....

is niet eens zo'n gek idee volgens mij hoor
valt idd nog al mee ja :) nu is het wel mogelijk ik ben denkende :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 15:16 schreef -Confusion- het volgende:

[..]

Wie is er hier dom?

Schuim blussers blussen idd met schuim,
maar CO2 blussers blussen toch echt wel met stikstof.
CO2 blusser blust met stikstof :?

De naam zegt het al een CO2 blusser blust met CO2 (koolstof dioxide) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 22:00 schreef jakenl het volgende:
Waarom niet gewoon HEEL je kast in de vriezer. Je laat alleen de kabels voor voeding, monitor, muis en keyboard naar buiten komen en je plaatst dat hele zootje op het deksel of een tafel naast je vriezer. Hoppa, hele probleem opgelost
lees nou ff de hele topic!!!! je krijgt toch last van al het water wat in de lucht zit |:( anders waren we er echt zelf wel opgekomen :+

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
mensen.. lees toch eerst de hele topic door voordat je wat zegt... dit geeft alleen maar onzinnig commentaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Laatst online: 02-07 20:16
Op dinsdag 20 februari 2001 22:02 schreef delyver het volgende:

[..]

lees nou ff de hele topic!!!! je krijgt toch last van al het water wat in de lucht zit |:( anders waren we er echt zelf wel opgekomen :+
Er is alleen vocht in de doorsnee vriezer omdat er allerlei vloeibare/natte produkten in bewaard worden. Maak'em leeg, zorg dat je er droge lucht in blaast en er is niks aan het handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Op dinsdag 20 februari 2001 22:06 schreef jakenl het volgende:

[..]

Er is alleen vocht in de doorsnee vriezer omdat er allerlei vloeibare/natte produkten in bewaard worden. Maak'em leeg, zorg dat je er droge lucht in blaast en er is niks aan het handje
en hoe gaan we droge lucht er in blazen dan? denk je dat het droog is op je slaapkamer? nee dus he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_me
  • Laatst online: 19-09-2024
Ziek is het wel als je zon plan doorzet. Iedere keer als ik zulke topics lees, dan blijf ik doorlezen. Gewoon omdat ik het aan de ene kant interessant maar ook humor vind, dat maakt mij nou een tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 22:06 schreef supersook het volgende:

[..]

mensen.. lees toch eerst de hele topic door voordat je wat zegt... dit geeft alleen maar onzinnig commentaar!!!
dat zei ikke eerst ;)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 22:08 schreef Lucky_me het volgende:
Ziek is het wel als je zon plan doorzet. Iedere keer als ik zulke topics lees, dan blijf ik doorlezen. Gewoon omdat ik het aan de ene kant interessant maar ook humor vind, dat maakt mij nou een tweaker.
en wat is er dan op tegen... omdat niemand ooit gedaan heeft en mischien wel helemaal kan gaan mislukken??? nou?? komop zeg, beter zoiets dan de hele vakantie met een bak chips voor de tv!!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 22:06 schreef jakenl het volgende:

[..]

en dat is uitvoerbaar?????? |:(
nee dus |:(

als jij het wel uitvoerbaar weet te maken mag je het nu vertellen :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 22:12 schreef supersook het volgende:

[..]

en wat is er dan op tegen... omdat niemand ooit gedaan heeft en mischien wel helemaal kan gaan mislukken??? nou?? komop zeg, beter zoiets dan de hele vakantie met een bak chips voor de tv!!! :( :( :(
[off topic]
precies!!!!!!
m'n moeder zegt altijd: ga nou niet steeds voor die tv hangen! (vroeger voor tweakers) ikke: okee mam
moeke: ga nou niet steeds achter die pc hangen :) lol
[/off topic]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 22:11 schreef delyver het volgende:

[..]

dat zei ikke eerst ;)
ja kweet het, maar moet waarschijnlijk nog maar eens gezegd worden... ze snappen het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 22:14 schreef delyver het volgende:

[..]

[off topic]
precies!!!!!!
m'n moeder zegt altijd: ga nou niet steeds voor die tv hangen! (vroeger voor tweakers) ikke: okee mam
moeke: ga nou niet steeds achter die pc hangen :) lol
[/off topic]
tjoh.. da ken ik ;) straks geen last meer van.. hele week bouwen en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op dinsdag 20 februari 2001 22:16 schreef supersook het volgende:

[..]

tjoh.. da ken ik ;) straks geen last meer van.. hele week bouwen en testen
hehe >:)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
...
Harde schijf :(
CDROM :(
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn mensen hier die het echt niet snappen. LEES EERST DE HELE TOPIC DOOR, en als je hem te lang vindt, dan heb je daar zelf voor gezorgd met je overbodige en onzinnige opmerkingen en commentaar. |:(

Ik zet een paar dingen op een rijtje, in de hoop dat daarna alleen nog zinnige post worden geplaatst:
- Er gaat GEEN water gebruikt worden (i.v.m. vriespunt)
- Er gaat GEEN glycol gebruikt worden (i.v.m. viscositeit)
- Ook GEEN oplosmiddelen (ik zag ergens aceton voorbij komen: het laatste wat ik zou gebruiken! Heel veel kunstoffen en plastics (met name de thermoplasten) lossen hier in op. Kom dus niet met je vloeistoffen uit je mooie BINAS boekje)
- Luchtkoeling gaat ook niet werken, gewoon vanwege het feit dat gewone lucht niet onder de 2-5.C kan worden gekoeld, tenzij je er speciale gassen aan gaat toevoegen, uitgesloten dus (wordt ook veels te prijzig)
- Vaccuum zuigen is al helemaal het laatste wat we willen. Je hebt dan helemaal geen warmte geleidend medium meer over (dan kunnen we beter een topic starten met "hoe bak ik het snelste m'n chips gaar?". Er is geen betere isolator dan vaccuum (geen deeltjes).
Ook het verpakken in een zak ofzo is in dit geval niet echt handig, omdat je dan contactoppervlak verliest met je chips etc. Dit geldt in ieder geval als je zeker lager wilt dan -10.C

De beste manier is direct onderdompelen in een stromende vloeistof (en de mechanische delen boven de vloeistof (voor degenen die daar overheen gelezen hebben: ook dit hebben we al behandeld!!).
Mineraalolie is tot nu toe een van de betere oplossingen die ik gelezen heb, maar daar heb je 2 nadelen:
- Erg duur
- kan geleidend zijn, dus keuze daarvan is erg moeilijk.
Ook niet doen dus.

De vloeistoffen die hier commercieel voor te krijgen zijn, zijn vaak speciaal gezuiverde vloeistoffen (meestal specifieke gehalogeneerde koolwaterstoffen) die ook niet echt gezond zijn en in een gesloten systeem moeten. Deze zijn vaak ook errug duur (honderden guldens per liter).
Er werd al eerder in deze topic gesproken over zo'n stof (soort fluor verbinding, weet de naam niet meer), is misschien wel de perfecte vloeistof, maar reken er maar niet op dat ie goedkoop is....

Ohja, voor degenen die komen met hun mooie scheikunde verhaaltjes van de middelbare school: bedenk eerst even waar het over gaat en of je werkelijk hier iets over te vertellen hebt wat nog niet genoemd is.
Ik ben zelf 3e jaars student Organische Chemie, dus ik denk dat ik hierover heel wat meer te vertellen dan de mensen die ik hier heb zien posten (op een enkeling na misschien).

Supersook: suc6 verder met je plan. als je nog vragen hebt hoor ik het wel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op woensdag 21 februari 2001 18:04 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

Ohja, voor degenen die komen met hun mooie scheikunde verhaaltjes van de middelbare school: bedenk eerst even waar het over gaat en of je werkelijk hier iets over te vertellen hebt wat nog niet genoemd is.
Ik ben zelf 3e jaars student Organische Chemie, dus ik denk dat ik hierover heel wat meer te vertellen dan de mensen die ik hier heb zien posten (op een enkeling na misschien).
duss???? wat wil je hioer nou mee zeggen dan? een leek kan misschien wel een f*cking goed id hebben die jij (als super scheikundige) of supersook dan verder uitwerken ik zie het probleem niet echt!!!

enige waar ik me aan erger is van die gastjes die niet de moeite nemen om de hele topic te lezen |:(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen zomaar z'n binas er bij moet pakken en op zoek moet gaan naar de eerste de beste vloeistof met een hoge warmtecapaciteit, omdat er namelijk zo ontiegelijk veel vloeistoffen zijn, die voor 99,9% allemaal niet van toepassing zijn. De enigste oplossing die ik tot nu toe gezien heb is dus die peperdure commerciele fluor-verbinding. Ik heb zelf ook niet direct een idee wat je hiervoor zou kunnen gebruiken, maar ik kan wel inschatten of de genoemde vloeistoffen wel of niet bruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Op woensdag 21 februari 2001 18:26 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen zomaar z'n binas er bij moet pakken en op zoek moet gaan naar de eerste de beste vloeistof met een hoge warmtecapaciteit, omdat er namelijk zo ontiegelijk veel vloeistoffen zijn, die voor 99,9% allemaal niet van toepassing zijn. De enigste oplossing die ik tot nu toe gezien heb is dus die peperdure commerciele fluor-verbinding. Ik heb zelf ook niet direct een idee wat je hiervoor zou kunnen gebruiken, maar ik kan wel inschatten of de genoemde vloeistoffen wel of niet bruikbaar zijn.
kee! :) ik begrijp je wel een beetje nu

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
:)

Ohja, nog ff een korte toevoeging:

quoten maakt een topic ook errug lang en onoverzichtelijk.......

(zeker als men een hele reply gaat quoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen gequote van domme opmerkingen...aub

idee 1: gewone autokoelvloeistof??
dat gaat zeker tot de -20. Ik weet niet hoe het staat met de elekrtrische geleiding ervan... je zou gewoon even de weerstand kunnen multi-meten.

idee 2: pak een boormachine en een gips-mixer stuk voor je boormachine. Hiermee kan je een goeie (lees TERINGgoeie) circulatie mee teweeg brengen.

het is moeilijk om je idee werkelijk tot uitvoer te brengen.. je loopt nogal snel het risico om je mobo te killen (of andere periferie). hopelijk heb je nog genoeg 386jes staan :):):)

jezus wat is dit een topic geworden.. kon me eigen post niet eens meer terugvinden.. vat hetgene wat boeit eens samen en begin een nieuw topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 21 februari 2001 21:40 schreef freakyfrank het volgende:

idee 1: gewone autokoelvloeistof??
dat gaat zeker tot de -20. Ik weet niet hoe het staat met de elekrtrische geleiding ervan... je zou gewoon even de weerstand kunnen multi-meten.

idee 2: pak een boormachine en een gips-mixer stuk voor je boormachine. Hiermee kan je een goeie (lees TERINGgoeie) circulatie mee teweeg brengen.

het is moeilijk om je idee werkelijk tot uitvoer te brengen.. je loopt nogal snel het risico om je mobo te killen (of andere periferie). hopelijk heb je nog genoeg 386jes staan :):):)

jezus wat is dit een topic geworden.. kon me eigen post niet eens meer terugvinden.. vat hetgene wat boeit eens samen en begin een nieuw topic..
over id 1, volgens mij is dit spul vrij agressief, dus valt ook meteen weer af als oplossing

over id 2, tja, dit is natuurlijk EEN oplossing, maar ik vond die van een oliepomp van de autosloop ook nog niet zo slecht, maakt tenminste een stuk MINDER herrie ;)

en ja, dit is een hele lange topic, ga ook tijdens het bouwen een nieuwe aanmaken. (niet slecht he voor een eerste post??)

en wat die 386 betreft, die heb ik nog genoeg hier... 4 denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 21 februari 2001 18:26 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
hehe.. zeker als je degene gaat quoten die hier bovenaan de pagina staat van jou... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je op elk chipje een stukje koper plakken en dan de rest helemaal dichtkitten.
Heb je een mooi moederbordpakketje en dat dompel je dan onder in elektriciteit geleidende koelvloeistof ofzo.
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 21 februari 2001 22:34 schreef Booman het volgende:
Misschien moet je op elk chipje een stukje koper plakken en dan de rest helemaal dichtkitten.
Heb je een mooi moederbordpakketje en dat dompel je dan onder in elektriciteit geleidende koelvloeistof ofzo.
Veel succes!
Kan, maar alleen als ALLES echt 100% waterdicht is, en dat is ERRUG moeilijk...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
LOL

ik heb trouwens nog ff een opmerking richting het gebruik van pompen, boormachines, vibrator's etc (ohnee, die laatste hoorde er niet bij):
Je zult denk ik wel een gesloten systeem moeten hebben, zeker als je een vluchtige stof zou hebben. Tenzij je toch van plan bent dat Fluorinert (ik heb de review ff gelezen) wilt gebruiken, dat is best goed spul, het kost alleen wel $1000 :(
En bij een gesloten systeem wordt een boormachine toch wat lastig denk ik, maar krachtig is ie wel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je best! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Laatst online: 23-09 10:50
- Luchtkoeling gaat ook niet werken, gewoon vanwege het feit dat gewone lucht niet onder de 2-5.C kan worden gekoeld, ...

Is dit niet koel genoeg, als je de processor tot 5C-10C kan krijgen is toch genoeg?
Of gaat het erom om de temp zo laag mogelijk te krijgen?

Verwijderd

hiya

ik heb dit nu ff helemaal (jaja!) doorgelezen, en komt me bekend voor. ik doe zelf aan waterkoeling, is wat makkelijker te controleren, maar daardoor ben ik al heel wat weirde dingen tegengekomen, waaronder dit idee uitgevoerd. was een canadees, had zijn compu, althans mobo, cpu en kaarten, in een bak geplaatst, en die bak gevuld met minerale olie. Vervolgens pompte hij de olie door een ouwe AC-unit, om het te koelen, want dat zal je toch blijven houde, het oppervlak van de vloeistof is nooit grootgenoeg om alle warmte effectief af te voeren. minerale olie zal dus wel werken, geleid niet, en als je het koelt met die vriezer van je, is het waarschijnlijk errug bruut. moet je er wel ff aan denken om de bak als geheel luchtdicht aftedichten, zodat er geen water oplost in de olie, er kan namelijk ongebveer 2% water oplossen in olie, afhankelijk van de soort. op zich, als je je mobo met kaarten in elkaar zet, en daarna sprayed met een dun laagje siliconen of teflon (behalve op de heatsinks natuurlijk) heb je naar mijn idee genoeg bescherming. wel is het essentieel onm de kaarten er eerst in te doen, en dan pas het geheel in de bak te plaatesen, anders krijg je een dun laagje olie tussen de copnnectoren van je sloten en je kaarten, die het contact tegengaan. conclusie: het is misschien toch wel enigzins handiger om een koelsysyteem in elkaar te zetten wat gebaseerd is op een pomp, slangetjes en een koelblok, alleen dan niet uitgevoerd met water maar met olie. ik heb zelf zo'n soort systeem gehad, alleen met een water en antivries mengsel. het voornaamste probleem was toen condens op mijn slangen en koelblok, heeft me 2 geluidskaarten en een g400 max gekost. naja, iig, my 2C :)

succes!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 23:36 schreef idX het volgende:
- Luchtkoeling gaat ook niet werken, gewoon vanwege het feit dat gewone lucht niet onder de 2-5.C kan worden gekoeld, ...
uhm... lucht krijg je makkelijker dan (bijna)alle vloeistoffen op -100C ofzo..

lucht heeft namelijk een lage soortelijke warmte.. dit is iets wat je niet wil hebben... daarom wordt er ook water gebuikt in de koeling van een auto.

dus als je lucht op -10 C hebt.. en je zet je comp aan... is het zo op 20C..

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
hmm... ok.. ik ga het gewoon proberen, eerst met oud mobo >>> gewoon het zaakje in zonnebloemolie >:) . Maar daarna heb ik iets nodig wat ik goed kan overklokken!!! :9
Heeft iemand nog een oude P1 liggen onder het stof liggen of zo?? die krengen kun je nl. goed overklokken, liefst met MOBO erbij *D . Als je in N-H woont kom ik het wel ophalen. Maar ik wil en absoluut nix voor betalen, tis allemaal voor het goede doel.
Cauz >>> als het eenmaal werkt zal ik wel een koetje + ut server draaien, en daar hebben we allemaal wat aan.

Verwijderd

Ik heb dit hele topic nu gelezen, maar ik denk dat wat je ook doet je ten alle tijden met luchtvochtigheid blijft zitten. Warmte van het moederbord en allerlei vloeistoffen die gebruikt worden geven toch problemen. Op een zeker moment krijgt het water toch de overhand. Men zegt wel een dat water de meest agressieve vloeistof is die er is, en dat klopt gewoon. Op ons bedrijf maakte we altijd gebruik van de zuiverste alcohol voor de persen, maar na een dag was het toch nog maar 80% in plaats van de 90% waar het 's ochtends in de pers was gegaan. De alcohol werd gewoon verdund door de luchtvochtigheid die je toch altijd kreeg, van b.v. papier dat door de pers ging of het afkoelen van de drukcylinders etc etc waardoor waterdamp toch toegang kreeg.

En dit geld ook voor zuiver gedestileerd water waar dan toch zouten vanuit het papier in kwamen.

Zelfs de olie vertoonde 's avonds sporen van water.

Ik denk dat je gewoon het moederbord van de kleinste vervuiling moet ontdoen, wat haast onmogelijk is. Zolang het moederbord bloot gesteld is aan de buitenlucht zal er ten alle tijden een bepaalde hoeveelheid vocht op of tussen de onderdelen bevinden. Ik denk dat je moet beginnen om zo'n moederbord in een solvent te hangen om het watervrij te krijgen. Maar het moment dat je het er weer uithaalt begint de vocht ellende gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Laatst online: 27-09 13:02

Emilio_TT

Never fear...I is here!

K...sorry koos...maar ik moest toch ERGENS mijn nieuwe acc testen???
Zie je morgen... MOO...

}:O

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen kijk hier eens na???
www.geocities.com/passiveimmersion/intro.html
denk dat als je toch testen gaat je het beste mineraal olie (mobile??) kan kopen..
kosten 5 liter 80 piek.. dat valt dus nog te overzien.......
heb het zelf ook O'n project lopen, alleen ben nu bezig om mijn eigen ala Kryotech /vapochill systeem te bouwen...
en heb 2 dagen geleden de eerste funcktionele testen achter de rug.... (het werkt).....
kijk op mijn site... zal daar ook nog ff mijn oude oilcool page op zetten, kun je zien hoe ver ik gekomen ben met het dompel project in olie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 27-09 21:29
Cpt.Morgan schreef op 18 februari 2001 @ 15:28:
[...]

Puur water (dus geen kraanwater, maar gedemineraliseerd water) geleid NIET, kraanwater wel, door de zouten die er in opgelost zijn.
Lolbroek. Als ik het over water heb, heb ik het automatisch altijd over kraanwater. En iedere keer als ik zeg dat water geleidt zijn er van die grappenmakers die zeggen: 'Nee hoor, het is de rotzooi die IN het water zit die geleidt'. Nou, voor mij hoort dat gewoon bij water, dus geleidt het. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

MvdM schreef op 20 April 2003 @ 21:17:
[...]

Lolbroek. Als ik het over water heb, heb ik het automatisch altijd over kraanwater. En iedere keer als ik zeg dat water geleidt zijn er van die grappenmakers die zeggen: 'Nee hoor, het is de rotzooi die IN het water zit die geleidt'. Nou, voor mij hoort dat gewoon bij water, dus geleidt het. Punt.
kijk eens naar de datum...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3N_B0Y
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 08:26

D3N_B0Y

SENDO X

SLAOLIE!!!
was volgens mij al eerder een topic over dat iemand zijn pc in slaolie gooide

want het
geleid goed hitte en blabla
en geleid geen elekticiteit

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Niet meer reageren mensen wat dit is een ouwe }:O

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Op een twee jaar oud topic reageren met een redelijk nutteloze reply (NOFI :)), wie is er nu de lolbroek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 16-08 17:35
MvdM schreef op 20 April 2003 @ 21:17:
[...]
Grappig dat ik je reactie zelf tegen kwam :)... Leuk dat er nog gereageerd wordt op dingen die ik in 2001 heb gezegd >:)... maareh.. heb je de rest van het topic wel gelezen? Het ging over vloeistoffen die geschikt waren om een mobo in te plaatsen en die dus niet zouden geleiden.... daar is demiwater er dus degelijk wel eentje van... en kraanwater niet... dus daarom was het in dit geval wel degelijk van belang (zie ook de reacties van verschillende mensen die dit dus NIET goed wisten... en bovendien: zelf heb je geen reacties in dit topic staan, dus waarom je je zo op je pik getrapt voelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

maar als je dus puur h2o hebt in een gesloten bak met 1 fan die het water in beweging houd, en daar je pc in inbouwt (athans alles behalve de ide fdd apparaten) kan dat dan werken?

dus nu heb ik het niet over onder vriespunt maar gewoon water op kamertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle onderdelen met bisonlijm isoleren, dan in een bak met water gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmm ik had het laatst met mn pa over een dergelijk projectje en hij had dus wel het idee om iets met vacuum te doen (hij heeft in de koeltechniek gezeten dus weet waar ie over praat)... ik weet even niet helemaal meer hoe het ook weer moest werken... zal het em zo nog wel even vragen :D

hij had het nl over temps van ca -80 graden Celsius (ik weet niet wat je CPU daarvan gaat vinden.... maar goed :z )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Een vacuum ruimte zou inderdaad wel leuk zijn.. Er is niets, dus ook niets dat kan gaan condenseren :)

Maar het lijkt me moeilijk te realiseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 20-04-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
Oud!!!! :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.