Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb sinds een paar dagen een HTC S710, voorheen had ik een SE K750i.
M'n k750i kon ik altijd syncen met float's mobile agent via bluetooth.
maar nu ik m'n htc wil syncen met activesync lukt dat niet, hij staat wel bij 'bluetooth devices' maar hij kan er verder geen services voor vinden. Ik heb al een paar keer opnieuw drivers geinstalleerd, maar het wil allemaal niet werken. De bluetooth dongle die ik gebruik is al wel een paar jaar oud.

ps.
Ook vroeg ik me nog af of er misschien vervangers zijn voor ActiveSync die wel WiFi ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
Aanvulling hierop, want ik wou het zelf ook proberen :)

Heeft de S710 met de nieuwste firmware wel de mogelijkheid om een seriele verbinding te leggen via BT?

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
schopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 18:48
Misschien moet je eens zoeken naar het toevoegen van COM poorten op je telefoon. Daar had ik iig problemen met. (met andere WM telefoon). En dan apparaat opnieuw toevoegen aan BT devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
het lukt niet om com porten toe te voegen op m'n telefoon (op de PC lukt dat wel). Maar op m'n telefoon is die optie niet klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Welk besturingssysteem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
ik gebruik XP64.
Maar kvind t zo raar dat t met m'n K750i wel werkte (tenminste bluetooth dan, activesync heb k daar niet mee gebruikt) dus ik verdenk eerder m'n telefoon van t probleem. daar staat WM6 op btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Ik gebruik zelf de S710 icm Vista64X. Dus geen active sync. Echter moet dit wel gewoon werken.

Je moet in windows een extra com-poort aanmaken. BV. Com 8. In active sync moet je dan opgeven: Verbinding toestaan voor..... Com 8. Echter moet je sowieso Active Sync 4.5 gebruiken. Op je telefoon kan je gaan naar Active Sync. Dan menu en dan De onderste optie bij mij. Verbinden via BlueTooth. Dan vraagt ie om een partner vernband te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
als ik dit doe vindt mn telefoon m'n computer (en andersom ook) alleen als ik dan op m'n telefoon m'n computer aanklik om een partnerverband mee te maken, dan gaat i naar een scherm 'services' en daar staat vervolgens niks in.
Ik heb bij bluetooth in configuratiescherm een nieuwe incoming com poort gemaakt en deze in activesync aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Je kan toch als je je apparaat hebt toegevoegd en je hem in je lijstje ziet staan dan via menu een uitgaande compoort toevoegen? Of lukt dat bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik iken het probleem helaas maar al te goed, ben zelf in het bezit van de HTC S730 met een Windows XP Active Sync 4.6 en Sitecom 100M BT Dongle.

Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/CMPSC-CN502.JPG

Maar helaas ook geen Services, het ligt trouwens niet aan mijn Telefoon want ik heb deze ook gepaired met mijn SE W900 en deze heeft bijvoorbeeld wel de Serviice Seriële Verbinding (oid) beschikbaar.

Misschien dat de Dongle incompatible is :(

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
@Arbeider: Nee dat lukt bij mij niet (ik zie de optie wel staan maar kan t niet aanklikken)
dus misschien dat idd de dongle incompatible is. weet iemand welke wel geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Mijne is iniedergeval geschikt, Heb ehm al een jaar of 3 in gebruik en bedacht me dat Windows zijn drivers misschien inmiddels had geupdate incl dit ActiveSync probleem.

Vervolgens dus de Dongle via Apparaatbeheer verwijderd en na een Reboot van de PC ging hij zichzelf opnieuw installeren.

Toen opnieuw een Pair gelegd tussen de S730 en PC en warempel, ActiveSync was zojuist als Service Beschikbaar in mijn S730 en mijn probleem is bij deze dan ook opgelost.

Misschien het proberen waard ;)

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
Bij mij werkt t niet, maar misschien komt dat omdat ik 64bits versie van XP draai? dat er daar nog geen drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169404

De oplossing werkt als volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169404

Knopje te snel...

Je moet van te voren Activesync instellen om te synchroniseren via COM poort, welke je aan hebt gemaakt in het Bluetooth menu van je computer.
Vervolgens initieer je vanuit je Mobile Device een NIEUWE koppeling met de computer. Tijdens de koppeling dient Activesync te "luisteren" op de COM poort welke je zojuist hebt aangemaakt. Hierna zal de Mobile Device herkennen dat er achter de virtuele COM poort Active sync staat te wachten en wordt de verbinden gelegd.
Mocht het niet lukken om gelijk op de COM poort te luisteren dien je de koppeling nogmaals op exact dezelfde wijze te herhalen.

Heb het hier bij 2 devices perfect werkend gekregen met een HTC S730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Anoniem: 169404 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:57:
Knopje te snel...

Je moet van te voren Activesync instellen om te synchroniseren via COM poort, welke je aan hebt gemaakt in het Bluetooth menu van je computer.
Vervolgens initieer je vanuit je Mobile Device een NIEUWE koppeling met de computer. Tijdens de koppeling dient Activesync te "luisteren" op de COM poort welke je zojuist hebt aangemaakt. Hierna zal de Mobile Device herkennen dat er achter de virtuele COM poort ActiveSync staat te wachten en wordt de verbinden gelegd.
Mocht het niet lukken om gelijk op de COM poort te luisteren dien je de koppeling nogmaals op exact dezelfde wijze te herhalen.

Heb het hier bij 2 devices perfect werkend gekregen met een HTC S730.
Ik heb het probleem dat ik op me imate JAQ3 maar tot com-poort 9 kan.
en bij mijn bluetooth instellingen begint ie bij 11/12. Als ik dan een nieuwe poort
wil aanmaken, komt hij meteen bij 13.
Kan dus niet omlaag :(
What to do now?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

any1?

• Ascathon
Ik heb het dan ook andersom gedaan. Een com-poort aangemaakt op mn Qtek 8310, maar vanuit de bluetooth services op de PC het zoeken gestart. Mn mobiel werd dan gevonden en ook die com-poort. Daarna was deze poort ook te selecteren in ActiveSync.

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Ascathon schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:36:
Ik heb het dan ook andersom gedaan. Een com-poort aangemaakt op mn Qtek 8310, maar vanuit de bluetooth services op de PC het zoeken gestart. Mn mobiel werd dan gevonden en ook die com-poort. Daarna was deze poort ook te selecteren in ActiveSync.
ik kan op mijn jaq3 dus geen poort aanmaken volgens mij?
waar moet dat?

-edit-
ik kan alleen een incomming en outgoing port aanmaken voor een BT device

[ Voor 8% gewijzigd door Tuumke op 04-09-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Bij mij is het bij:
Instellingen -> Verbindingen -> Bluetooth, Menu -> COM-poorten.
Is dat niet een vrij basic iets dat op elke telefoon moet kunnen of zeg ik nu onzin. Kan best hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
wat ik heb gedaan (met dit toestel) voor dit probleem, is:

compoort instellen voor bluetooth (in XP dus)
dan ga je naar activesync > verbindingsinstellingen
daar vul je die poort in (ook verbindingen via *** mogelijk maken geloof ik)

dan ga je in je telefoon naar het bluetooth menu, gooi je de pairing met je pc weg
ga naar activesync > sync via bluetooth > zoeken.

nu kies je weer je pc, en dan krijg je als het goed is de activesync service in het lijstje.
die vink je aan, en het moet werken:)

bij mij wel iig
Pagina: 1