3870 in crossfire werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb dus sinds deze week een nieuwe pc waarbij ik 2 HD3870 kaarten in crossfire heb zitten. Nou heb ik het gevoel dat deze opstelling niet werkt/geen performanceboost geeft...

Mijn systeem:
AMD Phenom 9850 BE @ 2.5GHz (standaard)
OCZ OCZ2P800R22GK2 2x2GB geheugeb
MSI K9A2 Platinum
MSI HD3870 OC Edition (alleibei geklokt op 800/1126)

Ik heb geinstalleerd:
Win XP Pro x64 edition
Ati Cat 8.3 en 8.4 allebei geprobeerd
Laatste drivers van de MSI website voor mn moederbord.

Nou heb ik dus 3dmark met en zonder crossfire gedraaid en ik zie geen performancewinst in score of frameraters. Scene 1 loopt in het begin max op 60fps met en zonder crossfire. Voor mijn gevoel klopt dit niet. Score is ong 12000 punten aan het einde, terwijl ik via ORB zie dat 14k-15k mogelijk moet zijn. Ook STALKER draait maar zo rond de 45fps gemiddeld, of crossfire nou wel of niet is ingeschakeld.

De kaarten zitten allebei in de PCIE x16 sloten, dus daar kan het niet aan liggen. Via GPU-Z is het ook al gecontroleerd of ze op x16 lopen en dat doen ze allebei. GPU-Z geeft wel aan dat Crossfire is ingeschakeld en uitgeschakeld wanneer dit in Cat Control Center aan of uit is gevinkt.

Ik heb Crossfire bridges op alle 2 de aansluitingen van elke kaart zitten, dat moet volgens mij ook kloppen.

Volgens mij doe ik ergens iets verkeerd maar ik heb geen idee wat... Iemand enig idee?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even een wat kort antwoord nu omdat ik er zo vandoor moet:
Scene 1 loopt in het begin max op 60fps met en zonder crossfire.
60fps klinkt verdacht veel als een (60Hz) Vsync die ingeschakeld staat.
Heb je gecontroleerd of die niet toevallig geforceerd wordt? Mogelijk door de drivers en het ControlCenter of een 3rd party tweakutil?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Lijkt een beetje op mijin 1e indruk toen ik SLI had met 2x 8800GT had ook zoiets van is dit alles ?

Maar daadwerkelijk was dat het ook sommige games hebben er profeit van andere weer niet, denk je niks fout doet maar ik heb op het moment geen hint voor je van probeer dit

Maar bij mij zat het in me hoofd en verwachte er teveel van

• Flowmo
Ultraman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:50:
Even een wat kort antwoord nu omdat ik er zo vandoor moet:

[...]

60fps klinkt verdacht veel als een (60Hz) Vsync die ingeschakeld staat.
Heb je gecontroleerd of die niet toevallig geforceerd wordt? Mogelijk door de drivers en het ControlCenter of een 3rd party tweakutil?
Nja, hij komt af en toe wel boven de 60 uit, maar niet veel meer dan 64 ofzo. Maar dat is alleen scene 1. Scene 3 (met da watermonster) loopt ver boven de 60 uit. Maar ik zou toch verwachten dat juist 3dmark enorme prestatieverschillen neer zou moeten zetten in crossfire...? Ik merk echt helemaal geen verschil...

Heb ook nergens vsync aangevinkt gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Flowmo op 19-04-2008 13:55 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik zie nergens met welke instellingen je 3dmark06 draait. Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat je met deze setup met 1 kaart 12000 punten zou scoren in 3dmark06 op 1280x1024. Als je bijvoorbeeld hier kijkt, zie je dat ze met een Q6600@3Ghz ook maar 11000 punten halen met 1 kaart. Volgens mij werkt CF dus wel bij je. Heb je je score met 1 kaart wel eens getest?

Dat gezegd, lijkt je score me nog steeds wel wat laag. Ik heb wel eens gelezen dat de performance met 2 bridges juist slechter is dan met 1 bridge. Dat lijkt me wel het proberen waard. Zorg er ook voor dat je niets anders hebt draaien en reboot voor je 3dmark draait. Als je nieuwe drivers installeert, draai dan altijd effe drivercleaner van te voren, zodat alle restanten van je drivers weg zijn.

specs

• Flowmo
Depep schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:23:
Ik zie nergens met welke instellingen je 3dmark06 draait. Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat je met deze setup met 1 kaart 12000 punten zou scoren in 3dmark06 op 1280x1024. Als je bijvoorbeeld hier kijkt, zie je dat ze met een Q6600@3Ghz ook maar 11000 punten halen met 1 kaart. Volgens mij werkt CF dus wel bij je. Heb je je score met 1 kaart wel eens getest?

Dat gezegd, lijkt je score me nog steeds wel wat laag. Ik heb wel eens gelezen dat de performance met 2 bridges juist slechter is dan met 1 bridge. Dat lijkt me wel het proberen waard. Zorg er ook voor dat je niets anders hebt draaien en reboot voor je 3dmark draait. Als je nieuwe drivers installeert, draai dan altijd effe drivercleaner van te voren, zodat alle restanten van je drivers weg zijn.
Ik heb met een en twee kaarten getest, de scores komen niet hoger dan ongeveer 11000. Maakt nie uit of ik crossfire aan of uit heb, het werkt gewoon niet. De kaarten los werken perfect, geen problemen. Ik kom gewoon niet verder dan die 11000 punten, terwijl 15000 op zn minst haalbaar moet zijn denk ik, toch?

Ik heb het ook met 1 en 2 bridges geprobeerd, maar het heeft geen effect. Heb in mn bios PCI Gen2 High Speed nog wel aangezet op allebei de sloten (stonden uit), maar het had geen noemenswaardig effect. Misschien scheelde het 200 punten ofzo.

Net ook 8.3 gedeinstalleerd, drivercleaner eroverheen, daarna reboot en 8.4 geinstalleerd. Nog steeds geen effect.

Misschien helpt het om ze allebei met hetzelfde bios te flashen? Van mijn kaart zijn er twee versies de V120 en de V803 (link), elk met een iets andere biosversie. Ik heb dus per toeval een van elk nu dus in mn systeem zitten, omdat ik de V803 vorig jaar december al had gekocht en deze week pas mn V120. Maar dit zou toch helemaal niks uit moeten maken voor CrossFire, of wel?

Zijn er bios versies op 800/1126 die aan te raden zijn (o.a. fanfix en PLL VCO bugfix)?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Probeer catalyst 8.2 is ,bij mij werken catalyst 8.3 en 8.4 niet met 2xHD3850

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Klopt echt niet, ik haal een hogere score met een single kaart, in CF haal ik 17.000 ongeveer. Ik heb overigens maar 1 CF bridge erop zitten, maar dat moet niets uitmaken. Ik zou zeggen uninstall je drivers eens en installeer ze ff opnieuw?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Jij heb heel wat Mhz meer op de CPU ,Bij mij gaat de score ook omhoog met het overclocken van de CPU.
Ik haal 13k met 2xHD3850 en de cpu op 2.4Ghz .Maar goed de score van de TS is te laag lijk mij.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Flowmo
Ik heb het gedeeltelijk aan de praat denk ik, alhoewel mn scores nog steeds te laag zijn. Ik zit nou op 12,5k 3dmarks en mn framerate gelijk na het laden van een savegame in stalker is nu ~62fps ipv ~42fps.

UT3 draait tussen de 45 en 85 fps, maar voor mn gevoel moet dit ook sneller kunnen als ik naar verschillende reviews op internet kijk. Er zitten reviews tussen die op 1680x1050 nog 100fps halen...

Verwijderd

als je kijk bij 3dmark orb kijkt.
Moet je wel even kijken of hun kaarten niet zijn overgeklokt.
Anders krijg je de verkeerde waardes.
Ik zelf ga dan kijken wie de laagste score heeft (kan je instellen door te zoeken naar vergelijkbare 3dmark)

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik haal met een vergelijkbare setup, 13500 punten. Je moet niet te veel waarde hechten aan 3dmark maar aan een eigen "in game" ervaring. :X

Verwijderd

Heb je ook al de BIOS van je MoBo geupdate, mits je de laatste versie al draait ?

http://global.msi.com.tw/...maincat_no=1&prod_no=1332

Schijnt nogal wat CPU problemen op te lossen.

En ik zie dat de V2 versie ook uit is, misschien had je beter voor dat MoBo kunnen kiezen, vaak bij MSi een vervanger voor de voorgaande " buggy" versie.

• Flowmo
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 01:29:
Heb je ook al de BIOS van je MoBo geupdate, mits je de laatste versie al draait ?

http://global.msi.com.tw/...maincat_no=1&prod_no=1332

Schijnt nogal wat CPU problemen op te lossen.

En ik zie dat de V2 versie ook uit is, misschien had je beter voor dat MoBo kunnen kiezen, vaak bij MSi een vervanger voor de voorgaande " buggy" versie.
De K9A2 plat V1 is een uitgebreider mobo, de V2 mist een aantal aansluitingen tov de V1. Daarom heb ik voor de V1 gekozen. Maar die bios update is alleen voor processors en die werkt gewoon prima. Geen problemen qua stabiliteit oid. Kheb nog nie gekeken of 1.4 er toevallig al op staat, maar op internet staat ook dat 1.3 prima werkt met de phenom B3.

Maar het lijkt alsof er ergens een bottleneck zit en ik heb geen idee waar... In mn bios staat alles goed voor zover ik kan zien. PCI staat op Gen 2 High speed, mn geheugen staat op DDR2-800, latencies zijn goed, processor wordt gewoon herkend... Zal het dan iets van software of drivers zijn? Kheb al tig dingen geprobeerd qua drivers en instellingen, maar niks lijkt echt te helpen...

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 23:04
Er is een beta bios voor je moederbord uit. Ik heb hem zelf ook erop staan.
http://msi-forum.de/thread.php?threadid=35629&page=24

Ik haal met de volgende config ongeveer 12000 punten in crossfire. Zonder crossfire is het 10000 punten.
AMD X2 5000+ @ 3GHZ
4GB HyperX PC1066 Cas5
MSI K9A2 Platium
2x Sapphire HD3870
Windows XP Professional

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Als je wilt testen met 3Dmark06, doe het dan ook goed. Dus geen volledige run op standaard settings maar alleen de twee SM3.0 tests op de hoogste resolutie van je monitor en met AA en AF ingeschakeld. Dan zul je een goed verschil in fps moeten kunnen zien met de tweede videokaart erbij in CF.

Als je dan nog steeds amper performancewinst ziet dan zal de bottleneck toch ergens anders zitten of heb je iets in de drivers niet goed.

En één CF-bridge gebruiken is geen enkel probleem, de HD3870X2 heeft ook 1 bridge intern doorgelust en de ander zit extern voor een 3e of vierde videokaart. :)

Edit: Met CCC en met Rivatuner kun je ook nog kijken hoe actief je gpu's zijn (load percentage). Daarmee kun je controleren of de tweede videokaart ook echt wat doet in 3D mode.

[ Voor 14% gewijzigd door frankknopers op 20-04-2008 23:58 ]

Goud is geen geld

• Robbeest
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 17:25
ik heb zelf ook twee ati readon hd 3870 kaarten van sapphire en heb deze in crossfireX staan.
Ik ervaar het zelfde probleem als jou ik haal met 1 kaart 9500 punten en met crossfirex aan 10.000 punten :(

( heb langzame cpu ) nieuwe staat in back order heb alleen deze 2 kaarten binnen gekregen dus meteen getest in mijn asus A8R32-MPV delux met een ati 3200X press chipset .

Ook bij mij maakt het geen verschil van 1 of 2 Crossfire brigde's ook hebben mijn kaarten allebij de zelfde bios en van het zelfde merk.

Ik heb ook meerdere drivers geprobeerd maar dit helpt ook niet verschil is 200 punten.
8.2
8.3
8.4
Ik draai met vista x64 sp1

Woensdag krijg ik een amd Phenom X4 quad-Core 9850 Black Edition en een asus M3A32-MPV delux met 4 gig 1066 mhz ram een soortgelijk systeem als die van jou. :9

Dan zal dan nog een keer 3dmark 06 draaien om te kijken of er dan wel een proformance boost is.
Voorheen had ik x1900xt in crosfire en daar haalde ik met 1 kaart 6000 en in crosfire 11000 punten
Zelf denk ik dat het een software matig probleem is aangezien iedere kaart op zich zelf wel de volle score haald
:)

Heb jij ook dat er in je Catalyst Control center bij Graphic adapter maar 1 kaart staat weergegeven ?
En bij de apparaatbeheer wel 2 beeldscherm adapters staan '' ATI READON HD 3800 SERIES '

Als ik verder nog iets gevonden heb laat ik het weten en anders Woensdag als ik mijn nieuwe systeem compleet heb.

http://www.gamekings.tv/i...te-nieuwe-ati-videokaart/

Dit is trouwens wel leuk om te kijken een 3870 crossfirex test van gamekings. 8)7
die haalt daar 10.222 punten :?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:53
Toen ik nog cf draaide met 2x 3870, C2D E6850@3ghz 4gb 800, Asus P5K, haalde ik net geen 16.000. Dus ik vind 12k wel heel erg laag..

• Robbeest
ik denk dat de bottleneck in 3DMark®06 zelf zit of in de driver van ATI

ik heb net 3dmark 2006 nog een keer gedraaid in CrossfireX met 2 ati 3870 kaarten
Resolution:1360x768 ( breedbeeld lcd )
Anti-Aliasing: 8 Sample AA
Filtering: Anisotropic 16x
HLSL vs Target: 3_0

Dit is voor mij de hoogste instelling en dan haal ik 9500 punten
Rondom het zelfde dus maar dan wel met de settings op ze zwaarste

De zelfde test zonder crossfireX met 1 ati 3870 kaart
Resolution:1360x768 ( breedbeeld lcd )
Anti-Aliasing: 8 Sample AA
Filtering: Anisotropic 16x

is de score 6300

Conclussie is dat crossfireX wel werkt. :)

Ik heb ook gelezen dat sommige games niet veel verbetering qua fps omdat deze een max hebben
dit kan softwarematig gewijzigd worden bij UT2008 is het max bijvoorbeeld 62 frames 8)7
zie voorbeeld van gamekings in de link
O-)

http://www.gamekings.tv/i...te-nieuwe-ati-videokaart/

Gebruik je trouwens 3DMark®06 Patch (Build 1.1.0)

3DMark06 Build 1.1.0 Fixes
Windows Vista enabled; (*
Fixed splash screen on Windows Vista;
Fixed some Export to Excel issues;
Improved startup speed by optimizing the SystemInfo component;
Updated SystemInfo component with support for the latest CPU and graphics hardware;
Fixed all reported & reproduced issues.
(* = To run 3DMark06 Build 1.1.0 in Windows Vista 64bit, please run the application as administrator.

http://www.futuremark.com/download/3dmark06patch110/

Lees ook even dit :
http://forums.amd.com/gam...eadid=94547&enterthread=y

Hier staat ook dat de scores bij 3dmark afhankelijk zijn van veel dingen waaronder je cpu

[ Voor 6% gewijzigd door Robbeest op 21-04-2008 19:47 ]

• Flowmo
Het werkt nou beter dan dat het eerst deed (als ie het toen al wel deed...) Ik haal nou 13,6k 3dmarks, vind ik nog steeds redelijk aan de lage kant maar ik moet het ermee doen denk ik. Overclock van mn cpu gaf de doorbraak. Ging van 12,5k naar 13,6k op 300mhz overclock. Misschien push ik em nog verder, maar voorlopig ben ik tevreden.

Zou jij van de week je nieuwe 3dmark score nog in deze thread willen plaatsen Robbeest? Dan kunnen we echt gaan vergelijken of er een bottleneck bij mij zit.

Bedankt voor de hulp nog iedereen! Ben een heel eind verder gekomen.
Robbeest schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:10:
Heb jij ook dat er in je Catalyst Control center bij Graphic adapter maar 1 kaart staat weergegeven ?
En bij de apparaatbeheer wel 2 beeldscherm adapters staan '' ATI READON HD 3800 SERIES '
Ja klopt, CCC geeft maar 1 kaart aan waar ik mn opties op kan veranderen. Maar na activeren van CFX geeft ie bij overdrive wel de optie aan om 2 kaarten te OCen, dus die 2e kaart wordt wel herkend. Mn gewone windows scherm geeft ook 2 videokaarten aan, net als apparaatbeheer dat doet.

[ Voor 34% gewijzigd door Flowmo op 21-04-2008 20:57 ]

• Robbeest
Prima, ik zet mijn nieuwe score online zodra ik het systeem binnen heb.
:)
Ik heb tevens COD 4 met Crossfirex gedraaid op 1360x768 instellingen op MAX en heb tussen de 40 en de 120 fps
gemiddeld rond de 70 frames

Dit was met 1 grafische kaart nagenoeg het zelfde
Ik heb gelezen dat CrossfireX in COD 4 maar 5 % proformance boost geeft maar in World of Conflict weer 30 % dit is dus ook verschillend.

Tevens vind ik het niet slecht voor 1 grafische kaart. Nu merk ik wel verschil met mijn x1900xt

Een vriend van mij draaid met Q6600 en 8800gt in Sli en komt niet hoger dan 75 frames :/

Bij Catalyst Control Center heb ik ook bij ATI Overdrive dat ik uit allebij mij Graphics Adapters kan kiezen. Bij Riva tuner heb ik gekeken en allebij de GPU's worden vol ( 97 % )gebruik bij een zware applicatie

Zoals ik al zei is de score bij 3dmark 2006 heel gevoelig voor de cpu waarschijnlijk is door de overclock van je CPU ook je grafische score omhoog gegaan. Zelf zal ik als ik jou was daar niet te veel waarde aan hechten maar uitgaan van de spellen zelf. :+

Ik gebruik als frame counter : FRAPS

http://www.fraps.com/

hier kun je deze downloaden. O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Robbeest op 22-04-2008 02:17 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Robbeest schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:10:
ik heb zelf ook twee ati readon hd 3870 kaarten van sapphire en heb deze in crossfireX staan.
Ik ervaar het zelfde probleem als jou ik haal met 1 kaart 9500 punten en met crossfirex aan 10.000 punten :(

( heb langzame cpu )
Daar geef je meteen zelf het antwoord. Je CPU bottleneckt je videokaarten, waardoor je score niet omhoog komt. Moet je eens opletten wat er gebeurt als je er een snellere CPU in zet.
Flowmo schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:53:
Het werkt nou beter dan dat het eerst deed (als ie het toen al wel deed...) Ik haal nou 13,6k 3dmarks, vind ik nog steeds redelijk aan de lage kant maar ik moet het ermee doen denk ik. Overclock van mn cpu gaf de doorbraak. Ging van 12,5k naar 13,6k op 300mhz overclock.
Zelfde verhaal dus, CPU bottleneck. 3Dmark is erg CPU afhankelijk. Op 2.5Ghz kan je CPU je kaarten gewoon niet bijbenen.

specs

• Robbeest
Mijn moederbordt de M3A32-MVP was een blue screen of death monster
Ik heb deze vandaag retour verzonden en dit kan nog wel een week duren :( zit ik hier met al me nieuwe spullen zonder moederbordt ;(

Zodra ik ik hem weer binnen heb ik hoop volgende week dan zal ik de benchmarks plaatsen

Sorry voor het ongemak O-)

• Flowmo
Robbeest schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:46:
Mijn moederbordt de M3A32-MVP was een blue screen of death monster
Ik heb deze vandaag retour verzonden en dit kan nog wel een week duren :( zit ik hier met al me nieuwe spullen zonder moederbordt ;(

Zodra ik ik hem weer binnen heb ik hoop volgende week dan zal ik de benchmarks plaatsen

Sorry voor het ongemak O-)
Das nie zo mooi dan! Spijtig dat je zo met je nieuwe systeem moet beginnen... Mijn setup werkt nou wel prima, haal goede scores nou. Nog steeds niet zo hoog als wat ik had gehoopt/gewild maar goed genoeg :)

Ben nog steeds wel benieuwd naar je scores als je je nieuwe mobo binnen hebt. Succes ermee!

• Robbeest
heb nieuw moederbordt binnen gehad en weer de zelfde problemen Asus M3A32 MPV Delux
Ik wil nu dus het zelfde moederbordt kopen als jou de MSI K9A2 Platinum ( V2 )

Hiermee werkt wel alles goed toch ?

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
is je cpu niet wat aan de trage kant?

ik heb ook 2x hd3870 in crossfire

op 3.0Ghz haal ik rond de 12k en op 3.8 toch een goede 15k ( dit met een E8500 dual core )

[ Voor 10% gewijzigd door glangeveld op 02-05-2008 18:27 ]

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 28-04 14:00

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Hi dudes,

Ik heb EXACT dezelfde config als de TS en heb ook het probleem dat de 3dmarks (in vista 64) rond de 13.5k blijven hoveren, zelfs overklok naar 2700 mhz helpt niet veel..
Ook een vreemd detail is dat (in vista x64) er in CCC maar 1 kaart aanwezig is, maar de crossfireX instelling wel aan en uit kan
De standaard 3dmark tests geven geen verschil in scores of misschien een verschil van 1000 punten..
is het verstandig om 3dmark te "kopen" en de 3.0 tests te proberen?

Ik bouw rare dingen.

• Flowmo
@Robbeest:
Ik heb de K9A2 Platinum V1, deze had nog wat extra aansluitingen en geeft verder geen problemen nou. Heb nou een stabiele overclock met mn phenom op 2900 MHz. Mn Crossfire opstelling haalt nog ongeveer 14400 punten, dus dat werkt wel goed nou!

[ Voor 26% gewijzigd door Flowmo op 02-05-2008 21:15 ]

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Flowmo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:13:
@Robbeest:
Ik heb de K9A2 Platinum V1, deze had nog wat extra aansluitingen en geeft verder geen problemen nou. Heb nou een stabiele overclock met mn phenom op 2900 MHz. Mn Crossfire opstelling haalt nog ongeveer 14400 punten, dus dat werkt wel goed nou!
Kun je mij vertellen wat je hebt gedaan om het te laten werken? ik ben erg nieuwsgierig :)

Ik bouw rare dingen.

• Flowmo
StackMySwitchUp schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:26:
[...]

Kun je mij vertellen wat je hebt gedaan om het te laten werken? ik ben erg nieuwsgierig :)
Nja, het werkte blijkbaar in eerste instantie al. Maar omdat de Phenom op stock speeds waarschijnlijk nie snel genoeg is om het maximale uit CF te halen, heb ik hem een stukje geoverclockt naar 2900MHz op deze settings:
207x14=2898MHz @1.4V
NB en HT @ 1.25V
828MHz geheugen @ 2.10V

Stock haalde ik dus ong 12000 punten, met OC haal ik met gemak ruim 14000 punten. Zie ook mijn andere topic in TCA over mijn Phenom overclock:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290287

Misschien ga ik binnenkort nog twee Duorbs halen voor op mn 3870s, die op 7V laten draaien en kijken of ik ze nog een stukkie verder kan overclocken op core en mem.

[ Voor 10% gewijzigd door Flowmo op 03-05-2008 12:46 ]

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Flowmo schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:58:
[...]

Nja, het werkte blijkbaar in eerste instantie al. Maar omdat de Phenom op stock speeds waarschijnlijk nie snel genoeg is om het maximale uit CF te halen, heb ik hem een stukje geoverclockt naar 2900MHz op deze settings:
207x14=2898MHz @1.4V
NB en HT @ 1.25V
828MHz geheugen @ 2.10V

Stock haalde ik dus ong 12000 punten, met OC haal ik met gemak ruim 14000 punten. Zie ook mijn andere topic in TCA over mijn Phenom overclock:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290287

Misschien ga ik binnenkort nog twee Duorbs halen voor op mn 3870s, die op 7V laten draaien en kijken of ik ze nog een stukkie verder kan overclocken op core en mem.
Yep, je hebt gelijk, ik haal nu ook rond de 14.5k
Lame :/

Ik bouw rare dingen.

Pagina: 1