Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem. Ik had mijn Phenom 9850 van de week op 2900 MHz laten draaien en gister ook ongeveer 10 uur prime95 op alle 4 de cores stabiel laten draaien.
Maar nou kreeg ik vanmorgen gewoon een zwart scherm en na tig keer resetten en stroom eraf halen een melding van mn moederbord dat de vorige overclock settings mislukt waren...
Specs pc:
Phenom 9850 @2800MHz (300MHz overclock) 1,45 - 1,5 vcore
MSI K9A2 Platinum met laatste bios versie (1.4)
4 GB OCZ Platinum 4-4-4-15 geheugen
2xhd3870 crossfire
500gb hd
Draai windows xp pro x64 en heb verschillende benchmarks gedraaid die volledig stabiel zijn, o.a.
- 3dMark06 aantal keren gedraaid, geen problemen,
- Prime95 aantal keren gedraaid, geen problemen, gisteren 10 uur achter elkaar stabiel, daarvoor nog losse uurtjes ook stabiel
- Orthos over alle 4 de cores voor een aantal uur, geen problemen (al is prime95 zwaarder dan orthos)
Vcore was al verhoogd naar 1,49V maar had geen effect blijkbaar. Temps blijven gewoon goed binnen de grenzen, komt niet hoger dan 54-55 graden.
2800MHz doet ie wel goed, geen problemen en boot ook gewoon normaal.
Ik snap niet waarom een stabiele overclock ineens niet meer wilt booten... Hebben jullie ideeen?
Maar nou kreeg ik vanmorgen gewoon een zwart scherm en na tig keer resetten en stroom eraf halen een melding van mn moederbord dat de vorige overclock settings mislukt waren...
Specs pc:
Phenom 9850 @2800MHz (300MHz overclock) 1,45 - 1,5 vcore
MSI K9A2 Platinum met laatste bios versie (1.4)
4 GB OCZ Platinum 4-4-4-15 geheugen
2xhd3870 crossfire
500gb hd
Draai windows xp pro x64 en heb verschillende benchmarks gedraaid die volledig stabiel zijn, o.a.
- 3dMark06 aantal keren gedraaid, geen problemen,
- Prime95 aantal keren gedraaid, geen problemen, gisteren 10 uur achter elkaar stabiel, daarvoor nog losse uurtjes ook stabiel
- Orthos over alle 4 de cores voor een aantal uur, geen problemen (al is prime95 zwaarder dan orthos)
Vcore was al verhoogd naar 1,49V maar had geen effect blijkbaar. Temps blijven gewoon goed binnen de grenzen, komt niet hoger dan 54-55 graden.
2800MHz doet ie wel goed, geen problemen en boot ook gewoon normaal.
Ik snap niet waarom een stabiele overclock ineens niet meer wilt booten... Hebben jullie ideeen?